SCI 432 Science of MindMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu SCI 432
Ders Adı İngilizce Science of Mind
Ders Adı Türkçe Zihin Bilimi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Alıştırma,Ters-Yüz Öğrenme,Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: 0 Laboratuvar : 2 Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 158 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Zihinle ilgili disiplinler arası bir bilim olan bilişsel bilimin temellerini farklı bakış açılarıyla öğrenmek ve bu alandaki merkezi konuları ve tartışmaları anlamak.
Ders Açıklaması Bu lisans dersi özellikle karar verme süreçleriyle ilgili zihin bilimini (bilişsel bilim) kapsamlı bir şekilde kavramaktadır. Ders kapsamında aşağıdaki konular üzerinde durulacaktır: Bilişsel/beyinsel süreçlerin temelleri, insan bilişinin doğası hakkında tartışmalar, bilişsel önyargı, bilişsel modelleme, bilişsel mimariler ve bilişsel sinirbilim.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Bilişsel bilimle ilgili temel kavramları ayrıntılı bir şekilde açıklar ve insan bilişi ve bilişsel süreçlerle ilgili tartışmalı konuları ele alır;
2) Verilen durumları bilişsel ve beyin bilimlerindeki yaygın yaklaşımlar açısından analiz eder ve cihazların belirli sınırlamalarının farkında olarak nörobilimsel ekipmanları kullanır;
3) Ampirik bir ortam tasarlar ve geliştirir, deneysel görevleri yerine getirir, verileri elde eder ve analiz eder, buna uygun olarak ilgili çıkarımlarda bulunur.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih TUNA ÇAKAR , November 2023
Ders Koordinatörü TUNA ÇAKAR
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi ESİN TUNA DEMİRCİOĞLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) İnsan Davranışı-I
3) İnsan Davranışı-II
4) İnsan Davranışı-III
5) Deneysel Yöntemler-I
6) Deneysel Yöntemler-II
7) Gözden Geçirme ve Değerlendirme
8) Göz Takibi
9) GSR + HR (Galvanik Cilt Tepkisi + Kalp Atış Hızı)
10) Yüz İfadesi
11) EEG
12) fNIRS
13) Proje
14) Proje
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarBermudez, J.L. (2014). Cognitive Science: An Introduction to the Science of Mind. Cambridge University Press.
Öğretme TeknikleriTersyüz derslik. Öğrenciler ödevler için ferdi olarak çalışır.
Ödev ve ProjelerÖdevler, projeler.
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar KullanımıGerekli
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Uygulama 14 % 30
Projeler 1 % 30
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi cakart@mef.edu.tr
0 212 395 37 50
Eğitmenin ofisi: 5. kat Tel: 0 212 395 37 50 Ofis satleri: Derslerden sonra. E-posta: cakart@mef.edu.tr Sınavlar: Kitap ve not kullanımı yasaktır. Devam Kuralları: YÖK yönetmelikleri geçerlidir. Ara Sınav Kaçırma: Ara sınav veya quiz tarihleri için istisnasız hazır bulunmanız ve seyahat planlarınızı bu tarihler etrafında yapmanız beklenir. Tıbbi acil durumlar, doktor raporu ile birlikte sunulursa hariç tutulur. Ara sınav/quiz gününde sağlık merkezinde muayene edildiğinizi belirten bir not, tıbbi mazeretle sınavdan/quizden devamsızlığın yeterli bir belgesi değildir. Notun, ara sınavı/quiz'i alacak durumda olmadığınızı belirtmesi gerekir. Uygun mazeret belgelerinin sunulması şartıyla kaçırılan ara sınav/quiz için telafi yapılacaktır. Belirlenen günde ara sınav/quiz'e katılmaz ve geçerli bir mazeretiniz olmazsa, ara sınav/quiz'den sıfır (0) alırsınız. İş görüşmeleri, işveren etkinlikleri, düğünler, tatiller vb. mazeret olarak kabul edilmez. Final Sınavına Girme Uygunluğu: Final sınavı yoktur. Final Kaçırma: Final sınavı yoktur. Sınıf İçi Uygun Davranış ve Öğrenci Davranış Kuralları Hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri İntihal Beyanı: YÖK Yönetmelikleri

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 2 56
Proje 2 5 5 20
Ödevler 14 1 2 42
Küçük Sınavlar 5 1 1 10
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Final 1 15 3 18
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü/25 6.3
AKTS 6