LAW 332 Law of Armed ConflictMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code LAW 332
Course Title in English Law of Armed Conflict
Course Title in Turkish Silahlı Çatışma Hukuku
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Bahar,Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 110 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge Introduction to Law, Public International Law I, Public International Law II **This course is not recommended for freshmen as well as sophomores who haven’t taken Public International Law I (HUK 207) and Public International Law II (HUK 208) yet.**
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective Providing the students with a modern and basic introduction to a branch of international law constantly gaining in importance in international life, the law of armed conflict.
Course Description The laws that developed to regulate the conduct of combatants in armed conflict and to minimize its impact on the civilian population is known as the ‘laws of war’, ‘international humanitarian law’, or ‘the law of armed conflict’. These terms are used interchangeably. The term international humanitarian law (IHL) has gained wide use by academics and civil society; given the purpose of the laws it is easy to see the logic of incorporating ‘humanitarian’ due to the focus and links with humanitarian concepts and relief work. The International Committee of the Red Cross (ICRC) defined law of armed conflict as international rules, established by treaties or custom, which are specifically intended to solve humanitarian problems directly arising from international or non-international armed conflicts and which, for humanitarian reasons, limit the right of parties to a conflict to use the methods and means of warfare of their choice or protect persons and property that are, or may be, affected by conflict. Among the subject matters discussed are: the relationship between jus ad bellum and jus in bello; the historical evolution of LOAC; the basic principles and sources of LOAC; Martens clause; international and non-international armed conflicts; scope of the application of LOAC; targeting; objects specifically protected against attack; prohibited weapons; perfidy; reprisals; assistance of the wounded and sick; definition of combatants; protection of prisoners of war; protection of civilians; occupied territories; protective emblems; sea warfare; neutrality; and the implementation of international humanitarian law.
Course Description in Turkish Silahlı çatışmalarda savaşçıların davranışlarını düzenlemek ve bunun sivil nüfus üzerindeki etkisini en aza indirmek amacıyla geliştirilen yasalara 'savaş hukuku', 'uluslararası insani hukuk' veya 'silahlı çatışma hukuku' adı veriliyor. Bu terimler birbirinin yerine kullanılmaktadır. Uluslararası insancıl hukuk (IHL) terimi akademisyenler ve sivil toplum tarafından geniş bir kullanım alanı kazanmıştır; Yasaların amacı dikkate alındığında, insani kavramlara ve yardım çalışmalarına odaklanılması ve bunlarla olan bağlantılar nedeniyle 'insani yardım' kavramının dahil edilmesinin mantığını görmek kolaydır. Uluslararası Kızılhaç Komitesi (ICRC), silahlı çatışma hukukunu, uluslararası veya uluslararası olmayan silahlı çatışmalardan doğrudan kaynaklanan insani sorunları özel olarak çözmeyi amaçlayan ve insani nedenlerden ötürü, anlaşmalar veya geleneklerle oluşturulan uluslararası kurallar olarak tanımladı. Çatışmanın taraflarının kendi seçtikleri savaş yöntem ve araçlarını kullanma veya çatışmadan etkilenen veya etkilenmesi muhtemel kişileri ve mülkleri koruma haklarını sınırlamak amaçlanır. Tartışılan konular arasında şunlar yer almaktadır: jus ad bellum ve jus in bello arasındaki ilişki; Silahlı çatışma hukukunun tarihsel gelişimi; Silahlı çatışma hukukunun temel ilkeleri ve kaynakları; Martens hükmü; uluslararası ve uluslararası olmayan silahlı çatışmalar; Silahlı çatışma hukukunun uygulamasının kapsamı; hedefleme; saldırılara karşı özel olarak korunan nesneler; yasak silahlar; hain; misillemeler; yaralı ve hastalara yardım; savaşçıların tanımı; savaş esirlerinin korunması; sivillerin korunması; işgal altındaki bölgeler; koruyucu amblemler; deniz savaşı; tarafsızlık; ve uluslararası insancıl hukukun uygulanması.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Silahlı çatışma kurallarının uygulanmasını analiz eder
2) Uluslararası silahlı çatışmalara uygulanan kuralları uluslararası olmayan silahlı çatışma kurallarından ayırt eder
3) Kişi ve nesnelerin korunmasının önemini anlar
4) Silahlı çatışma hukukunun temel kural ve ilkelerine ilişkin bir anlayış geliştirir
5) Hangi nesnelerin saldırıya uğraması muhtemel olduğunu ve hangi nesnelerin saldırıya karşı bağışık olduğunu belirleyen temel kuralı keşfeder. Bu temel kuralın uygulanmasının, silahlı çatışmalar sırasında savaşan tarafların hedefleme kararları almasına nasıl izin verdiğini öğrenir
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. N
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. N
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. H Exam
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. H Exam
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S Exam
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. N
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. S Exam
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. H Exam
Prepared by and Date BİLGE ERSON ASAR , January 2024
Course Coordinator BİLGE ERSON ASAR
Semester Bahar,Güz
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi BİLGE ERSON ASAR

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Silahlı çatışma hukukunun tarihsel gelişimi ve ilkeleri
3) Silahlı çatışma hukukunun kaynakları ve uygulamasının kapsamı
4) Savaşanlar ve Savaşmayanlar
5) Savaş Yöntemleri ve Araçları
6) Sivil Nüfusun Korunması ve Sivil ve Askeri Hedefler Arasındaki Ayrım İlkesi
7) Vizeler
8) Yaralı, Hasta ve Kazazedelerin Korunması
9) Savaş Esirlerinin Korunması//Tarafsızlık Yasası
10) Uluslararası Olmayan Silahlı Çatışmalar Hukuku
11) Silahlı çatışma hukukunun uygulanması
12) Sunumlar
13) Sunumlar
14) Özet
Required/Recommended Readings- Robert Kolb and Richard Hyde, An Introduction to the International Law of Armed Conflicts, Hart Publishing, son bası. -Dieter Fleck, The Handbook of International Humanitarian Law, Oxford University Press, son bası. -Noelle Quenivet, Shilan Shah-Davis, International Law and Armed Conflict, TMC Asser Press, son bası. **Weekly readings will be uploaded to Blackboard.
Teaching MethodsFlipped classroom, Tutoring, case-law dicussions, presentation
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Sunum 2 % 40
Projeler 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration ersonb@mef.edu.tr

Office hours: by appointment

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 2 70
Sunum / Seminer 1 1 1 2
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Final 1 16 2 18
Total Workload 110
Total Workload/25 4.4
ECTS 4