İşletme (YL) (Tezsiz) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 1.5 | Kredi Sayısı: 90 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | ||||
Ders Kodu | FIN 525 | ||||
Ders Adı İngilizce | Capital Markets | ||||
Ders Adı Türkçe | Sermaye Piyasaları | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 134 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece master öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Bu derste Sermaye piyasalarının nasıl işlediği teori ve pratikte açıklanmaktadır. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, öğrencilere sermaye piyasalarının temel kavramlarını ve işleyişini kapsayan geniş bir perspektif sunmayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında öğrenciler finansal piyasalara, sermaye oluşum sürecine, farklı piyasa türlerine, finansal kurumlara, sermaye piyasalarındaki araçlara, para ve sermaye piyasalarına, İslami finans piyasası ve enstrümanlarına, menkul kıymetleştirmeye, genel piyasa tanımlarına ve açıklamalarına, kıymetli madenler piyasasına, pay piyasalarına, türev piyasalara ve borçlanma araçları piyasasına dair kapsamlı bir bilgi edinme fırsatı bulacaklardır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) understand the functions, relations and roles of financial institutions and regulatory agencies in Financial Markets 2) characteristics of various types of financial markets and exchanges; 3) understand the characteristics of various type of financial instruments such as stocks, bonds, commodities and derivative securities 4) Compare and contrast differences between Global and Turkish Financial Markets |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Muhasebe ve finans, operasyon yönetimi, pazarlama ve teknoloji de dahil olmak üzere çeşitli organizasyonel bilgileri analiz etme yeteneği | ||||
2) Organizasyonun işlevsel bilgisini, uzun vadeli stratejik hedef ve amaçların oluşturulması ve uygulanması sürecine entegre etme | ||||
3) Yenilik yönetimi ve organizasyonlardaki rutin süreçler ve faaliyetler için liderlik ve ekip üyeliği becerilerinde yetkinlik | ||||
4) Gerçek iş fırsatlarının geliştirilmesi ve uygulanması yoluyla kendini keşfetme | ||||
5) Küresel iş ortamlarının belirsizliği ve karmaşıklığının, değişen iş uygulamaları ve trendlerinin farkındalığı | ||||
6) Karmaşık organizasyonel problemlere etik, yaratıcı ve kapsamlı çözümler bulma yeteneği | ||||
7) Yönetim teknikleri, yeni iş modelleri ve analitik araçları karar alma süreçlerine entegre etme | ||||
8) Eleştirel düşünme, iş iletişimi, karar verme ve çatışma çözümü gibi hayati yönetimsel ve liderlik becerilerinde yetkinlik | ||||
9) Avrupa Dil Portföyü Genel Düzey B2'de İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak iletişim kurma yeteneği |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Muhasebe ve finans, operasyon yönetimi, pazarlama ve teknoloji de dahil olmak üzere çeşitli organizasyonel bilgileri analiz etme yeteneği | H | Derse Katılım,Proje |
2) | Organizasyonun işlevsel bilgisini, uzun vadeli stratejik hedef ve amaçların oluşturulması ve uygulanması sürecine entegre etme | N | |
3) | Yenilik yönetimi ve organizasyonlardaki rutin süreçler ve faaliyetler için liderlik ve ekip üyeliği becerilerinde yetkinlik | N | |
4) | Gerçek iş fırsatlarının geliştirilmesi ve uygulanması yoluyla kendini keşfetme | N | |
5) | Küresel iş ortamlarının belirsizliği ve karmaşıklığının, değişen iş uygulamaları ve trendlerinin farkındalığı | N | |
6) | Karmaşık organizasyonel problemlere etik, yaratıcı ve kapsamlı çözümler bulma yeteneği | N | |
7) | Yönetim teknikleri, yeni iş modelleri ve analitik araçları karar alma süreçlerine entegre etme | N | |
8) | Eleştirel düşünme, iş iletişimi, karar verme ve çatışma çözümü gibi hayati yönetimsel ve liderlik becerilerinde yetkinlik | N | Proje |
9) | Avrupa Dil Portföyü Genel Düzey B2'de İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak iletişim kurma yeteneği | S | Proje |
Hazırlayan ve Tarih | GUZHAN GULAY , November 2018 |
Ders Koordinatörü | MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. GUZHAN GULAY |
Hafta | Konu |
1) | Introduction to Capital Markets |
2) | Overview of Financial Markets |
3) | Capital Formation Process |
4) | Different Types of Markets |
5) | Financial Institutions |
6) | Securities in Capital Markets |
7) | Capital and Money Markets |
8) | Islamic Finance Market and Instruments |
9) | Securitization |
10) | General Market Terms and Definitions |
11) | Basics and Trading in Gold and Precious Metals Market |
12) | Basics and Trading in Equity Market |
13) | Basics and Trading in Derivatives Market |
14) | Basics and Trading in Debt Securities Market |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Ders Notları, sınıf içi ve sınıf dışı alıştırmalar, ayrıca finansal piyasalar ve kurumlar hakkında özel okumalar, makaleler veya düzenlemeler gibi uluslararası ve yerel. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Konular slaytlar aracılığıyla işlenmektedir. Detaylı örnekler ve tanımlar paylaşılmaktadır. Öğrencilerin sınıf tartışmasını aktif bir şekilde takip etmeleri, bilgiye dayalı sorular ve cevaplarla katkıda bulunmaları, ödevleri yapmaları ve quiz ve sınavlara katkıda bulunmaları beklenmektedir. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ödevler ve projeler, öğrencinin becerilerini ve kapasitesini değerlendirmek için kullanılacaktır. | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | ||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | ||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | ||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
|
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Sunum / Seminer | 10 | 4 | 1 | 50 | |||
Toplam İş Yükü | 134 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
AKTS | 5 |