| Hukuk | |||||
| Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
| Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
| Ders Kodu | INT 472 | ||||
| Ders Adı İngilizce | Interiors of Hospitality | ||||
| Ders Adı Türkçe | Konuk Ağırlama Mekanları | ||||
| Öğretim Dili | EN | ||||
| Ders Türü | Ders | ||||
| Dersin Düzeyi | İleri | ||||
| Dönem | Bahar | ||||
| Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
| Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | ||||
| Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
| Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
| Ön Koşul |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II |
||||
| Yan Koşul | Yok | ||||
| Beklenen Ön Bilgi | 4 yarıyıl tasarım stüdyosu | ||||
| Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
| Genel Eğitim Hedefi | Misafirperverlik iç mekanlarını tasarlamak için gerekli araçları kavramayı öğrenmek. | ||||
| Ders Açıklaması | Bu ders geniş bir çerçevede konuk ağırlama mekanlarının tasarımına odaklanmaktadır. Konuk ağırlama mekanlarının kendine özgü tasarım gereksinimleri ve farklı konuk grupları için tasarımı etkileyen faktörler araştırılmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) misafirperverlik iç mekanları alanındaki teorik ve uygulamalı konuları anlamak; 2) lobilerden toplantı odalarına kadar kamusal alanlar için tasarımları anlamak; 3) restoranlar ve otellerdeki dinlenme tesislerini tanımak; 4) kafe, restoran, bar ve lounge tasarımlarında tasarım hususlarını takdir etmek; 5) profesyonel düzeyde misafirperverlik iç mekanları için kavramsal projeler formüle etmek ve sunmak. |
| Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
|---|---|---|---|---|---|
| 1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||||
| 2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
| 3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||||
| 4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||||
| 5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||||
| 6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||||
| 7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||||
| 8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||||
| 9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
| 10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||
| 11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||||
| 12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
| N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
| Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
| 1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | |
| 2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
| 3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
| 4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | |
| 5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
| 6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
| 7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
| 8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
| 9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | |
| 10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | |
| 11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
| 12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
| Hazırlayan ve Tarih | , February 2020 |
| Ders Koordinatörü | AKTS1 |
| Dönem | Bahar |
| Dersi Veren(ler) |
| Hafta | Konu |
| 1) | Dersin tanıtımı - misafirperverlik iç mekanlarının tanımlanması |
| 2) | Otel planlamasının temelleri, tasarım hususları, ilk tasarım kararları, erişim ve dolaşım, seçili vakalar üzerinde mekansal analiz |
| 3) | Konsept ve senaryo geliştirme “misafir deneyimini tasarlamak” Sınıf çalışması-konsept geliştirme |
| 4) | Otel misafir odası tasarımı Öğrenci sunumları (otel iç mekanı için kavramsal tasarım) |
| 5) | Otel kamusal alan tasarımı Lobi, resepsiyon, lounge, restoranlar, yiyecek ve içecek alanları ve diğer kamusal alanlar |
| 6) | Otellerde arka ofis tasarımı, yardımcı alanlar, erişim ve dolaşım Teknik Gereksinimler - ergonomi, gün ışığı, yapay ışıklar, akustik, mekanik ve elektrik altyapısıyla ilgili önemli noktaların kısa bir incelemesi |
| 7) | Alan gezisi |
| 8) | Öğrenci sunumları ve tartışmaları “Kutunun içinde düşün” adlı dönem ortası projesinin gözden geçirilmesi (Hayali bir otelin kavramsal tasarımı ve 1/50 ölçekli misafir odalarından birinin ayrıntılı, işlenmiş çizimleri) |
| 9) | Kafe, restoran, bar ve lounge tasarımında farklı yaklaşımlar İlk tasarım düşünceleri, oturma düzeni, mobilya seçimi, aydınlatma, akustik |
| 10) | Konsept ve Senaryo Geliştirme – Seçilmiş Vakaların Mekansal Analizi |
| 11) | Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar |
| 12) | Doku ve malzeme seçimi |
| 13) | Restoranlarda arka ofis tasarımı, yardımcı alanlar Teknik Gereksinimler - ergonomi, gün ışığı, yapay ışıklar, akustik, mekanik ve elektrik altyapısıyla ilgili önemli noktaların kısa bir incelemesi |
| 14) | Sunumlar ve Final Proje Gönderimleri ve Tartışmalar Final Proje Değerlendirmesi |
| 15) | Final Değerlendirme Dönemi |
| 16) | Final Değerlendirme Dönemi |
| Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | - | ||||||||||||||||||
| Öğretme Teknikleri | Ters-yüz sınıf, sınıf içi çalışmalar, tartışmalar ve film gösterimleri, geziler. | ||||||||||||||||||
| Ödev ve Projeler | 2 proje | ||||||||||||||||||
| Laboratuvar Çalışması | - | ||||||||||||||||||
| Bilgisayar Kullanımı | Evet | ||||||||||||||||||
| Diğer Aktiviteler | Okumalar, Saha Ziyaretleri, Geziler | ||||||||||||||||||
| Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
| Ders Yönetimi |
balogluy@mef.edu.tr Aslı Koca E-posta: aslkoca@gmail.com Yasemin Burcu Baloğlu E-posta: balogluy@mef.edu.tr Cemal Erol E-posta: erolc@mef.edu.tr Öğrencilerin teorik derslerde derslerin %70'ine katılmaları zorunludur. Dolayısıyla 4 haftayı (dersleri) aşan devamsızlıklar başarısızlıkla sonuçlanacaktır. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği |
||||||||||||||||||
| AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
| Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
| Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
| Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
| Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
| Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
| AKTS | 5 | ||||||