MBA 504 Marketing Management in the Changing World MEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme (İngilizce) (Tezli)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 2 Kredi Sayısı: 120 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Graduate School of Social Sciences
Course Code MBA 504
Course Title in English Marketing Management in the Changing World
Course Title in Turkish Değişen Dünyada Pazarlama Yönetimi
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Seçiniz
Semester Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 116 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective To evaluate the importance of creating customer value and establishing customer relationships, and use the basic concepts of marketing to design marketing actions that can create customer engagement in the digital and dynamic marketing environment.
Course Description Marketing is a very exciting and interesting field of study. In today’s digital and connected world, marketing is more important than ever. To serve their target customers and create customer satisfaction and loyalty, brands must create their unique value propositions and build a deep connection with their customers. Creating customer value and engagement are the two key elements of a good marketing strategy. In this context, this course focuses on the basic concepts of marketing, emphasizes the importance of understanding the consumer needs and wants, and considering consumers as the center of business decisions. The purpose of this course is to provide MBA students a comprehensive perspective in marketing management.
Course Description in Turkish Pazarlama heyecan verici ve ilgi çekici bir çalışma alanıdır. Günümüzün dijital dünyasında pazarlama her zamankinden daha yüksek bir öneme sahiptir. Hedef kitlelerindeki tüketicilere hizmet sunmak, müşteri memnuniyeti ve sadakati yaratmak için markaların değer önermelerini oluşturması ve müşterileriyle güçlü bir bağ kurması gerekir. Müşteri değeri yaratmak ve müşterilerin değer yaratma sürecine katılmasını sağlamak, iyi bir pazarlama stratejisinin iki önemli unsurudur. Bu bağlamda bu ders, pazarlamanın temel kavramlarına odaklanır ve tüketici ihtiyaç ve isteklerini anlamanın, tüketicileri yönetimsel karar verme sürecinde merkeze koymanın önemini vurgular. Bu dersin amacı, MBA öğrencilerine pazarlama yönetimi hakkında bütünsel bir bakış açısı kazandırmaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Pazarlama sürecini anlamak
2) Pazarlama yönetimi anlayışını kazanmak
3) Bir kuruluş için pazarlama stratejisinin önemini bilmek
4) Pazarlama ortamını analiz etme sürecini anlamak
5) Alıcı davranışının temel özelliklerini anlamak
6) Promosyon ve pazarlama tekliflerinin temel unsurlarını analiz etmek
7) Basit bir pazarlama planı tasarlamak
8) Stratejik önerilerde bulunabilmek ve temel pazarlama stratejileri geliştirebilmek
9) Müşteri memnuniyeti ve bağlılığının önemini bilmek
10) Pazarlama yoluyla sürdürülebilirliği destekleyecek çözümler sunmak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) S Exam
2) H Presentation
3) H Presentation
4) H Exam
5) H Exam
6) H Exam
7) H Exam
8) S Exam
9) N
Prepared by and Date ,
Course Coordinator CEYHAN MUTLU
Semester Güz
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi ŞİRİN GİZEM KÖSE

Course Contents

Hafta Konu
1) Pazarlama Şirketine Giriş ve Pazarlama Stratejisi
2) Pazarlama Ortamını Analiz Etmek Müşteri İçgörüleri Kazanmak için Pazarlama Bilgilerini Yönetme
3) Alıcı Davranışı: Tüketici ve Ticari Piyasalar
4) Müşteri Değeri Odaklı Pazarlama Stratejisi Öğrenci Sunumları I
5) Müşteri Değeri Odaklı Pazarlama Stratejisi Öğrenci Sunumları I
6) Ürünler, Hizmetler ve Markalar Öğrenci Sunumları I
7) Yeni ürün geliştirme Ürün yaşam Döngüsü Fiyatlandırma
8) Pazarlama Kanalları Perakende ve Toptan Satış
9) Entegre Pazarlama İletişimi Öğrenci Sunumları II
10) Reklamcılık ve Halkla İlişkiler Kişisel Satış Öğrenci Sunumları II
11) Doğrudan, Çevrimiçi, Sosyal Medya ve Mobil Pazarlama Öğrenci Sunumları II
12) Doğrudan, Çevrimiçi, Sosyal Medya ve Mobil Pazarlama
13) Rekabet Avantajı Yaratmak Küresel Pazar
14) Sürdürülebilir Pazarlama, Sosyal Sorumluluk ve Etik
15) Final Projeleri
16) Final Projeleri
Required/Recommended ReadingsKotler, P. & Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing, Global Ed. 17e, Pearson Education. (Available Online) Kotler, P. & Keller, K.L. (2016). Marketing Management. 15th Ed., Pearson, England.
Teaching MethodsThe instructor will summarize and explain the key concepts regarding each week’s topic. Students are expected to actively participate in class discussions. With videos, case studies, and real-life examples, the students will have the chance to expand their perspectives of marketing. Students are expected to share their opinions, ideas, and questions in class. The instructor will facilitate learning as the responsibility of learning falls mainly on students by reading, analysing, searching for examples, and working with classmates.
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Uygulama 1 % 20
Ödev 1 % 30
Sunum 1 % 40
Final 1 % 10
TOTAL % 100
Course Administration

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 70
Sunum / Seminer 1 8 2 4 14
Final 1 14 8 10 32
Total Workload 116
Total Workload/25 4.6
ECTS 5