LSC 521 Comparative Educational ThoughtMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Öğrenme Bilimleri (Tezli) Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Öğrenme Bilimleri (Tezli)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 2 Kredi Sayısı: 120 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Graduate School of Social Sciences
Course Code LSC 521
Course Title in English Comparative Educational Thought
Course Title in Turkish Comparative Educational Thought
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom,Lecture
Level of Course Select
Semester Spring,Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: - Lab: - Other: -
Estimated Student Workload 130 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Graduate Students Only
Overall Educational Objective Every graduate student who develops himself towards becoming an educational leader is a Turkish or foreign student. Preferably, more than one educational thinker will be found, and this thinker or thinkers will be informed about education. will examine their opinions, discuss them, criticize them and simultaneously with this process, will create the idea of ​​education.
Course Description This course is designed for Master's Program students who are training as educational leaders to research, examine, criticize and discuss the ideas of Turkish and/or foreign educational thinkers and simultaneously develop their own educational ideas.
Course Description in Turkish Bu ders, eğitim lideri olarak yetişmekte olan Yüksek Lisans Programı öğrencilerinin Türk ve/veya yabancı eğitim düşünürlerinin fikirlerini araştırması, incelemesi, eleştirmesi, tartışması ve eş zamanlı olarak kendi eğitim düşüncelerini geliştirmeleri için tasarlanmıştır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Öğrencilerin Türk ve yabancı eğitim düşünürlerinin eğitimin farklı boyutlarına ilişkin düşüncelerini öğrenmesini, eleştirmesi ve yorumlaması
2) Öğrencilerin eğitimin anlamı, amacı, öğretmenler, müfredat, yöntemler, öğrenciler, değerlendirme, değerler, eğitimde eşitlik ve benzeri gibi eğitimin temel boyutları hakkında kendi görüşlerini geliştirmesi.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
Prepared by and Date ,
Course Coordinator MUSTAFA ÖZCAN
Semester Spring,Fall
Name of Instructor Prof. Dr. MUSTAFA ÖZCAN

Course Contents

Hafta Konu
1) Derse Giriş
1) ARAŞTIRMA RAPORU NASIL YAZILACAK?
1) Eğitim Düşüncesi Nedir?-I
1) DÜŞÜNÜRLER HAKKINDA PAYLAŞIM YAPILACAKTIR
1) “EĞİTİM DÜŞÜNCEM” RAPORUNUN ANA HATLARININ (BAŞLIKLAR VE ALT BAŞLIKLAR, İÇİNDEKİLER SAYFASI, PLAN) SUNULMASI
1) Sunum
1) Sunum
1) Sunum
1) Sunum
1) Sunum
1) Sunum
1) Sunum
1) Sunum
1) Sunum
1) Dönem Sonu Sınavları
1) Dönem Sonu Sınavları
Required/Recommended Readings-
Teaching MethodsFlipped Classroom
Homework and Projects-
Laboratory Work-
Computer Use-
Other Activities-
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 10
Projeler 1 % 15
Rapor Teslimi 1 % 5
Final 1 % 70
TOTAL % 100
Course Administration

Ödevler hazırlanırken akademik yazım kurallarına dikkat edilmesi gerekmektedir. Derste kayıt almak yasaktır. Etik kurallara aykırılık ve intihale müsamaha gösterilmez ve bu durumların tespiti halinde öğrenci dersten başarısız olur. Ayrıca durum Enstitü’ye bildirilir. Kopya çekmek veya çektirmek ve intihal yapmak 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu'nun 54. Maddesi’ne tabi olacaktır.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 1 8 8
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 12 2 14
Total Workload 130
Total Workload/25 5.2
ECTS 5