COMP 466 Business IntelligenceMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu COMP 466
Ders Adı İngilizce Business Intelligence
Ders Adı Türkçe İş Zekası
Öğretim Dili EN
Ders Türü Alıştırma,Ters-Yüz Öğrenme,Ders
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar,Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 156 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul COMP 109 - Computer Programming (JAVA)
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Temel programlama bilgisi
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi İş zekası kavramlarının temel prensiplerini öğrenmek ve DMQL kullanarak temel bir veri ambarı oluşturmak.
Ders Açıklaması Bu dersin amacı, öğrencilere toplu verileri kullanarak nasıl öngörü elde edeceklerini anlamalarını sağlamaktır. Sorgulama, veri ambarı tasarımı, şemaları anlama, raporlama katmanı, veri madenciliği ve veri görselleştirme tamamlanacak ve uçtan uca çözümle ilgili bilgiler aktarılacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) işletme zekası problemlerini tanımlar, formüle eder ve mühendislik, bilim ve matematik ilkelerini uygulayarak çözer,
2) laboratuvar raporları ve proje sunumları aracılığıyla çeşitli kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurar,
3) yapay zeka ve ilgili teknolojilerle doğrudan ilgili mühendislik durumlarında etik ve mesleki sorumlulukları tanır; mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamlardaki etkilerini göz önünde bulundurur,
4) liderlik sağlayarak, iş birliği ve kapsayıcı bir ortam oluşturarak, hedefler belirleyerek, görevleri planlayarak ve hedeflere ulaşarak bir ekipte etkili bir şekilde çalışır,
5) uygun deneyler geliştirir ve gerçekleştirir, verileri analiz eder ve yorumlar; işletme zekasıyla ilgili verilen durumlar için sonuçlar çıkarmak üzere mühendislik yargısını kullanır,
6) işletme zekası ve veri madenciliği konusundaki güncel meseleleri ve yöntemleri uygun öğrenme stratejilerini kullanarak edinir ve uygular,
7) tam döngü bir işletme zekası ve veri madenciliği uygulaması geliştirir.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Sunum
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Derse Katılım
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih ADEM KARAHOCA , March 2021
Ders Koordinatörü ADEM KARAHOCA
Dönem Bahar,Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. ADEM KARAHOCA

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) İşletme Zekasına Giriş
2) Veri Ambarı
3) RDBMS Kavramları I
4) RDBMS Konseptleri II
5) Boyutları Modelleme ve Toplamaları Oluşturma,
6) Veri Ambarı Tasarımı
7) Veri Madenciliğine Giriş
8) Denetimsiz Yöntemler
9) Denetimli Yöntemler
10) WEKA Aracına Giriş
11) WEKA için Veri Seti Hazırlama
12) Gerçek Hayat İşletme Zekası ve Veri Madenciliği Uygulamaları
13) Proje Sunumları
14) Proje Sunumları
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar1. Business Intelligence, Analytics, and Data Science: A Managerial Perspective, 4th edition, ISBN 978-0-13-463328-2, by Ramesh Sharda, Dursun Delen, and Efraim Turban, Pearson Education,2018 2. Data Mining: Practical Machine Learning Tools and Techniques (Morgan Kaufmann Series in Data Management Systems) 4th Edition, Ian H. Witten, Eibe Frank, Mark A. Hall, Christopher J. Pal
Öğretme TeknikleriTersyüz derslik. Öğrenciler ödevleri ferdi olarak yaparlar.
Ödev ve ProjelerÖdevler
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıGerekli
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 12 % 25
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 2 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi karahocaa@mef.edu.tr

Öğretim üyesi ofisi: 5. Kat Telefon: 0 212 395 37 45 Ofis saatleri: Ders saatlerinden sonra. E-posta: karahocaa@mef.edu.tr Yoklama kuralları: YÖK Yönetmeliği. Statement on plagiarism: YÖK Yönetmeliği. http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 42
Laboratuvar 10 1 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 1 10 11
Proje 1 5 25 30
Ödevler 10 1 2 30
Final 1 10 3 13
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü/25 6.2
AKTS 6