LSC 551 Eğitim NörobilimiMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Öğrenme Bilimleri (Tezli) Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Öğrenme Bilimleri (Tezli)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 2 Kredi Sayısı: 120 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Graduate School of Social Sciences
Course Code LSC 551
Course Title in English Educational Neuroscience
Course Title in Turkish Eğitim Nörobilimi
Language of Instruction TR
Type of Course Flipped Classroom,Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Bahar
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: - Lab: - Other: -
Estimated Student Workload 130 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Master's students only
Overall Educational Objective -
Course Description This graduate course aims to introduce students to the fundamental aspects of learning, by focusing on the structures and functions of the human brain, and the principles of learning, memory formation and consolidation. In the scope of this course, the physiology of neurons, human cognition, and how individual variations occur in learning will be discussed.
Course Description in Turkish Bu lisansüstü dersin amacı öğrencilere insan beyninin temel yapılarını ve işlevlerini, öğrenme süreçlerinin, hafıza oluşumunun ve konsolidasyonunun temellerini anlayarak öğrenmenin doğasını tanıtmaktır. Bu ders kapsamında, nöronların fizyolojisi, insan bilişi ve öğrenmede bireysel farklılıkların nasıl ortaya çıktığı tartışılacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Sinirbilim kavramlarını kendi çalışma alanlarına entegre etmek
2) İlgili literatürdeki temel ampirik kanıtları ve çalışmaları detaylandırmak
3) Bellek oluşumu ve pekiştirilmesinin ilkelerini analiz etmek ve tartışmak
4) Bir araştırma sorusunun kapsamıyla ilgili tasarım deneyi
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
Prepared by and Date ,
Course Coordinator MUSTAFA ÖZCAN
Semester Bahar
Name of Instructor Öğr. Gör. ESİN TUNA

Course Contents

Hafta Konu
1) Sinir Sistemi Hücreleri
2) Sinir Sistemleri ve Beyin I
3) Sinir Sistemleri ve Beyin II
4) İnsan Genetiği: Bireyselliğin Biyolojik Temeli
5) Algı
6) Beyindeki temsiller
7) Dikkat
8) Öğrenme ve Bellek
9) Örtülü Bellek Depolamanın Hücresel Mekanizmaları
10) Hipokampus ve Sinirsel Temel Açık Bellek Depolama
11) Dil ve Anlam
12) Unutmanın Nörobiyolojisi
13) İnsan Beyninin İncelenmesi
14) General Review
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended Readings-
Teaching Methods-
Homework and Projects-
Laboratory Work-
Computer Use-
Other Activities-
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 20
Projeler 1 % 40
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration

Ödevler hazırlanırken akademik yazım kurallarına dikkat edilmesi gerekmektedir. Derste kayıt almak yasaktır. Etik kurallara aykırılık ve intihale müsamaha gösterilmez ve bu durumların tespiti halinde öğrenci dersten başarısız olur. Ayrıca durum Enstitü’ye bildirilir. Kopya çekmek veya çektirmek ve intihal yapmak 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu'nun 54. Maddesi’ne tabi olacaktır.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 1 8 8
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 12 2 14
Total Workload 130
Total Workload/25 5.2
ECTS 5