LAW 225 Decision-making: Legal and Psychological PerspectivesMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code LAW 225
Course Title in English Decision-making: Legal and Psychological Perspectives
Course Title in Turkish Karar Verme: Hukuki ve Psikolojik Perspektifler
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 96 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn how legal parties determine causation, assign blame, and make agreements and to identify areas of irrationality and challenge the ingrained assumptions and biases regarding human nature.
Course Description The course aims to provide the students with a basic knowledge to incorporate psychological approaches in examining legal processes of decision-making. The course will firstly present why traditional economic or legal analyses do not account for decisional biases. The course will subsequently examine how empirical psychological research can help people frame our arguments in a manner to avoid claims that prompt logical biases in others. Then, the course will enable the students to identify the weak points in their legal arguments and decision-making processes by theoretically examining the links between who we are and how we decide and how we present our legal arguments.
Course Description in Turkish Bu ders öğrencilere hukuki süreçlerde etkin olan karar proseslerindeki psikolojik yaklaşımlara dair temel bir bilgi vermeyi amaçlar. Ders öncelikle, neden tradisyonel hukuki veya ekonomik yaklaşımlarım bu düşünsel önyaryargıları zaman zaman göz önünde bulunduramadığını gösterecektir. Ders daha sonra kendi argümanlarımızın başkalarında irrasyonel noktaları tetiklemesini nasıl törpüleyebileceğimizi inceleyecek, son olarak ta öğrencilerin kim oldukları, karar verme mekanizmaları, ve kurdukları argümanlar arasındaki bağlantıları çözümlemelerine yardımcı olacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Hukuki karar almanın temel dinamiklerini anlamak
2) Kendi karar verme süreçlerini yakından tanımak
3) Hukuki argümanların psikolojik etkisini değerlendirmek
4) Suçlama ve nedenselliğin psikolojik ve hukuki sonuçları arasındaki bağlantıları ve farklılıkları keşfetmek
5) Hukuki argümanlarını güçlendirmek için psikolojik kavramları etkili bir şekilde kullanmak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S Exam
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. S Exam
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. S Exam
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. H Exam
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. H Exam
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. H Exam
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. H Exam
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. H Exam
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. H Exam
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H Exam
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. S Exam
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. S Exam
Prepared by and Date SENEM TANBERK HAZNEDAROĞLU , January 2024
Course Coordinator SENEM TANBERK HAZNEDAROĞLU
Semester Spring
Name of Instructor Öğr. Gör. SENEM TANBERK HAZNEDAROĞLU

Course Contents

Hafta Konu
1) İhmal ve Normallik Önyargıları
2) Hızlı ve Yavaş Düşünme
3) Kayıptan Kaçınma
4) Yanlış Düşünce
5) Statüko Önyargısı
6) Sosyal Kanıt Sistemleri ve Konformizm
7) Hukuki Muhafazakarlığın Psikolojik Temelleri
8) Pişmanlık Teorisi
9) Yükleme Teorisi
10) Zor Anlaşmalar/ Zor Konuşmalar
11) Normal ve Anormal Tanımları ve Meseleleri
12) Hayırı Geçmek
13) Varsayım Kontrolü
14) Demirleme
15) Bağış Etkisi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended ReadingsThinking Fast and Slow, Daniel Kahneman (2011), Farrar, Straus, and Giroux Judgment under Uncertainty: Heuristics and Biases Amos Tversky; Daniel Kahneman Science, New Series, Vol. 185, No. 4157. (Sep. 27, 1974), pp. 1124-1131. Difficult Conversations. Bruce Patton, Douglas Stone, and Sheila Heen. Harvard Negotiation Project (1999)
Teaching MethodsLecture
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration haznerdaroglus@mef.edu.tr

Attendance rules: Attendance list only for exams Missing exam: Make-up exam when medical report was submitted Plagiarism: Failing exam with 0 points + notification of the dean and rector

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 2 1 70
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 14 2 16
Total Workload 96
Total Workload/25 3.8
ECTS 4