ACCT 332 Accounting for Start-upsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu ACCT 332
Ders Adı İngilizce Accounting for Start-ups
Ders Adı Türkçe Girişimcilik için Muhasebe Yönetimi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 134 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ACCT 201 - Financial Accounting
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Büyüme ve gelişme fırsatlarını belirlemek için mali işlemlerin doğru şekilde kaydedilmesini ve incelenmesini öğrenmek.
Ders Açıklaması Muhasebe başarılı bir başlangıç için anahtar bileşenlerden biridir. Ancak birçok girişimci muhasebe bilgisinden yoksundur. Bu ders, işe girişimlerde ve işletmede gerekli olan temel muhasebe bilgilerini öğretir; Bu dersin öğrencileri bilanço, gelir tablosu ve nakit akışı tablosu gibi finansal tabloları okumayı ve anlamayı öğrenir. Ayrıca, bir başlangıç için basit finansal planlama pratiği yapacaklardır. Bu kurs aynı zamanda konsept şirket değerlemesinin yanı sıra yeni başlayanların nasıl fon alacağını da kapsar. Bu, gerçek başlangıçların başlatılması için edinilen bilgilerin doğrudan uygulanmasını amaçlayan pratik bir derstir. Ayrıca girişimcilerin ve girişimcilerin "hesap dilini" anlamalarını ve böylece profesyonellerle güvenle konuşabilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Bir girişimin muhasebe işlemlerini yönetmek
2) Türkiye Muhasebe Standartlarına (TMS) uygun şekilde finansal kayıtları hazırlamak.
3) TMS'ye göre finansal raporları hazırlamak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. N
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. N
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. N
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Hazırlayan ve Tarih ÖZNUR AKMAN , May 2023
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. ÖZNUR AKMAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Türk Muhasebe Sistemine Giriş
2) Muhasebe İlkeleri ve Uygulamaları
3) Muhasebe Döngüsü, Muhasebe Döngüsünün Tamamlanması
4) Ticaret İşletmelerinin Muhasebesi
5) 1. Vize Sınavı
6) Nakit ve İç Kontrol
7) Alacaklar
8) Duran Varlıklar
9) Kısa Vadeli Yükümlülükler
10) 2. Vize Sınavı
11) Uzun Vadeli Yükümlülükler
12) Özkaynaklar, Kazançlar ve Temettüler
13) Nakit Akış Tablosu
14) Finansal Tablolar Analizi
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarNuhoğlu, İrem (2014), Principles of Accounting, Boğaziçi Üniversitesi Döner Sermaye, İstanbul. ISBN: 9789755182988.
Öğretme TeknikleriDers (ters-yüz öğrenme), quiz, katılım, sınav
Ödev ve ProjelerÖğrenciler, dersin sonunda grup olarak bir sunum yapacaklar. Gruplar oluşturulacak ve projelerin detayları daha sonra eğitmen tarafından duyurulacaktır. Her grup en fazla 3 üyeden oluşacak ve her grup üyesi kendi bölümünü bireysel olarak sunacak. Sunumlardan önce, grup projeleri eğitmen tarafından belirlenen süre içinde PPT dosyası olarak teslim edilmelidir. Geç teslim edilen ödevler tam puan alamayacaktır.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıKişisel bilgisayar
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi akmanoz@mef.edu.tr

Öğretim elemanı sınıf/grup tartışmalarında kolaylaştırıcı olarak görev alabilir ve her öğrencinin tartışılan konuya nasıl katkı sağladığını/değer kattığını gözlemleyebilir. Konu, önceki materyali kapsayabilir veya videolardan ve kitap bölümlerinden yeni materyal atanabilir. Verilen ödevler zamanında ve istenilen formatta teslim edilmelidir. Geç teslim kabul edilmeyecektir. Bu, her öğrencinin önceden verilen materyali okuması ve videoları izlemesi, dersi ve Blackboard'u takip etmesi ve aktif olarak katılmasının beklendiği ters çevrilmiş bir derstir. Sınav günü hasta olmanız durumunda, üniversite mevzuatı gereği mazeretinizin sınava girmenize engel olduğunu açıkça belirten yasal bir doktor raporu sunmanız gerekmektedir. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 1 12 2 14
Ara Sınavlar 2 9 2 22
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü/25 5.4
AKTS 5