Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | FIN 204 | ||||
Ders Adı İngilizce | Corporate Finance | ||||
Ders Adı Türkçe | Kurumsal Finansman | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 130 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
ACCT 201 - Financial Accounting MATH 104 - Mathematics for Social Sciences II |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Temel muhasebe ve mali tablolar bilgisi. | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Kurumsal Finansman ilkelerini anlamak ve tipik bir şirkette finansal karar alma sürecine yardımcı olacak becerileri öğrenmek | ||||
Ders Açıklaması | Günümüz iş dünyasında, hem işletme adayları hem de kendi işlerini yapmak isteyen girişimciler, kurumsal finansman hakkında veya başka bir deyişle finans konularını nasıl yönetecekleri konusunda temel bilgi ve becerilere sahip olmalıdır. Bu ders ile öğrencilere finansın temel prensiplerini anlamalarını, karar verme araçlarını nasıl kullanmaları gerektiğini, durumları analiz etmelerini ve buna göre karar vermelerini sağlayacak gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı hedeflemektedir. Derste paranın zaman değeri, fırsat maliyeti, net bugünkü değerin arkasındaki hesaplama ve prensipler ve IRR metrikleri ile birlikte sermaye maliyeti ve borç maliyeti kavramları hakkında konuşulurken temel finans kararları ve terminolojisi tartışılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Finans ve kurumsal finansmanın temel ilkelerini anlamak 2) projeleri iç getiri oranlarına göre karşılaştırmak ve analiz etmek; 3) sermaye maliyetini ve borç maliyetini hesaplamak 4) Sermaye finansmanı ve borç finansmanı yöntemlerinin dinamiklerini anlar ve bu yöntemlerin avantaj ve dezavantajlarını mevcut finansal duruma göre değerlendirmek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | MERVE ÖZ , May 2023 |
Ders Koordinatörü | CEYHAN MUTLU |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi MERVE ÖZ |
Hafta | Konu |
1) | Kurumsal Finansmana ve Finans Yöneticisine Giriş |
2) | Mali Tablo Analizine Giriş |
3) | Paranın Zaman Değeri: Giriş, Nakit Akışlarının Değerlendirilmesi |
4) | Faiz Oranları, Tahviller ve Hisse Senedi Değerlemesi |
5) | Sermaye Bütçelemenin Temelleri, Yatırım Kararları Nasıl Alınır |
6) | Risk Nedir? Risk ve Getiri İlişkisi, Sermaye Varlıkları Fiyatlandırma Modeli Sistematik Risk ve Hisse Riski Primi ve Sermaye Maliyet |
7) | Ara Sınav |
8) | Yatırımlar nasıl finanse edilir; Sermaye Yapılanması; Borç veya Özsermaye |
9) | Kâr Payı Ödeme Kararı, Ne Kadar Ödenecek? Nasıl ödenir? |
10) | Finansal Modelleme ve Proforma Analiz; |
11) | İşletme Sermayesi Yönetimi ve Kısa Vadeli Finansal Planlama |
12) | Opsiyon Uygulamaları ve Kurumsal Finansman |
13) | Birleşme ve Satın almalar |
14) | Uluslararası Kurumsal Finansman |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Ders Notları sağlanacaktır. Ders notlarının yanı sıra aşağıdaki ders kitabı da gereklidir. Fundamentals of Corporate Finance by Jonathan Berk, Peter DeMarzo, Jarrad Harford | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersler öğrencilerin aktif katılımını ve tartışmasını gerektirecektir. Derslerde ev ödevleri ve projeler için bireysel çalışmalar, vaka çalışmaları için ise takım çalışmaları istenecektir. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilere, ders materyalini fiilen uygulayarak anlamalarına yardımcı olacak küçük ev ödevleri verilecektir. Ayrıca final notu olarak öğrencilerin derslerde verilen bilgileri kullanacağı bir proje talep edilecektir. | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Kişisel Bilgisayar | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
ozmer@mef.edu.tr Öğretim elemanı sınıf/grup tartışmalarında kolaylaştırıcı olarak görev alabilir ve her öğrencinin tartışılan konuya nasıl katkı sağladığını/değer kattığını gözlemleyebilir. Konu, önceki materyali kapsayabilir veya videolardan ve kitap bölümlerinden yeni materyal atanabilir. Verilen ödevler zamanında ve istenilen formatta teslim edilmelidir. Geç teslim kabul edilmeyecektir. Bu, her öğrencinin önceden verilen materyali okuması ve videoları izlemesi, dersi ve Blackboard'u takip etmesi ve aktif olarak katılmasının beklendiği ters çevrilmiş bir derstir. Sınav günü hasta olmanız durumunda, üniversite mevzuatı gereği mazeretinizin sınava girmenize engel olduğunu açıkça belirten yasal bir doktor raporu sunmanız gerekmektedir. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Ödevler | 2 | 16 | 2 | 36 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Toplam İş Yükü | 130 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |