MKTG 532 Brand ManagementMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme (İngilizce) (Tezli)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 2 Kredi Sayısı: 120 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Graduate School of Social Sciences
Course Code MKTG 532
Course Title in English Brand Management
Course Title in Turkish Marka Yönetimi
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Seçiniz
Semester Bahar
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 127 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective To understand the dynamics of brand management and associate the basic concepts of marketing with brand management.
Course Description Brands are among the most valuable assets of an organization, so brand management is an essential part of an organization’s strategic marketing management. In this context, the purpose of this course is to provide the students a deep understanding of brand management.
Course Description in Turkish Markalar, bir işletmenin sahip olduğu en kıymetli varlıklar arasında yer almakta olduğundan, marka yönetimi, bir firmanın stratejik pazarlama yönetiminin en önemli unsurlarındandır. Bu kapsamda, bu dersin amacı öğrencilerin marka yönetimini derinlemesine anlamalarını sağlamaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Markalaşmanın kuruluşlar ve tüketiciler açısından işlevlerini anlamak
2) Marka değerini oluşturmak için marka unsurlarını analiz edebilmek
3) Marka yönetiminin dinamiklerini anlayabilmek
4) Farklı markalama türlerini kavramak
5) Marka stratejilerini tasarlamak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) S Participation
2) H Project
3) H Project
4) S Participation
5) H Participation
6) S Participation
7) H Participation
8) S Participation
9) N
Prepared by and Date ,
Course Coordinator CEYHAN MUTLU
Semester Bahar
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi RÜYA YÜKSEL

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Markaları ve Marka Yönetimini Anlamak
3) Müşteri ve Marka İlişkileri
4) Müşteri Bazlı Marka Değeri
5) Marka Yönetim Süreci
6) Marka Değeri Oluşturmak için Bütünleşik Pazarlama İletişimi
7) Ara Dönem Değerlendirmesi
8) Farklı marka türlerine bakış
9) Marka Değerinin Kaynaklarının Ölçülmesi Marka Yönetiminde Niteliksel ve Niceliksel Araştırma
10) Marka Genişletme
11) Markaları Zaman İçinde Yönetmek
12) Final Projesi ve Özeti - Soru-Cevap
13) Final Projesi
14) Final Projesi
Required/Recommended ReadingsKeller K. (2013). Strategic Brand Management. Global Edition, 4/E, Pearson.
Teaching MethodsThe instructor will summarise and explain the key concepts regarding each week’s topic. Students are expected to actively participate in class “round-table” discussions. With videos, case studies, and real-life examples, the students will have the chance to expand their perspectives of brand management. Students are expected to share their opinions, ideas, and questions as well as taking an active part in class as it is one of the assessment methods for this class.
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 12
Sunum 1 % 28
Projeler 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Ara Sınavlar 1 6 3 1 10
Final 3 1 9 1 33
Total Workload 127
Total Workload/25 5.1
ECTS 5