ARC 476 BIM in Architectural Design MEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu ARC 476
Ders Adı İngilizce BIM in Architectural Design
Ders Adı Türkçe Mimari Tasarımda YBS (BİM)
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 126 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi 4 yarıyıl tasarım stüdyosu
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi BIM'in uygulamadaki arka planını ve güncel etkisini anlamayı öğrenmek ve çakışma tespiti ve iş paylaşımı gibi BIM temellerini keşfetmek.
Ders Açıklaması BIM eğitimine süreç odaklı yaklaşan bir derstir. Yaygın kullanılan çok disiplinli, çoklu yazılımlı iş akışları giriş düzeyinde verilecektir. Tercih edilen BIM ortamı Revit'tir. Ancak dersin amacı Revit modelcileri yetiştirmek değil, katılımcıları, BIM ile entegre projelerde, proje içerisindeki rollerinden bağımsız olarak rahat ve üretken hale getirmektir. BIM sürecinde, Revit üzerinde uygulama dökümanları üretmek, Navisworks üzerinde proje revizyonu yapmak veya Rhinoceros ortamında özel bir nesne tasarlamak gibi, farklı rollerin nasıl dağıldığı konusundaki anlayışı artırmak hedefler arasındadır. Program süresince karşılıklı çalışabilirlik vurgusu korunacaktır. Hem BIM ortamında bilgi paylaşımı, hem de Rhinoceros ve Autocad gibi programlar ile Revit arasındaki iş akışları çalışılacaktır. Takım çalışması ile iş paylaşımı modelleri deneyimlenecektir. Soyut tasarım girdilerini, sayısal ve malzeme verilerini içeren BIM ortamına dönüştürme süreci çalışılacaktır. Giriş seviyesinde Revit öğrenmek dersin amaçlarından biridir. Katılımcıların programın çalışma biçimlerine hakim olması hedeflenmektedir. Temel amaç BIM için gelişime açık bir altyapı kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) BIM'i teorik, tarihsel ve ekonomik açıdan bütünüyle anlamak;
2) Revit'i başlangıç düzeyinde kullanmak;
3) Revit'i Rhinoceros ve AutoCAD ile entegre etmek;
4) ortak iş akışları aracılığıyla BIM'de ekipler halinde çalışmak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. N
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek N
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. N
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. N
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. H
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). H
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. H
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. H
Hazırlayan ve Tarih ABDULKADİR EREN ÖZTÜRK , May 2022
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi EMİRHAN COŞKUN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Dersin Yol Haritası + Tartışma: BIM Nedir?
2) Bir BIM projesinin aşamaları ve diğer yaygın süreçlerden nasıl farklılaştığı
3) Revit Kontrol Paneli ve Revit Temelleri
4) Kütle modelleme, planlar, kesitler, cepheler
5) İşbirliği tartışması: BIM yazılımları nelerdir, bir yazılım ne zaman BIM'dir?
6) Rhinoceros'tan Revit'e iş akışı alıştırması
7) Revit kütüphanesi ve aileleri
8) Revit duvarları ve döşeme plakaları
9) Revit pencereleri ve kapıları
10) Kat planları
11) Dokümantasyon: Notasyon ve sayfalar
12) Mimarlar ve diğer disiplinler arasında iş paylaşımının temelleri, Navisworks kontrol paneli
13) AutoCAD-Rhinoceros-Revit iş akışı alıştırması
14) Takım çalışması alıştırması
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarBIM and Integrated Design: Strategies for Architectural Practice, Randy Deutsch 2011. BIM Design: Realising the Creative Potential of Building Information Modelling, AD, Richard Garber. The Impact of Building Information Modelling, Ray Crotty. BIM Handbook: A Guide to Building Information Modeling for Owners, Designers, Engineers, Contractors, and Facility Managers, R. Sacks, C. Eastman, G. Lee, P.M. Teicholz 2008.
Öğretme TeknikleriMimari Tasarımda BIM, süreç odaklı bir öğretim yaklaşımına sahiptir. BIM'in genel çerçevesini oluşturmak için dersler ve tartışmalar gerçekleştirilecek ve tartışılan konuları göstermek için temel alıştırmalar kullanılacaktır. Bu teorik çalışma, BIM alanındaki her başlangıç seviyesi için yaygın yanlış anlamaları ortadan kaldırmak ve BIM projelerinin benzersiz yönleri, süreçleri ve zorluklarıyla tanışmak adına gereklidir. Bilgilerin soyut tasarım araçları ile BIM'deki temsili arasındaki farklar deneyimlenecektir. Bu programlar arasında model hazırlama, içe aktarma ve dışa aktarma öğrenilecektir.
Ödev ve Projeler2 ödev
Laboratuvar ÇalışmasıEvet
Bilgisayar KullanımıEvet
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 40
Ödev 1 % 20
Projeler 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi aberenozturk@gmail.com
+90 533 490 2685
E-posta: aberenozturk@gmail.com %80 katılım, başarılı bir sonuç için zorunludur. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 14 4 56
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5