LAW 329 Critical Thinking and Decision Making in Law MEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code LAW 329
Course Title in English Critical Thinking and Decision Making in Law
Course Title in Turkish Hukukta Eleştirel Düşünme Ve Karar Alma Teknikleri
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Introductory
Semester Bahar,Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 94 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective Students will learn key cases in law
Course Description The ability to ‘think like a lawyer and legist’ is identified as one of the most important outcomes of the study of law. Human thought is the product of different functions which have dynamic interactions among them. Thinking process is the most important function for determination of the quality of thought. Critical thinking includes the skills of analyzing arguments, making inferences using inductive or deductive reasoning, involving careful judgment for judicious evaluation. ‘Listening skills”, ‘thinking skills’, ‘reasoning skills’, ‘critical judgment’ are the most important components of critical thinking and decision making skills that law students should adopt. This programme is designed to explore and improve critical thinking, reasoning, judgment and decision making skills of the students.
Course Description in Turkish Bu bir “Hukukta Eleştirel Düşünme ve Karar Alma Teknikleri” programıdır. Bir hukuk insanı gibi düşünmek hukuk alanında yapılacak tüm kariyerin temelini oluşturur. İnsan düşüncesi, aralarında dinamik bir etkileşim bulunan farklı işlevlerin ürünüdür. Düşüncenin niteliğinin belirlenmesinde asıl belirleyici olan düşünmenin şekli, yöntemi ve işlevidir. Eleştirel düşünce “yargılama sanatının” çekirdeğidir. Eleştirel düşünme , bir yargıda bulunma, kavrama, çözümleme, açıklama, tanımlama, karşılaştırma ve bir senteze ulaşma yoludur. Eleştirel düşünme ve etkili karar alma etkili dinleme, derinlemesine ve aktif olarak düşünme, yaratıcı bir şekilde sorgulama ve değerlendirme sonucu ortaya çıkar. Bu ders kapsamında öğrencilerimizin analiz etme, yorumlama, problem çözme, akıl yürütme yolundaki “zihin alışkanlıklarının”geliştirilmesi hedeflenmektedir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Eleştirel olarak okuma, dinleme ve yazma
2) Kötü bilgiyi iyi bilgiden ayırma
3) Argümanları analiz etme ve ikna edici argümanlar oluşturma
4) Sistemlerdeki nedensel bağlantıları anlama
5) Eleştirel düşünme ve karar verme sürecini anlama
6) Hukuki sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve tanımlayabilme
7) Yasal sorunları farklı perspektiflerden tanımlama ve ifade etme
8) Hukuki sorunlara uygun yanıtlar üretmek için hukuki muhakemeyi ve araştırmayı uygulama
9) Eleştirel analize katılma ve alternatifler arasında mantıklı bir seçim yapma
10) Yasal konulara yaklaşırken ve uygun yanıtlar üretirken yaratıcı düşünme
11) Hukuki zihinlerini geliştirebilme
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S Participation,Presentation,Project
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. S Participation
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. S Participation,Presentation
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. H Participation,Project
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. S Participation,Presentation
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. H Participation,Project
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. H Project
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. H Project
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. N
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H Participation,Project
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. H Participation,Project
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. H Participation
Prepared by and Date İPEK ÖZEL , November 2021
Course Coordinator İPEK ÖZEL
Semester Bahar,Güz
Name of Instructor Öğr. Gör. İPEK ÖZEL

Course Contents

Hafta Konu
1) Hoşgeldiniz ve Giriş-Büyük Resmi Çizme
2) Düşünme Hakkında Düşünmek
3) Hukuk, Hukuk Kültürü ve Eleştirel Düşüncenin Esasları
4) Yazma için düşünmeyi geliştirme: Makalenin taslağı ve genel bakış
5) Düşünce Nörolojisi: Sistem 1 ve 2, Sezgisel Yöntemler, Engeller
6) Alternatif Düşünce Okullarının Etkin Düşünmedeki Rolü
7) Analitik Düşüncenin Temel İlkeleri ve Süreci
8) Eleştirel Düşünmenin Temel İlkeleri ve Süreci
9) Latheral Düşünmenin Temel İlkeleri ve Süreci
10) Vize Sunumları
11) Vize Sunumları
12) Argümantasyon Teorisi - İnsanlar Neden ve Nasıl Tartışır
13) Daha geniş bir demokrasi katılımı için Kolektif Düşünme & Çatışma yönetimi
14) İnceleme, Sonuç ve Tartışma
Required/Recommended Readings- Real jurors' understanding of the law in real cases Authors Authors and affiliations by Alan Reifman Spencer M. Gusick Phoebe C. Ellsworth, - Minds on Trial: Great Cases in Law and Psychology by Charles Patrick Ewing and Joseph T. McCann, The Psychology of Judicial Decision Making , David E. Klein and Greg Mitchell, - Thinking: The New Science of Decision-Making, Problem-Solving, and Prediction by John Brockman, - The Decision Book: Fifty Models for Strategic Thinking by Roman Tschäppeler and Mikael Krogerus,HBR's 10 Must Reads on Making Smart Decisions by Daniel Kahneman, Dan Lovallo, and Olivier Sibony, Sosyolojik Düşünmek - Zygmunt Bauman - Gut Feelings: Short Cuts to Better Decision Making Gerd Gigerenzer, - Thinking Skills: Critical Thinking and Problem Solving by John Butterworth (Author),‎ Geoff Thwaites, - Lateral Thinking by Edward de Bono, - Judgment under Uncertainty: Heuristics and Biases by Daniel Kahneman, - Heuristics and Biases: The Psychology of Intuitive Judgment by Thomas Gilovich and Dale Griffin, - Thinking Like a Lawyer: A New Introduction to Legal Reasoning, Frederic Schauer, - The Language of Law School: Learning to "Think Like a Lawyer"-Elizabeth Mertz, - The Legal Analyst: A Toolkit for Thinking about the Law -Ward Farnsworth Articles will also be provided at the end of each week.
Teaching MethodsLecture & open class discussion
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 6 % 40
Sunum 2 % 30
Projeler 2 % 30
TOTAL % 100
Course Administration ozeli@mef.edu.tr

E-Mail: ipekozel@gmail.com Rules for attendance: Attendance is mandatory. 80% attendance per University policy Late submissions: By approval only or with penalty Missing an exam: Per University policy

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 2 70
Laboratuvar 14 0 0
Sunum / Seminer 3 7 1 24
Total Workload 94
Total Workload/25 3.8
ECTS 4