MKTG 337 Integrated Marketing Communication in the Digital AgeMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu MKTG 337
Ders Adı İngilizce Integrated Marketing Communication in the Digital Age
Ders Adı Türkçe Dijitalleşme Çağında Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 136 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul MKTG 201 - Marketing
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Yeni dijital çağda reklamcılık, dijital pazarlama, satış promosyonları, sponsorluklar gibi pazarlama iletişimi araçlarını tasarlamak için temel düzeyde bilgi ve beceri kazanmak ve etkili pazarlama iletişim stratejileri oluşturmak
Ders Açıklaması Bütünleşik pazarlama iletişimi (IMC), hedef kitleye gönderilen tüm mesajları stratejik olarak bir çatı altında barındırıp, diyalogu teşvik ederek tüketiciler ve marka arasında sağlam, tutarlı bir ilişki oluşturmak için çok fonksiyonlu bir süreçtir. Öğrenciler bir kurumun başarısını ve marka değerini artırmak için pazarlama iletişimi unsurlarını (örneğin reklam, dijital araçlar, halkla ilişkiler, tanıtım, satış promosyonu, etkinlik pazarlaması, doğrudan pazarlama ve satış) entegre etmeyi öğrenirler. Vaka çalışmaları ve alıştırmalar, öğrencilerin etkili IMC planlarının nasıl geliştirileceğini öğrenmelerine yardımcı olur. Buna ek olarak, pazarlama iletişimi kampanyalarının stratejik planlanmasına ve geliştirilmesine, entegrasyonlarına ve değerlendirmelerine dayanır. Ders, teori ve pratik bilgiyi birleştirip, aynı zamanda günümüzün rekabetçi iş ortamında faaliyet gösteren şirketlerin iletişim ihtiyaçlarını etkin bir şekilde değerlendirmek ve yönetmek için gerekli analitik becerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) tüketici karar verme sürecini pazarlama iletişim sürecinin nasıl etkilediğini anlamak
2) stratejik/taktik pazarlama planlarının geliştirilmesinde promosyon karışımının rolünü belirlemek
3) pazarlama iletişimi planlama, uygulama ve değerlendirme sürecini anlamak
4) Genel olarak pazarlama sürecini ve pazarlama karması içindeki tutundurma karmasının rolünü ve strateji içindeki yerini açıklamak
5) Çeşitli kavram/teorilerin ve pratik uygulamaların entegrasyonuyla teorik ve pratik perspektiflerin dengesi bağlamında reklamcılık ve promosyonun rolünü anlamak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih ŞİRİN GİZEM KÖSE , May 2023
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. TUNA CANATAR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Bütünleşik Pazarlama İletişimi
2) İletişim Karmasını Yönetmek
3) Reklam Nasıl Çalışır
4) Yaratıcı Strateji
5) Medya Planlama
6) Satış Tutundurma
7) Doğrudan Pazarlama
8) Ara Sınav
9) Halkla İlişkiler
10) Sponsorluk
11) Pazarlama İletişimini Değerlendirme
12) BPİ FMCG Kategorisinde Nasıl Çalışır / Konuk Konuşmacı
13) BPİ Perakende Sektöründe Nasıl Çalışır / Konuk Konuşmacı
14) BPİ E-Ticaret Dünyasında Nasıl Çalışır / Konuk Konuşmacı
15) Final Dönemi
16) Final Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarDers Kitabı (zorunlu): Integrated Marketing Communication, Creative Strategy from Idea to Implementation Yazar: Robyn Blakeman Her öğrencinin dersi düzgün takip edebilmesi için kitaba ve erişim kodunu sahip olması gerekecektir.
Öğretme TeknikleriBu ders, öğrencilere proje yönetimi dünyasındaki son gelişmeler ve trendler hakkında bilgi sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Öğrenme hedeflerine ulaşmak için aktif katılımın pekiştirilmesi, quizler, sözlü sınavlar ve takım olarak proje sunumları ile ara sınav ve final sınavları yer alacaktır. Her sınıf oturumu için kapsanan konuların özetlenmesi, en önemli konuların tüm öğrenciler tarafından gözden geçirilip hatırlanmasını sağlamak amacıyla açılış etkinliği olacaktır. Ders boyunca kullanılacak yöntemler gerçek hayat vaka çalışmaları, grup projeleri, sunumlar ve sınıf içi tartışmaları içerir. Sınıfın her üyesinin bilgi, fikir ve sorularını endişe duymadan grupla özgürce paylaşması beklenmektedir. Tüm öğretim ve öğrenme faaliyetlerinde öğrenci katılımı, aktif öğrenme ve deneyerek öğrenme önemlidir.
Ödev ve ProjelerDers boyunca öğrenciler grup olarak 1 adet son sunum yapacaklar. Gruplar oluşturulacak ve proje detayları daha sonra öğretim üyesi tarafından duyurulacaktır. Her grup en fazla 5 üyeden oluşacak ve her takım üyesi kendi kısmını bireysel olarak sunacaktır.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıKişisel bilgisayar
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 20
Küçük Sınavlar 1 % 20
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 20
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi tuna.canatar@gmail.com

Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerinde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Proje 2 10 1 2 26
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 14 2 16
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü/25 5.4
AKTS 5