Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||
Ders Kodu | POLS 341 | |||||
Ders Adı İngilizce | Ethical Reasoning | |||||
Ders Adı Türkçe | Etik Düşünce | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Orta | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 120 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Öğrencilerin çeşitli etik sistemleri eleştirel bir şekilde değerlendirmelerini sağlamak. | |||||
Ders Açıklaması | Derste, ahlaki olguların karmaşık yapısı vurgulanır. Temel ahlaki kavramları açıklanır. Güçlü ve zayıf taraflarıyla, farklı etik sistemleri araştırılır. Metinler, felsefe tarihinin Platon, Aristoteles, Kant, Mill ve Nietzsche gibi önemli filozoflarından okumalarla birlikte sunulur. Dersin sonlarına doğru cinsiyetçilik, ırkçılık ve çokkültürlülük gibi gündelik hayatın önemli meseleleri üzerinden ahlaki kuramların pratiklere uygulanması değerlendirilir. Bu meseleler çerçevesindeki eleştirel sorgulamalar vesilesiyle öğrenciler bu sorunlar üzerinden kendi ahlaki akıl yürütme becerilerini geliştirirler. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Ahlak felsefesinin temel kavramlarını doğru kullanımlarıyla ve tarihsel temellerini anlayarak tanımlamak 2) Önde gelen ahlak filozoflarının temel metinlerini yorumlamak 3) Farklı ahlaki sistemlerin temel ilkelerini güçlü ve sınırlı yönleriyle ana hatlarıyla belirtmek 4) Rakip etik sistemler arasında karşılaştırma ve kıyaslama 5) Cinsiyetçilik, ırkçılık ve çok kültürlülük gibi gündelik sorunların eleştirel değerlendirmesi yoluyla ahlak teorisini pratiğe uygulamak 6) Öğrencilerin kişisel ve profesyonel yaşamları için ahlaki sorumluluklar, görevler ve değerlere ilişkin kendi pozisyonlarını yazılı olarak ifade etmelerine yardımcı olmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | ||||||
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | ||||||
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | ||||||
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | ||||||
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | ||||||
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | ||||||
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | ||||||
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | ||||||
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | N | |
2) | Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | S | Sunum |
3) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | N | |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | N | |
5) | Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | N | |
6) | Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | S | Derse Katılım |
7) | Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | H | Derse Katılım |
8) | Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | H | Derse Katılım |
9) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | H | Ödev,Sunum |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. | H | Sunum |
Hazırlayan ve Tarih | BAŞAK KEKİ , January 2024 |
Ders Koordinatörü | CANSU GÜLEÇ |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. BAŞAK KEKİ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Etik Görecelik: Doğru ve Yanlışı Kim Belirler? |
3) | Etik ve Din: İlahi Emir Teorisi |
4) | Etik Egoizm ve Nietzsche |
5) | Kant ve Görev Etiği |
6) | Ahlaki Şans |
7) | Faydacılık ve Mill |
8) | Erdem Etiği ve Aristoteles |
9) | Haklar Etiği |
10) | Adalet Teorileri |
11) | Feminist Etik |
12) | Çeşitlilik Etiği: Irk, Etnisite ve Çokkültürlülük |
13) | Çevreci Etik |
14) | Uygulamalı Etikte Bir Örnek: Kürtaj |
15) | Sınav dönemi |
16) | Sınav dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Aristotle. The Nicomachean Ethics in Theories of Ethics: An Introduction to Moral Philosophy with a Selection of Classical Readings, Gordon Graham, New York: Routledge, 2011. Cudd, Ann E. and Leslie E. Jones. A Companion to Applied Ethics, R. G. Frey and Christopher Heath Wellman (eds), USA: Blackwell Publishing, 2003. Edmonds, David and Nigel Warburton. Philosophy Bites, Oxford: Oxford University Press, 2010. Hinman, Lawrence M. Ethics: A Pluralistic Approach to Moral Theory, USA: Thomson Wadsworth, 2008. Kant, Immanuel. The Foundations for the Metaphysics of Morals in Introduction to Philosophy: Classic and Contemporary Readings, Louis Pojman, Oxford: Oxford University Press, 2004. King, Martin Luther Jr. “Letter from Birmingham Jail” (online). Mill, John Stuart. Utilitarianism in Theories of Ethics: An Introduction to Moral Philosophy with a Selection of Classical Readings, Gordon Graham, New York: Routledge, 2011. Nagel, Thomas. Mortal Questions in Introduction to Philosophy: Classic and Contemporary Readings, Louis Pojman, Oxford: Oxford University Press, 2004. Nietzsche, Friedrich. Twilight of the Idols, Beyond Good and Evil in Theories of Ethics: An Introduction to Moral Philosophy with a Selection of Classical Readings, Gordon Graham, New York: Routledge, 2011; and in Introduction to Philosophy: Classic and Contemporary Readings, Louis Pojman, Oxford: Oxford University Press, 2004. Plato. Euthyphro in Philosophy: History and Readings, (eds.) Samuel Enoch Stumpf and James Fieser, New York: McGraw-Hill, 1994. Pojman, Louis. Ethics: Discovering Right and Wrong, London: Thomson Cooperation, 2008. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme yöntemleri olarak Perusall, sınıf tartışmaları, sunumlar ve yanıt yazısı makaleleri. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Haftalık atanmış metinler, grup sunumları, haftalık Perusall soruları ve iki kısa yanıt yazısı | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
kekib@mef.edu.tr 0212 395 36 00 Devamlılık ve aktif katılım zorunludur. Tıbbi rapor sunulmadıkça, geç yapılan sunumlar ve geç teslim edilen ödevler kabul edilmeyecektir. MEF Üniversitesi, akademik dürüstlüğe büyük önem vermektedir. Bu nedenle, tüm öğrenciler, öğrenci davranış kuralları ve disiplin prosedürleri kapsamında kopya çekme, intihal ve diğer akademik ihlallerin anlamını ve sonuçlarını anlamalıdır. Herhangi bir uygunsuz davranış, akademik sahtekarlık veya intihal, YÖK Disiplin Yönetmeliği'ne tabi olacaktır. MEF Üniversitesi’nin Yapay Zekâ Politikası çerçevesinde, yapay zekânın eğitim süreçlerine entegre edilmesi ve etik kullanımının teşvik edilmesi amaçlanmaktadır. Politika belgesinin tam metnine buradan ulaşabilirsiniz: https://www.mef.edu.tr/tr/duyurular/mef-universitesi-yapay-zeka-politikasi-v2-yayimlandi |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 84 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 1 | 4 | |||
Ödevler | 14 | 1 | 1 | 28 | |||
Rapor Teslimi | 2 | 1 | 1 | 4 | |||
Toplam İş Yükü | 120 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.8 | ||||||
AKTS | 5 |