Öğrenme Bilimleri (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 2 | Kredi Sayısı: 120 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |||||
Ders Kodu | LSC 555 | |||||
Ders Adı İngilizce | Instructional Design | |||||
Ders Adı Türkçe | Öğretim Tasarımı | |||||
Öğretim Dili | TR | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Ders | |||||
Dersin Düzeyi | Orta | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 130 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisansüstü Öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Öğretim tasarım modellerini tanıtarak, öğrencilerin ihtiyaçlaara uygun öğretim süreçlerini sistematik olarak tasarlaması sağlamak. | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders, öğrenme koşullarının belirlenmesinde gerekli bilgi, beceri ve teknikleri öğrencilere sağlamayı hedeflemektedir. Temel odak alanları, öğretim sistemleri tasarımı ve öğretim stratejileridir. Bu ders bu konuları, hem müfredat (makro) hem de ders (mikro) düzeyinde ele alacaktır. Öğrencilerin bu becerileri, yeni öğretim sorunlarına çözümlerin verimli ve uygun maliyetli geliştirilmesi için kullanması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Öğretim tasarımında sistematik bir yaklaşım kullanma rasyonelleri sağlamak 2) Öğretimsel gelişim modellerinde yaygın olarak bulunan ana unsurları tanımlar ve özetlemek 3) Öğretim tasarımı sürecinin aşamalarını ve stratejilerini tanımlamak için kullanılan terimleri tanımlamak 4) Bir öğretim tasarımı projesi üretmek. 5) Öğretim tasarımında öğretimsel teknolojileri etkili bir şekilde kullanmak. 6) Çeşitli öğretim tasarımı perspektiflerini ve felsefelerini karşılaştırmak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Eğitimde yenilikçi fikirleri araştırma, en iyi öğretim uygulamalarını değerlendirme ve tasarlama yeteneği. | ||||||
2) Eğitim araştırmaları, K-12 çocuklarının psikolojisi ve eğitimde başarıyı etkileyen sosyal konularla ilgili derin bilgi. | ||||||
3) Eğitim konularında karar almada etkili olacak Psikoloji, Mühendislik ve Eğitim disiplinlerinin disiplinlerarası bakış açılarının değerlendirilmesi. | ||||||
4) K-12 öğrencilerinin yararına olacak ve kalıcı olacak eğitim programları tasarlama ve uygulama yeteneği. | ||||||
5) Eğitim ortamlarını ve dersleri tasarlamak için teknolojik araçları kullanma yeteneği. | ||||||
6) Yaşam boyu öğrenen olmanın öneminin farkında olmak. | ||||||
7) Eğitim ortamlarını planlarken kendilerini ‘öğrenen’ konumunda konumlandırma yeteneği. | ||||||
8) Eğitim araştırma makalelerini değerlendirme yeterliliği. | ||||||
9) Akademik, yazılı ve sözlü iletişim kurabilme yeteneği. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Eğitimde yenilikçi fikirleri araştırma, en iyi öğretim uygulamalarını değerlendirme ve tasarlama yeteneği. | N | Ödev |
2) | Eğitim araştırmaları, K-12 çocuklarının psikolojisi ve eğitimde başarıyı etkileyen sosyal konularla ilgili derin bilgi. | N | Ödev |
3) | Eğitim konularında karar almada etkili olacak Psikoloji, Mühendislik ve Eğitim disiplinlerinin disiplinlerarası bakış açılarının değerlendirilmesi. | N | Ödev |
4) | K-12 öğrencilerinin yararına olacak ve kalıcı olacak eğitim programları tasarlama ve uygulama yeteneği. | N | Ödev |
5) | Eğitim ortamlarını ve dersleri tasarlamak için teknolojik araçları kullanma yeteneği. | N | Ödev |
6) | Yaşam boyu öğrenen olmanın öneminin farkında olmak. | N | Sunum |
7) | Eğitim ortamlarını planlarken kendilerini ‘öğrenen’ konumunda konumlandırma yeteneği. | N | Sunum |
8) | Eğitim araştırma makalelerini değerlendirme yeterliliği. | N | Sunum |
9) | Akademik, yazılı ve sözlü iletişim kurabilme yeteneği. | N | Proje |
Hazırlayan ve Tarih | , |
Ders Koordinatörü | RUKİYE DİDEM TAYLAN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi SERVET ALTAN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Öğretim Tasarımının Temelleri |
3) | Öğretim Tasarımının Temelleri |
4) | Öğretim Tasarımının Temelleri |
5) | Öğretim Tasarım Modelleri I |
6) | Öğretim Tasarım Modelleri II |
7) | Öğrenme Teorileri |
8) | Öğrenme Teorileri |
9) | Öğrenme Teorileri |
10) | Öğretim Teknolojileri |
11) | Öğretim Teknolojileri |
12) | Öğretim Teknolojileri |
13) | Proje Sunumları |
14) | Proje Sunumları |
15) | Dönem Sonu Sınavları |
16) | Dönem Sonu Sınavları |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Haftalık okumalar verilecektir. Herhangi bir kaynak zorunlu olarak takip edilmeyecektir. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Haftada 1 gün senkronize, 1 gün asenkronize ders yapılacaktır. Senkronize derslerde, dersin konuları ve Türkiye ve dünyadan güncel örnekler interaktif bir şekilde tartışılacaktır.Asenkronize dersler için öğrencilere haftalık görevler verilecektir. Ve asenkronize derslerde bu görevler tartışılacak ve öğrenciye dönüt verilecektir. Öğrenci aktif katılımı üst düzeyde tutulacaktır. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | - | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | - | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | - | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
|
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Proje | 1 | 8 | 8 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Toplam İş Yükü | 130 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |