INT 321 Communication in Interior DesignMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu INT 321
Ders Adı İngilizce Communication in Interior Design
Ders Adı Türkçe İç Mekan Tasarımında İletişim
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul FADA 211 - Digital Communication I
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi Sunum çıktılarını ve görsel iletişim tekniklerini öğrenmek.
Ders Açıklaması Mevcut görselleştirme araçlarını, donanım ve yazılımlarını inceleyerek başlar. Tasarımcının fikirlerini karşı tarafa anlatabilme sürecinde en çok faydası olan dijital maket/görselleştirme yönteminin öneminden bahseder. Bu yöntemlerin nasıl daha iyi sonuç vereceğini tecrübe ederek araştırır. Mimari ve içmekan görselleştirmelerini daha iyi hale getirme yollarından bahseder. Post production sürecinde projeye katkı sağlayan pratik ipuçlarını verir. Projenin karşı tarafa sunulması aşamasında kompozisyonun, proporsiyonun, dolu/boş ilişkilerinin önemini vurgular.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) sunum tekniklerini anlamak;
2) Photoshop'ta post prodüksiyon araçlarını kullanmak;
3) görsel iletişimin önemini takdir etmek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. N
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. N
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. N
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Hazırlayan ve Tarih , February 2020
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. HASAN GÖKBORA

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) MERHABA: Tanışma. Geleneksel/dijital görselleştirme araçları ve popüler yazılımlar hakkında sohbet. Yeni render motorları “Corona vs Vray”. Karşılaşılan konuların derlemesi. Temel materyaller.
2) ISINMA 1: Projenin konusuna göre eskiz çalışmalarına başlanması. Projenin yeri, çevreyle ilişkisi, doğal ışığın yönü ve eskizler üzerinde çalışılarak diğer fiziksel faktörler hakkında araştırma yapılması.
3) ISINMA 2: Projenin yakın ortamla katı modele aktarılması. ClayRender hakkında eskiz çalışması. Kalem çizimi, kömür.
4) MOOD&CONCEPT: Konsept panosu hazırlamak için farklı yöntemleri analiz etmek. Farklı fikirler öğrenmek için bazı moodboard örneklerine bakmak. Yeterli ve yetersiz panoları ve müşteri brifinglerini analiz etmek. Tasarım kararlarını belirlemenin önemi.
5) ArcTAN 1: Dijital ortamda bazı malzemelerin oluşturulması. Ahşap, cam, metal ve beton gibi en çok kullanılan mimari malzemelerin oluşturulması) Vray
6) ArcMAT 2: Dijital ortamda bazı materyaller oluşturma. Özel materyaller kullanarak gerçekçi bir şekilde modellerin haritalanması. Haritalanan materyalin kusursuz hale getirilmesi. Bump map, reflection map ve displace map mantığını arama. Brightness ve reflection değerlerine müdahale.
7) WORKSHOP: Konuk illüstratör. TRADIGITAL 1: Gelenekselden dijitale. Tasarım sorunlarına yaklaşım, bir konsept oluşturmaya katkıda bulunmak için 3 haftalık süreç. 1. Proje fikrine bağlı olarak somut / soyut, eski / yeni, figüratif, tasarım, iç mekan görselleri toplamak. (dergilerden, gazetelerden, kumaşlardan ve dijitalden alınan çıktılardan vb.) Bu yapboz parçalarıyla bazı kompozisyonlar deneyerek yeni kolajlar oluşturmak.
8) TRADIGITAL 2: Oluşturulan kolajın üzerine eskiz kağıdı koyarak farklı tekniklerle eskiz çalışmaları. (Suluboya, marker, lavi, rapido, kömür)
9) TRADIGITAL 3: Bu eskiz çalışmalarının dijital ortama aktarılması. Dijital ortamdaki görsellerin iyileştirilmesi. Sunumda kullanılabilecek bir materyale infografik öğelerin eklenmesi.
10) YENİDEN YORUMLAMA 1: Seçilecek mevcut duruma göre mekanın yeniden yorumlanması. Eskiz çalışmaları.
11) YENİDEN YORUMLAMA 2: Önceki derste çizilen eskiz çalışmalarının aktarılması, modellenmesi ve render edilmesi.
12) PRO-İPUÇLARI: Proje kursuna bağlı olarak tasarlanan mekanlarda görselleştirme ipuçları. VR 360 Render. Işık düzenleri, kamera düzenleri, etkili çerçeveleme. (Render Ödevi)
13) POST-PRODÜKSİYON: İşlenmiş görüntüler üzerinde post prodüksiyon çalışmaları. Photoshop yazılımını kullanarak ham renderları iyileştirme. Render elemanlarına bakma.
14) SON Ayarlama: Görüntüyü sunuma hazır hale getirme. Render üzerine dijital boyama.
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarBetty Edwards (2004). Color – A course in mastering the art of mixing colors. Alex Roman (2013). The Third & The Seventh: From Bits to the Lens. Jose M. Parramon (1991). Human Figure / Human Anatomy.
Öğretme TeknikleriTers-yüz sınıf, sınıf içi çalışmalar, tartışmalar.
Ödev ve Projeler1 final projesi, 1 ödev
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar KullanımıEvet
Diğer AktivitelerAraştırma çalışması, video gösterimi
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 20
Ödev 1 % 20
Final 1 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi bilgenbu@mef.edu.tr
-
Öğrencilerin teorik derslerde derslerin %80'ine katılmaları zorunludur. Dolayısıyla 3 haftayı (dersleri) aşan devamsızlık başarısızlıkla sonuçlanacaktır. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Ödevler 1 8 8
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5