Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | ||||
Ders Kodu | LAW 225 | ||||
Ders Adı İngilizce | Decision-making: Legal and Psychological Perspectives | ||||
Ders Adı Türkçe | Karar Verme: Hukuki ve Psikolojik Perspektifler | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 96 saat | ||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Yasal tarafların nedenselliği nasıl belirlediklerini, suçu nasıl atadıklarını ve nasıl anlaşma yaptıklarını öğrenmek ve mantıksızlık alanlarını tespit etmek ve insan doğasına ilişkin kökleşmiş varsayımlara ve önyargılara meydan okumak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders öğrencilere hukuki süreçlerde etkin olan karar proseslerindeki psikolojik yaklaşımlara dair temel bir bilgi vermeyi amaçlar. Ders öncelikle, neden tradisyonel hukuki veya ekonomik yaklaşımlarım bu düşünsel önyaryargıları zaman zaman göz önünde bulunduramadığını gösterecektir. Ders daha sonra kendi argümanlarımızın başkalarında irrasyonel noktaları tetiklemesini nasıl törpüleyebileceğimizi inceleyecek, son olarak ta öğrencilerin kim oldukları, karar verme mekanizmaları, ve kurdukları argümanlar arasındaki bağlantıları çözümlemelerine yardımcı olacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Hukuki karar almanın temel dinamiklerini anlamak 2) Kendi karar verme süreçlerini yakından tanımak 3) Hukuki argümanların psikolojik etkisini değerlendirmek 4) Suçlama ve nedenselliğin psikolojik ve hukuki sonuçları arasındaki bağlantıları ve farklılıkları keşfetmek 5) Hukuki argümanlarını güçlendirmek için psikolojik kavramları etkili bir şekilde kullanmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | SENEM TANBERK HAZNEDAROĞLU , January 2024 |
Ders Koordinatörü | SENEM TANBERK HAZNEDAROĞLU |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. SENEM TANBERK HAZNEDAROĞLU |
Hafta | Konu |
1) | İhmal ve Normallik Önyargıları |
2) | Hızlı ve Yavaş Düşünme |
3) | Kayıptan Kaçınma |
4) | Yanlış Düşünce |
5) | Statüko Önyargısı |
6) | Sosyal Kanıt Sistemleri ve Konformizm |
7) | Hukuki Muhafazakarlığın Psikolojik Temelleri |
8) | Pişmanlık Teorisi |
9) | Yükleme Teorisi |
10) | Zor Anlaşmalar/ Zor Konuşmalar |
11) | Normal ve Anormal Tanımları ve Meseleleri |
12) | Hayırı Geçmek |
13) | Varsayım Kontrolü |
14) | Demirleme |
15) | Bağış Etkisi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Thinking Fast and Slow, Daniel Kahneman (2011), Farrar, Straus, and Giroux Judgment under Uncertainty: Heuristics and Biases Amos Tversky; Daniel Kahneman Science, New Series, Vol. 185, No. 4157. (Sep. 27, 1974), pp. 1124-1131. Difficult Conversations. Bruce Patton, Douglas Stone, and Sheila Heen. Harvard Negotiation Project (1999) | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
haznerdaroglus@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 1 | 70 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Toplam İş Yükü | 96 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 3.8 | ||||||
AKTS | 4 |