İç Mimarlık | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | |||||
Ders Kodu | INT 435 | |||||
Ders Adı İngilizce | Digital Fabrication and Furniture Design | |||||
Ders Adı Türkçe | Dijital Fabrikasyon ve Mobilya Tasarımı | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | İleri | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | 4 yarıyıl tasarım stüdyosu | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Mobilya yapımında ilgili üretim yöntemleriyle bütünleşik dijital tasarım araçlarını anlamayı öğrenmek. | |||||
Ders Açıklaması | Ders sürecinde katılımcılar bilgisayar destekli mobilya tasarım ve üretiminde yaygın olarak kullanılan tasarım, dökümantasyon ve fabrikasyon iş-akışlarını deneyimleyeceklerdir. İleri seviye yazılımlar maddesellik ile ilişkili tasarım araçları olarak tanıtılacaktır. Parametrik, algoritmik, dijital gibi kavramlar genellikle öğrenciye fiziksel sınırlamaların dışında, yeni ve karmaşık sanal resimler üretmeyi çağrıştırmaktadır. Dersin içeriğinde bu algıyı yenmek için 'yazılım' soyut tasarımı, malzemenin limitleri doğrultusunda sayısallaştıran ve ölçülebilir hale getiren araçlar olarak kullanılacaktır. Fabrikasyona yönelik projelendirme dersin diğer önemli boyutudur. Öğrenciler tasarım araçlarından hacim ölçüleri, vektörel çizimler, optimize 3D modeller gibi sayısal bilgiyi dışa aktarmayı öğrenecektir. İmkanlar doğrultusunda dışa aktarılan bilgi küçük ölçekli prototiplerin yapımı için kullanılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) gelişmiş bilgisayar destekli tasarım araçlarını anlamak; 2) algoritmik tasarımın mantığını kavramak; 3) bilgisayar destekli tasarım araçlarını dijital üretimle bütünleştirmek; 4) mobilya ve mimari elemanların bilgisayar destekli tasarımı ve imalatında yaygın olarak kullanılan çeşitli iş akışlarını kavramak; 5) üretim makinelerini, bunların sınırlamalarını ve ilgili uygulamalarını anlamak; 6) üretim araçlarına bilgi beslemesini denemek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | ||||||
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | ||||||
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | ||||||
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | ||||||
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | ||||||
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | ||||||
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | ||||||
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | ||||||
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | ||||||
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | ||||||
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | ||||||
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | ||||||
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | ||||||
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | ||||||
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | ||||||
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | ||||||
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | H | Derse Katılım |
2) | İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | S | |
3) | İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | S | |
4) | Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | S | |
5) | Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | H | Sunum |
6) | Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | S | |
7) | Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | S | |
8) | Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | S | |
9) | Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | S | |
10) | Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | H | Sunum |
11) | Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | H | Sunum |
12) | Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | S | |
13) | İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | S | |
14) | Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | S | |
15) | Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | S | |
16) | Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | H | Sunum |
17) | Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. | S |
Hazırlayan ve Tarih | ABDULKADİR EREN ÖZTÜRK , September 2019 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. ABDULKADİR EREN ÖZTÜRK |
Hafta | Konu |
1) | Dersin yol haritası + tartışma: Dijital nedir? Üretim nedir? |
2) | Programlama şekli: ekstrüzyonlar ve ızgaralar |
3) | Programlama şekli: ofset ve boşluklar |
4) | Mobilya 1: Yöntemlerin uygulanması ve değerlendirme |
5) | Programlama şekli: Alt bölümleme yöntemleri, bileşen tabanlı tasarım |
6) | Programlama şekli: Üçgen, dikdörtgen, altıgen fayanslar |
7) | Belgeleme: Vektörel çizimler ve notasyon |
8) | Mobilya 2: Yöntemlerin uygulanması ve değerlendirme |
9) | Prototip imalatı |
10) | Programlama şekli: Ardışık bölümler ve waffle yapıları |
11) | Programlama şekli: Şekilleri ve inşa yöntemlerini ve malzemelerini çevreleyen alan |
12) | Dokümantasyon: Yapısal analiz, otomatik çoklu bölümler ve notasyonlar |
13) | Mobilya 3: Yöntemlerin uygulanması ve değerlendirme |
14) | Seçilen çalışmanın prototip üretimi |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Anderson, Stanfor (2004) Eladio Dieste, Yapısal Sanatta Yenilik Sakamoto, Tomoko (2008) Kontrolden Tasarıma, Parametrik/Algoritmik Mimarlık Mendes, Achim (ve diğerleri) (2018) Dijital Üretim Lawson, Stuart (2013) Mobilya Tasarımı, Geliştirme, Malzemeler ve Üretime Giriş Gura, Judith (2012) Modernizm Sonrası Tasarım, Mobilya ve İç Mekanlar 1970-2010 | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Dijital üretim ve Mobilya Tasarımı, aktif öğrenme ilkeleri doğrultusunda esnek bir laboratuvar dersidir. Önceden tüketilen ders materyalinin kısa tartışmalarından sonra, öğrenciler bireysel olarak veya gruplar halinde çalışırken, eğitmen tüm süreç boyunca yardımcı olmaya hazırdır. Her yeni konu, seçilen bir projeyi analiz etmek ve tasarımını, dokümantasyonunu ve üretim süreçlerini tahmin etmeye çalışmakla başlar. Belirli ayrıntılar, tekrarlayan veya benzersiz yönler, malzeme kullanımı ve ilgili yapı yöntemleri tartışılır. Öğrenciler, gösterilen çalışmanın inşaat projesini üretmesi beklenen tasarımcı olarak düşünmeye teşvik edilir. Tasarım ve yapım süreçlerinin zorlu sorunları belirlenir. İkinci bölümde, belirlenen sorunları ele almak için bazı yöntemler düşünülür. Öğrenciler şu anda bilgisayarlarında aktif olarak çalışmaktadır. Seçilen projeye bağlı olarak, bu, ortak tasarım yazılımlarına Grasshopper, Python betiği veya üçüncü taraf programları gibi algoritmik tasarım araçlarının gelişmiş kullanımını içerir. Değerlendirme, ilgi seviyelerini yüksek ve stres seviyelerini düşük tutmak için kurs boyunca bölünmüş ve süreklidir. Tüm ödevler eşit derecede önemlidir ve katılım notlandırılır. Öğrenciler ders tanımının sınırları içerisinde ne öğrenecekleri konusunda söz sahibidirler. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 3 Ödev | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Kısa video gösterimleri ve saha çalışmaları | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
aberenozturk@gmail.com - Başarılı bir sonuç için %80 katılım zorunludur. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YOK Disiplin Yönetmeliği |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |