POLS 333 Gender and Politics in Comparative PerspectiveMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu POLS 333
Ders Adı İngilizce Gender and Politics in Comparative Perspective
Ders Adı Türkçe Karşılaştırmalı Toplumsal Cinsiyet ve Siyaset
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 129 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Ğğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Siyaset ve cinsiyet alanındaki bazı temel konulara genel bir bakış sağlamak.
Ders Açıklaması Bu ders toplumsal cinsiyet ve siyaset arasındaki kesişimi toplumsal cinsiyetin politik, ekonomik ve sosyal yapıları küresel bağlamda nasıl etkilediğini inceleyerek analiz etmeyi amaçlamaktadır. Ders ilk olarak temel teorik tartışmalara odaklanacak daha sonra toplumsal cinsiyet ve siyasetle ilgili ampirik vaka incelemeleriyle devam edecektir. Toplumsal cinsiyetin tarihsel, sosyo-kültürel ve yapısal süreçlerle nasıl inşa edildiğini anlamak için disiplinler arası bir yaklaşım benimsenecek ve tarih, sosyoloji, antropoloji disiplinlerinden faydalanılacaktır. Toplumsal cinsiyetin evlilik ve üreme, iltica ve göç politikaları, savaş bağlamında tecavüz, küresel seks ticareti ile ilişkisi derste ele alınacak konulardan bazılarıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) siyaset ve toplumsal cinsiyetle ilgili başlıca teorileri ve politika sorularını tanımlamak
2) poplumsal cinsiyet ve siyaset çalışmalarıyla ilgili temel kavramları, fikirleri ve sorunları analiz edebilmek
3) küresel bağlamda siyasi, ekonomik ve sosyal yapılarda toplumsal cinsiyet eşitliği lehinde ve aleyhindeki argümanları değerlendirmek için eleştirel beceriler geliştirmek.
4) Küresel Kuzey ve Güney'de toplumsal cinsiyet ve siyasete ilişkin başlıca güncel tartışmaları anlayacak becerileri edinmek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. N
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. N
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. N
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Hazırlayan ve Tarih EVRİM GÖRMÜŞ , December 2023
Ders Koordinatörü EVRİM GÖRMÜŞ
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. EVRİM GÖRMÜŞ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Neden Cinsiyet ve Politika
3) Toplumsal Cinsiyet ve Ulus
4) Toplumsal Cinsiyet ve Temsil
5) Toplumsal Cinsiyet ve Evlilik Politikaları
6) Toplumsal Cinsiyet ve Üreme Siyaseti
7) Vize
8) Toplumsal Cinsiyet ve Politik Ekonomi
9) Film Gösterimi
10) Toplumsal Cinsiyet ve İltica ve Göç Politikalar
11) Toplumsal Cinsiyet ve Askeri Erkekliğin İnşası
12) Bir Savaş Aracı Olarak Tecavüz
13) Öğrenci Sunumları
14) Ders Değerlendirmesi
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarJoan W. Scott (1986) “Gender: A Useful Category of Historical Analysis,” American Historical Review 91.5, 1053-1075. Mary Hawkesworth (2005) “Engendering Political Science: An Immodest Proposal,” Politics & Gender 1.1, 141-156. Moghadam, Valentine (1999) “Gender, National Identity and Citizenship: Reflections on the Middle East and North Africa”. Comparative Studies of South Asia, Africa and the Middle East, XIX (1): 137-156. Beth Baron (2005) Egypt as a Woman: Nationalism, Gender and Politics Mansbridge, Jane (1999) “Should Blacks Represent Blacks and Women Represent Women? A Contingent 'Yes'.” Journal of Politics 61:628-57. (CP) Bacchi, Carol (2006) Arguing For and Against Quotas: Theoretical Issues.” In Women, Quotas, and Politics, ed. Drude Dahlerup. New York: Routledge. Mala Htun (203) Sex and the State: Abortion, Divorce, and the Family under Latin American Dictatorships and Democracies. Pande, Amrita (2010) "Commercial Surrogacy in India: Manufacturing a Perfect Mother-Worker." Signs 35, no. 4: 969-992. Heath, Melanie (2009) “State of our Unions: Marriage Promotion and the Contested Power of Heterosexuality” Gender & Society, 23 (1): 27-48. Judith Stacey and Tey Meadow (2009) “New Slants on the Slippery Slope: The Politics of Same-Sex Marriage and Polygamy in the US and South Africa” Politics and Society 37(2): 167-202. John D’Emilio (1993) “Capitalism and Gay Identity,” in The Lesbian and Gay Studies Reader, eds. Abelove, Barale, and Halperin, New York: Routledge. Jeffreys, Sheila (2008) “From Pimping to a Profitable Market Sector”, The Industrial Vagina: The Political Economy of the Global Sex Trade. Routledge. Arwen Swink (2006) “Queer Refuge: A Review of the Role of Country Condition Analysis” in Asylum Adjudications for Members of Sexual Minorities, 29 Hastings Int’l & Comp. L.Rev. 251. Human Rights First (2010) Persistent Needs and Gaps: The Protection of Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender and Intersex (LGBTI) Refugees: An Overview of UNHCR’s Response to LGBTI Refugees and Recommendations to Enhance Protection. Hunter, Mic. (2007) “A Band of Brothers’: The Code of Hypermasculinity.” In Honor Betrayed: Sexual Abuse in America's Military. Fort Lee: Barricade, 33-44. Sasson-Levy, Orna (2003) “Feminism and Military Gender Practices: Israeli Women Soldiers in ‘Masculine’ Roles.” Sociological Inquiry 73 (3): 440-465. Allison, Miranda (2007) “Wartime Sexual Violence: women’s human rights and questions of masculinity,” Review of International Studies, 33, 75-90 Baaz, Maria Eriksson and Maria Stern (2009) “Why do Soldiers Rape? Masculinity, Violence and Sexuality in the Armed Forces in the Congo,” International Studies Quarterly 53, 495-518
Öğretme TeknikleriÖğretim görevlisinin ders sunumlarını, öğrencilerin yoğun katılımını ve dinamik multimedya oturumlarını bir araya getiren etkileşimli bir format kullanılacaktır.
Ödev ve ProjelerHer öğrencinin haftalık ödevleri ve grup proje sunumunu zamanında tamamlaması gerekmektedir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 20
Ödev 12 % 10
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 30
Rapor Teslimi 1 % 15
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi gormuse@mef.edu.tr
02123953600
Katılım ve aktif katılım zorunludur. Sağlık raporu verilmediği sürece geç teslim ve telafi sınavı yapılmayacaktır. “Başka bir yazarın dilinin ve düşüncelerinin izinsiz kullanılması veya yakından taklit edilmesi ve bunların kendi orijinal eseri gibi sunulması” dahil intihal ve birden fazla başvuru (aynı eserin gönderilmesi) birden fazla ders için ödev verilmesi) şeref kurallarının ihlali olarak kabul edilecek ve dekanlığa bildirilecektir.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Proje 1 16 2 18
Ödevler 12 1 12
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Rapor Teslimi 1 2 3 5
Toplam İş Yükü 129
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5