Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi |
Ders Kodu |
ECON 333 |
Ders Adı İngilizce |
Economy, Society, and Public Policy |
Ders Adı Türkçe |
Ekonomi, Toplum ve Kamu Politikaları |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
Dersin Düzeyi |
Orta |
Dönem |
Bahar |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: 0 |
Laboratuvar : 0 |
Diğer: 0 |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 120 saat |
Ders Kredileri |
5 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
ECON 102 - Macroeconomics
ECON 101 - Microeconomics
|
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Orta seviye mikroekonomi ve makroekonomi dersleri seviyesinde bilgi |
Kayıt Kısıtlamaları |
Sadece Lisans öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Ekonomik kalkınma ve güncel politika sorunları hakkında okumalarla, öğrencinin analitik yaklaşımı ve bilgilerini geliştirmek |
Ders Açıklaması |
Dersin temel amacı, ekonomik kalkınma süreçleri ve kamu politikaları üzerinden öğrencilerin bilgi birikimini ve analitik becerilerini geliştirmektir.
Bu ders aynı zamanda öğrencilerin yazma, sunum yapma ve tartışma yeteneklerini de geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu ders aynı zamanda öğrencilerin yazma, sunum yapma, analitik düşünme ve tartışma yeteneklerini de geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Kamu politikası tartışmalarına katılmak
2) Ekonomi ile tarih ve sosyoloji gibi diğer sosyal bilimler arasında bağlantılar kurulması
3) Sayısal metodlar ve deneyler yoluyla nedenselliğin analiz edilmesi
4) Ekonomik konular üzerindeki farklı bakış açılarını karşılaştırmak ve eleştirel bir şekilde analiz etmek
5) Sosyal etkileşimleri analiz etmek
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
|
|
|
|
|
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
|
|
|
|
|
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
|
|
|
|
|
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
|
|
|
|
|
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
|
|
|
|
|
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
|
|
|
|
|
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
|
|
|
|
|
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
|
|
|
|
|
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
|
|
|
|
|
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
|
|
|
|
|
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
|
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
H |
Derse Katılım
|
2) |
Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
H |
Ödev
|
3) |
Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
S |
Derse Katılım
|
4) |
Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
S |
Derse Katılım
|
5) |
Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
S |
Sınav
|
6) |
Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
S |
Derse Katılım
|
7) |
Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
N |
|
8) |
Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
S |
Ödev
|
9) |
Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
H |
Sınav
|
10) |
Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
S |
Derse Katılım
|
11) |
Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
S |
Ödev
|
Hazırlayan ve Tarih |
FIRAT BİLGEL , December 2023 |
Ders Koordinatörü |
MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL |
Dönem |
Bahar |
Dersi Veren(ler) |
Öğr. Gör. MEHMET ANIL DOĞAN |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Giriş |
2) |
Ekonomik Kalkınmanın tarihi |
3) |
Coğrafya ve Kalkınma |
4) |
Kurumlar ve Kalkınma |
5) |
Gelir Eşitsizliği ve Fakirlik |
6) |
Kapitalizm ve Demokrasi: Refah, Eşitsizlik ve Çevre |
7) |
Sosyal Etkileşimler ve Ekonomik Sonuçlar |
8) |
Yönetim ve Piyasa |
9) |
Adalet ve Verimlilik için Kamu Politikası |
10) |
Ulusal ve Küresel Ekonomiler |
11) |
Vize Sınavı |
12) |
Kamu Politikalarında Seçilmiş Konular |
13) |
Güncel Ekonomik/ Siyasi Konular |
14) |
Güncel Ekonomik/ Siyasi Konular |
15) |
Final Sınavı Dönemi |
16) |
Final Sınavı Dönemi |