INT 472 Interiors of HospitalityMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu INT 472
Ders Adı İngilizce Interiors of Hospitality
Ders Adı Türkçe Konuk Ağırlama Mekanları
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 126 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi 4 yarıyıl tasarım stüdyosu
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Misafirperverlik iç mekanlarını tasarlamak için gerekli araçları kavramayı öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders geniş bir çerçevede konuk ağırlama mekanlarının tasarımına odaklanmaktadır. Konuk ağırlama mekanlarının kendine özgü tasarım gereksinimleri ve farklı konuk grupları için tasarımı etkileyen faktörler araştırılmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) misafirperverlik iç mekanları alanındaki teorik ve uygulamalı konuları anlamak;
2) lobilerden toplantı odalarına kadar kamusal alanlar için tasarımları anlamak;
3) restoranlar ve otellerdeki dinlenme tesislerini tanımak;
4) kafe, restoran, bar ve lounge tasarımlarında tasarım hususlarını takdir etmek;
5) profesyonel düzeyde misafirperverlik iç mekanları için kavramsal projeler formüle etmek ve sunmak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. N
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. N
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. N
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Hazırlayan ve Tarih , February 2020
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler)

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Dersin tanıtımı - misafirperverlik iç mekanlarının tanımlanması
2) Otel planlamasının temelleri, tasarım hususları, ilk tasarım kararları, erişim ve dolaşım, seçili vakalar üzerinde mekansal analiz
3) Konsept ve senaryo geliştirme “misafir deneyimini tasarlamak” Sınıf çalışması-konsept geliştirme
4) Otel misafir odası tasarımı Öğrenci sunumları (otel iç mekanı için kavramsal tasarım)
5) Otel kamusal alan tasarımı Lobi, resepsiyon, lounge, restoranlar, yiyecek ve içecek alanları ve diğer kamusal alanlar
6) Otellerde arka ofis tasarımı, yardımcı alanlar, erişim ve dolaşım Teknik Gereksinimler - ergonomi, gün ışığı, yapay ışıklar, akustik, mekanik ve elektrik altyapısıyla ilgili önemli noktaların kısa bir incelemesi
7) Alan gezisi
8) Öğrenci sunumları ve tartışmaları “Kutunun içinde düşün” adlı dönem ortası projesinin gözden geçirilmesi (Hayali bir otelin kavramsal tasarımı ve 1/50 ölçekli misafir odalarından birinin ayrıntılı, işlenmiş çizimleri)
9) Kafe, restoran, bar ve lounge tasarımında farklı yaklaşımlar İlk tasarım düşünceleri, oturma düzeni, mobilya seçimi, aydınlatma, akustik
10) Konsept ve Senaryo Geliştirme – Seçilmiş Vakaların Mekansal Analizi
11) Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar
12) Doku ve malzeme seçimi
13) Restoranlarda arka ofis tasarımı, yardımcı alanlar Teknik Gereksinimler - ergonomi, gün ışığı, yapay ışıklar, akustik, mekanik ve elektrik altyapısıyla ilgili önemli noktaların kısa bir incelemesi
14) Sunumlar ve Final Proje Gönderimleri ve Tartışmalar Final Proje Değerlendirmesi
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar-
Öğretme TeknikleriTers-yüz sınıf, sınıf içi çalışmalar, tartışmalar ve film gösterimleri, geziler.
Ödev ve Projeler2 proje
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar KullanımıEvet
Diğer AktivitelerOkumalar, Saha Ziyaretleri, Geziler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi balogluy@mef.edu.tr

Aslı Koca E-posta: aslkoca@gmail.com Yasemin Burcu Baloğlu E-posta: balogluy@mef.edu.tr Cemal Erol E-posta: erolc@mef.edu.tr Öğrencilerin teorik derslerde derslerin %70'ine katılmaları zorunludur. Dolayısıyla 4 haftayı (dersleri) aşan devamsızlıklar başarısızlıkla sonuçlanacaktır. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 14 4 56
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5