Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | MKTG 337 | ||||
Ders Adı İngilizce | Integrated Marketing Communication in the Digital Age | ||||
Ders Adı Türkçe | Dijitalleşme Çağında Bütünleşik Pazarlama İletişimi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 136 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
MKTG 201 - Marketing |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Yeni dijital çağda reklamcılık, dijital pazarlama, satış promosyonları, sponsorluklar gibi pazarlama iletişimi araçlarını tasarlamak için temel düzeyde bilgi ve beceri kazanmak ve etkili pazarlama iletişim stratejileri oluşturmak | ||||
Ders Açıklaması | Bütünleşik pazarlama iletişimi (IMC), hedef kitleye gönderilen tüm mesajları stratejik olarak bir çatı altında barındırıp, diyalogu teşvik ederek tüketiciler ve marka arasında sağlam, tutarlı bir ilişki oluşturmak için çok fonksiyonlu bir süreçtir. Öğrenciler bir kurumun başarısını ve marka değerini artırmak için pazarlama iletişimi unsurlarını (örneğin reklam, dijital araçlar, halkla ilişkiler, tanıtım, satış promosyonu, etkinlik pazarlaması, doğrudan pazarlama ve satış) entegre etmeyi öğrenirler. Vaka çalışmaları ve alıştırmalar, öğrencilerin etkili IMC planlarının nasıl geliştirileceğini öğrenmelerine yardımcı olur. Buna ek olarak, pazarlama iletişimi kampanyalarının stratejik planlanmasına ve geliştirilmesine, entegrasyonlarına ve değerlendirmelerine dayanır. Ders, teori ve pratik bilgiyi birleştirip, aynı zamanda günümüzün rekabetçi iş ortamında faaliyet gösteren şirketlerin iletişim ihtiyaçlarını etkin bir şekilde değerlendirmek ve yönetmek için gerekli analitik becerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) tüketici karar verme sürecini pazarlama iletişim sürecinin nasıl etkilediğini anlamak 2) stratejik/taktik pazarlama planlarının geliştirilmesinde promosyon karışımının rolünü belirlemek 3) pazarlama iletişimi planlama, uygulama ve değerlendirme sürecini anlamak 4) Genel olarak pazarlama sürecini ve pazarlama karması içindeki tutundurma karmasının rolünü ve strateji içindeki yerini açıklamak 5) Çeşitli kavram/teorilerin ve pratik uygulamaların entegrasyonuyla teorik ve pratik perspektiflerin dengesi bağlamında reklamcılık ve promosyonun rolünü anlamak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | ŞİRİN GİZEM KÖSE , May 2023 |
Ders Koordinatörü | CEYHAN MUTLU |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. TUNA CANATAR |
Hafta | Konu |
1) | Bütünleşik Pazarlama İletişimi |
2) | İletişim Karmasını Yönetmek |
3) | Reklam Nasıl Çalışır |
4) | Yaratıcı Strateji |
5) | Medya Planlama |
6) | Satış Tutundurma |
7) | Doğrudan Pazarlama |
8) | Ara Sınav |
9) | Halkla İlişkiler |
10) | Sponsorluk |
11) | Pazarlama İletişimini Değerlendirme |
12) | BPİ FMCG Kategorisinde Nasıl Çalışır / Konuk Konuşmacı |
13) | BPİ Perakende Sektöründe Nasıl Çalışır / Konuk Konuşmacı |
14) | BPİ E-Ticaret Dünyasında Nasıl Çalışır / Konuk Konuşmacı |
15) | Final Dönemi |
16) | Final Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Ders Kitabı (zorunlu): Integrated Marketing Communication, Creative Strategy from Idea to Implementation Yazar: Robyn Blakeman Her öğrencinin dersi düzgün takip edebilmesi için kitaba ve erişim kodunu sahip olması gerekecektir. | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders, öğrencilere proje yönetimi dünyasındaki son gelişmeler ve trendler hakkında bilgi sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Öğrenme hedeflerine ulaşmak için aktif katılımın pekiştirilmesi, quizler, sözlü sınavlar ve takım olarak proje sunumları ile ara sınav ve final sınavları yer alacaktır. Her sınıf oturumu için kapsanan konuların özetlenmesi, en önemli konuların tüm öğrenciler tarafından gözden geçirilip hatırlanmasını sağlamak amacıyla açılış etkinliği olacaktır. Ders boyunca kullanılacak yöntemler gerçek hayat vaka çalışmaları, grup projeleri, sunumlar ve sınıf içi tartışmaları içerir. Sınıfın her üyesinin bilgi, fikir ve sorularını endişe duymadan grupla özgürce paylaşması beklenmektedir. Tüm öğretim ve öğrenme faaliyetlerinde öğrenci katılımı, aktif öğrenme ve deneyerek öğrenme önemlidir. | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ders boyunca öğrenciler grup olarak 1 adet son sunum yapacaklar. Gruplar oluşturulacak ve proje detayları daha sonra öğretim üyesi tarafından duyurulacaktır. Her grup en fazla 5 üyeden oluşacak ve her takım üyesi kendi kısmını bireysel olarak sunacaktır. | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Kişisel bilgisayar | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
tuna.canatar@gmail.com Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerinde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Proje | 2 | 10 | 1 | 2 | 26 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Toplam İş Yükü | 136 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
AKTS | 5 |