MGMT 432 Agile ProjectsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu MGMT 432
Ders Adı İngilizce Agile Projects
Ders Adı Türkçe Çevik Projeler
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 134 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul BUS 101 - Introduction to Business (Decision Making)
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Yinelemeli geliştirme, scrum ekipleri ve rolleri, ürün biriktirme listesi öğeleri ve zaman sınırlı toplantılar gibi çevik proje yönetimi için bilgi ve beceriler edinmek.
Ders Açıklaması Çevik projeler ve çevik proje yönetimi iş hayatının son dönemde yükselen trendidir. Firmalar çevik süreçlere, çeviğe geçiş çabalarına çok büyük zaman ve efor harcamakta ve daha esnek bir yapıya kavuşmak için uğraşmaktadır. Çevik proje yönetimi doğası gereği yazılım projelerine, yeni ürün geliştirme ve Ar-Ge projelerine çok uygundur. Öngörülemeyen, riskli, kesinliği olmayan ve sürekli değişiklik gerektiren projeleri yönetmek için çok önemli bir araçtır. Bu ders öğrencilere çevik proje yönetimi dünyasındaki temel tanım ve terimler, aşamalı geliştirme, Scrum metodu, iterasyonlar, çevik takımlar ve içindeki roller, zaman kısıtlı toplantılar ve her birinin gündemi, müşteri ve diğer paydaşlarla iletişim, ilerleme raporları ve şemaları, Kan-Ban şemaları, iterasyon hızı ve kapsamdaki esneklik konuları hakkında bilgi birikimi kazandırmayı amaçlar.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Çevik proje yönetiminde standart terim ve tanımları, hesaplamaları, teknikleri, yöntemleri ve yaklaşımları listeler
2) Çevik projeler planlar, sprintleri çalıştırır ve sonuçları teslim eder
3) Ekipleri organize etme ve destekleme, etkili iletişim kurma ve paydaş beklentilerini yönetme konusundaki zorlukları kavrayabilir
4) çevik proje yönetimi fonksiyonunun organizasyonlarda nereye uyduğunu ve kurumsal hedeflere nasıl hizmet ettiğini değerlendirir.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih BURAK ULUOCAK , May 2023
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. BURAK ULUOCAK

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Tanımlar ve Karşılaştırmalar; Çevik projeler - Şelale (Geleneksel) Projeler
2) Yöntemler ve Proje Yönetimi
3) Çevikliğin Kökleri: Yalınlık ve İsraf
4) Çevik Yaklaşım: Takımlar ve Roller (Ev ödevi proje 1)
5) Düşünme Tasarımı
6) Çevik proje Yönetimi; Ev ödevi 1 Proje Sunumları
7) Scrum; Ara Sınav
8) Çevik Manifesto; Çevik Öncelikler
9) Scrum Uygulaması (Ev ödevi 2 Proje) PBI/SBI
10) Destanlar, Temalar, Kullanıcı Hikayeleri; Ev ödevi 2 Proje Sunumları
11) Kan-Ban Panoları; Çevik Tahminler
12) Yineleme uzunluğu; Hız
13) İletişim; Scrum'da buluşma
14) Burndown Grafikleri; İlerleme Raporlaması
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarÇeşitli makaleler (örneğin Agile Manifest, Scrum'ın temelleri) ev ödevi olarak verilecektir. İnternetten ek okumalar sağlanacaktır.
Öğretme TeknikleriÖğrenim hedeflerine ulaşmak için derste aktif katılım, kısa sınavlar, sözlü sınavlar, okumalar, ödevlerin yanı sıra takım halinde proje sunumları, ara sınav ve final sınavları da yer alacaktır. En önemli konuların tüm katılımcılar tarafından gözden geçirilmesini ve hatırlanmasını sağlamak amacıyla, her ders oturumunun açılış etkinliği, işlenen konuların özeti olacaktır. Ders boyunca kullanılacak yöntemler gerçek hayattan örnek olaylar, grup projeleri, sunumlar, sınıf içi tartışmalardır. Sınıfın her üyesinin bilgilerini, fikirlerini ve sorularını grupla hiçbir endişeye kapılmadan özgürce paylaşması beklenir. Her türlü öğretme-öğrenme faaliyetlerinde öğrenci katılımı, aktif öğrenme ve yaparak öğrenme esastır.
Ödev ve ProjelerÖğrenciler ders boyunca grup halinde iki sunum yapacaklardır. Gruplar oluşturulacak ve projelerin detayları eğitmen tarafından daha sonra duyurulacaktır. Her grupta en fazla 5 üye bulunacak ve her ekip üyesi bireysel olarak kendi rolünü sunacaktır. Ayrıca makale okumaları şeklinde ödevler verilecektir; Bunların sınıfta özetlenmesi ve ilgili makalelerin sunulması bireysel çalışmalar olarak talep edilecektir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıKişisel Dizüstü Bilgisayarlar
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 30
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 20
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi uluocakb@mef.edu.tr

Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerinde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Sunum / Seminer 6 4 24
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 14 2 16
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü/25 5.4
AKTS 5