POLS 447 Issues in Public DiplomacyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu POLS 447
Ders Adı İngilizce Issues in Public Diplomacy
Ders Adı Türkçe Kamu Diplomasisi Konuları
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 132 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Kamu diplomasisindeki temel kavramları anlamak; Öğrencilerin uygulamalardaki farklı kamu diplomasisi faaliyetlerini analiz etme becerilerini kazanmak; Kamu diplomasisinde devlet dışı aktörlerin gelişen rolü ve etkisine ilişkin farkındalığı ve bilgiyi genişletmek; Kamu diplomasisi araçlarının kavramsal çerçevesini ve uygulamasını sentezleme becerisini kazanmak.
Ders Açıklaması Bu dersin temel amacı, öğrencilere kamu diplomasisinin gelişimini ana kavramlarıyla anlama ve yorumlama araçlarını sunmaktır. Kamu diplomasisi, devletlerin ve devlet dışı aktörlerin dünyaya sahip oldukları değerleri daha iyi açıklama yeteneklerine dayanmaktadır. Bu ders özellikle toplumlar arasında etkileşimi sağlayan bilim, sanat, kültür, spor ve medya gibi “yumuşak güç” araçlarına odaklanmaktadır. Her hafta farklı bir kamu diplomasisi konusu ele alınmaktadır. Bu ders öğrencilere kamu diplomasisinin hedeflerini, araçlarını, alanlarını tanıtacaktır. Kavramsal tartışmalar,vaka çalışmaları ile beraber analiz edilecektir. Bunu yaparken, kamu diplomasisi hemen genel bir çerçevede hem de belirli örnekler çerçevesinde çalışılacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Kamu diplomasisine dahil olan aktörleri ve süreçleri belirleme ve değerlendirme
2) Kamu diplomasisi aktörlerinin uğraşması gereken fırsatları ve kısıtlamaları analiz etme
3) Kamu diplomasisinde kullanılan farklı alanların gücünü anlama
4) Kamu diplomasisinin entelektüel araçlarını ve bilgi derinliğini yaratma ve kendi araştırmalarını yürütme
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi.
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama.
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği.
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği.
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği.
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği.
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği.
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği.
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği.
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. S Derse Katılım
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. S Sınav
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. S Derse Katılım,Sunum
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. H Derse Katılım,Sunum
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. H Sunum
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. N
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. H Sunum
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. S Derse Katılım
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. H Derse Katılım,Sunum
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. S Sunum
Hazırlayan ve Tarih CANSU GÜLEÇ , December 2023
Ders Koordinatörü CANSU GÜLEÇ
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Arş. Gör. CANSU GÜLEÇ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş- Kamu Diplomasisi Dersi
2) 21. Yüzyılda Diplomasi
3) Uluslararası İlişkilerde Güç: Sert, Yumuşak, Akıllı
4) Kamu Diplomasisinin Gelişimi
5) Propaganda ve Kamu Diplomasisi
6) Kamu Diplomasisinde Kültürün Rolü
7) Kamu Diplomasisinde Devlet Dışı Aktörler
8) Ara Sınav
9) Teknolojilerin ve Sosyal Medyanın Etkisi
10) Spor Diplomasisi
11) İnsani Diplomasi
12) Kamu Diplomasisi ve Uluslararası Çatışmalar
13) Örnek Olay İncelemeleri: Çin, AB, ABD
14) Örnek Olay İncelemeleri: Kanada, Hindistan, Türkiye
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarBu ders için ders kitabı yoktur. Bunun yerine, öğrencilere akademik kitaplardan makaleler ve bölümler atanacaktır. Ders boyunca ek kısa okumalar da verilebilir. Hafta: Giriş - Kamu Diplomasisi Dersi Okuma: • Bu ders programı. Dikkatlice. Hafta: Yüzyılda Diplomasi Okuma: • Andrew F. Cooper, Jorge Heine ve Ramesh Thakur, “Introduction: The Challenges of 21st-Century Diplomacy”, in Andrew F. Cooper, Jorge Heine, and Ramesh Thakur (eds.), The Oxford Handbook of Modern Diplomacy, (Oxford: Oxford University Press, 2013): 1-34. • Juergen Kleiner, “The Permanence of Diplomacy”, in Diplomatic Practice: Between Tradition and Innovation, (NJ: World Scientific, 2010): 1-30. Hafta: Uluslararası İlişkilerde Güç: Sert, Yumuşak, Akıllı Okuma: • Joseph Nye, “Chapter 1: What is Power in Global Affairs?” in The Future of Power, (New York: Public Affairs, 2011): 3-24. Hafta: Kamu Diplomasisinin Evrimi Okuma: • Efe Sevin, “Chapter 2: Public Diplomacy: The New Foreign Policy Tool”, in Public Diplomacy and the Implementation of Foreign Policy in the US, Sweden and Turkey, (Palgrave Macmillan Series in Global Public Diplomacy, 2017): 19-48. • Nicholas J. Cull, Public Diplomacy: Lessons from the Past, (Los Angeles: Figueroa Press, 2009): 10-27. Hafta: Propaganda ve Kamu Diplomasisi Okuma: • Nicholas J. Cull, David Culbert ve David Welch, “Introduction: Propaganda in Historical Perspective” in Propaganda and Mass Persuasion: A Historical Encyclopedia, 1500 to the Present, (California: ABC-CLIO, 2003): 15-21. • Iryna Misyuk, “Propaganda and Public Diplomacy: The Problem of Differentiation”, http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/24199/4/29-76-77.pdf, Humanities & Social Sciences (2013): 76-77. Hafta: Kültürün Kamu Diplomasisindeki Rolü Okuma: • Kirsten Bound, Rachel Briggs, John Holden ve Samuel Jones, “Building relations through culture” in Cultural Diplomacy, (London: DEMOS, 2007): 52-64. • Patricia M. Goff, “Cultural Diplomacy”, in Andrew F. Cooper, Jorge Heine, and Ramesh Thakur (eds.), The Oxford Handbook of Modern Diplomacy, (Oxford: Oxford University Press, 2013): 420-433. Hafta: Kamu Diplomasisinde Devlet Dışı Aktörler Okuma: • Enric Ordeix-Rigo ve João Duarte, “From Public Diplomacy to Corporate Diplomacy: Increasing Corporation's Legitimacy and Influence”, American Behavioral Scientist 53(4) (2009): 549-564. • Geun Lee ve Kadir Ayhan, “Why Do We Need Non-state Actors in Public Diplomacy?: Theoretical Discussion of Relational, Networked and Collaborative Public Diplomacy”, Journal of International and Area Studies, Vol. 22, No. 1 (June 2015): 57-77. Hafta: Teknolojilerin ve Sosyal Medyanın Etkisi Okuma: • I. Manor, “Chapter 2: Public Diplomacy and the Digital Society” in The Digitalization of Public Diplomacy, (Palgrave Macmillan Series in Global Public Diplomacy, 2019): 29-63. Hafta: Spor Diplomasisi Okuma: • Steven J. Jackson, “The contested terrain of sport diplomacy in a globalizing world”, International Area Studies Review 16(3) (2013): 274–284. • Håvard Mokleiv Nygård, “Soft power at home and abroad: Sport diplomacy, politics and peace-building”, International Area Studies Review 16(3) (2013): 235–243. Hafta: İnsani Diplomasi Okuma: • Jan Egeland, “Humanitarian Diplomacy”, in Andrew F. Cooper, Jorge Heine, and Ramesh Thakur (eds.), The Oxford Handbook of Modern Diplomacy, (Oxford: Oxford University Press, 2013): 353-367. • Larry Minear, “The craft of humanitarian diplomacy” in Larry Minear and Hazel Smith (eds.), Humanitarian diplomacy: Practitioners and their craft, (Tokyo: United Nations University Press, 2007): 7-35. Hafta: Kamu Diplomasisi ve Uluslararası Çatışmalar Okuma: • Anthony Pratkanis, “Public Diplomacy in International Conflicts: A Social Influence Analysis”, in Nancy Snow and Philip M. Taylor (eds.), Routledge Handbook of Public Diplomacy, (NY: Routledge, 2009): 111-152. Hafta: Vaka Çalışmaları: Çin, AB, ABD Önerilen Okumalar: • Ingrid d’Hooghe, “Public Diplomacy in the People’s Republic of China” in Jan Melissen (ed.), The New Public Diplomacy: Soft Power in International Relations, (NY: Palgrave Macmillan, 2005): 88-105. • Ian Manners ve Richard Whitman, “Normative Power and the Future of EU Public Diplomacy” in Mai’a K. Davis Cross and Jan Melissen (eds.), European Public Diplomacy Soft Power at Work, (NY: Palgrave Macmillan, 2013): 183-203. • Efe Sevin, “Chapter 4: The Pioneer of Public Diplomacy: United States of America”, in Public Diplomacy and the Implementation of Foreign Policy in the US, Sweden and Turkey, (Palgrave Macmillan Series in Global Public Diplomacy, 2017): 75-102. Hafta: Vaka Çalışmaları: Kanada, Hindistan, Türkiye Önerilen Okumalar: • Stephen Brooks, “Chapter 1: Uncertain Embrace: The Rise and Fall of Canadian Studies Abroad as a Tool of Foreign Policy”, in S. Brooks (ed.), Promoting Canadian Studies Abroad, (Palgrave Macmillan Series in Global Public Diplomacy, 2019): 1-36. • Joseph Nye ve diğerleri, “India and Soft Power; The Sleeping Giant: India’s Soft Power Potential; Communicating India’s Soft Power; Food is the Greatest ‘Soft Power’ for a Nation; Leveraging Spirituality as India’s Soft Power; Reviving the Influence of Indian Arts, Crafts and Design; Breaking Box Offices: Indian Cinema as Soft Power”, India Foundation Journal, (Mart-Nisan 2019): 8-40. • Efe Sevin, “Chapter 6: History and Culture: Turkey”, in Public Diplomacy and the Implementation of Foreign Policy in the US, Sweden and Turkey, (Palgrave Macmillan Series in Global Public Diplomacy, 2017): 143-178.
Öğretme TeknikleriTersyüz Öğrenme Modeli
Ödev ve ProjelerDönem boyunca Blakckboard'a ödevler ve ders öncesi alıştırmalar verilecektir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 20
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Rapor Teslimi 1 % 20
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi gulecc@mef.edu.tr
: (212) 395 3610
MEF Üniversitesi, akademik dürüstlüğe büyük önem vermektedir. Bu nedenle, tüm öğrenciler, öğrenci davranış kuralları ve disiplin prosedürleri kapsamında kopya çekme, intihal ve diğer akademik ihlallerin anlamını ve sonuçlarını anlamalıdır. Her türlü uygunsuz davranış, akademik sahtekarlık veya intihal, YÖK Disiplin Yönetmeliği'ne tabi olacaktır. MEF Üniversitesi’nin Yapay Zekâ Politikası çerçevesinde, yapay zekânın eğitim süreçlerine entegre edilmesi ve etik kullanımının teşvik edilmesi amaçlanmaktadır. Politika belgesinin tam metnine buradan ulaşabilirsiniz: https://www.mef.edu.tr/tr/duyurular/mef-universitesi-yapay-zeka-politikasi-v2-yayimlandi

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Sunum / Seminer 2 10 2 24
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü/25 5.3
AKTS 5