IR 438 Theories of WarMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu IR 438
Ders Adı İngilizce Theories of War
Ders Adı Türkçe Savaş Teorisi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 135 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Politika ve Savaş Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Ders Açıklaması “Savaş, Devlet için hayati bir önem taşıyan; yaşam ya da ölüm; hayatta kalma ya da yıkım yolu olan bir meseledir. Tam anlamıyla incelenmesi zorunludur.” der Sun Tzu. Savaş, doğası gereği politik bir olgu olarak, Siyasi Bilim’in temel meselelerinden biri olmuştur. Çeşitli disiplinlerden akademisyenler, savaşın nedenlerini anlamak, çözmek ve analiz etmek için çeşitli yaklaşımlar ve perspektifler geliştirmiştir. Bu dersin ana odak noktası, hangi teorilerin ve metodolojilerin savaşın nedenlerini tanımlamak ve doğrulamak için en faydalı olduğunu, önde gelen teoriler arasında karşılaştırma yapmanın hangi kriterlerin daha uygun olduğunu ve savaşın bir kavram, notion ve olgu olarak tarihsel bağlamında genelleme yapmanın mümkün olup olmadığını bulmaktır. Ders, savaş çalışmaları alanındaki ana akım teorilerin sunduğu metodolojik yaklaşımlar üzerine kronolojik bir ifade, tarihsel veri analizi ve karşılaştırmalı değerlendirme temelinde inşa edilmiştir. Bu bağlamda, idealizm ve realizm tartışmaları ile birlikte, disiplinin ana başlangıç noktası olan gelenekselci ve davranışsalcı bakış açıları arasındaki büyük tartışma hakkında kapsamlı bilgi sağlamayı amaçlamaktadır. Ders, sınırlı savaş döneminden başlayarak -kısa bir şekilde klasik terimleri de içerecek şekilde- günümüze kadar geniş bir savaş çalışması olarak tasarlanmıştır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Savaş analiz biçimleri arasında farkları tespit edebilmek
2) Savaş analizi hakkında kendi görüşünü oluşturabilecek bireysel kapasite geliştirmek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. N
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. N
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. N
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Hazırlayan ve Tarih BARIŞ ÇAĞLAR , January 2024
Ders Koordinatörü BARIŞ ÇAĞLAR
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. SELMIN SEDA COSKUN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Hafta 1: Savaşın Doğası ve Stratejik Düşünce Üzerine Düşüncelere Giriş
2) Savaşın Kavramsallaştırılması ve Analiz Düzeyleri
3) Savaş Üzerine Realist Teoriler
4) Savaş Üzerine Realist Teoriler Devamı
5) Hegemonik Teoriler
6) Hegemonik Teoriler Devamı
7) Savaş Üzerine Bağımlılık Teorileri
8) Demokrasi, Kurumsalcılık ve Savaş
9) Ara Sınav
10) Savaş Üzerine Konstrüktif Teoriler
11) Pozitivist Bakış Açısından Savaşta Varyasyonlar
12) Pozitivist Bakış Açısında Savaşta Varyasyonlar Devamı
13) Uluslararası Krizler Yaklaşımı
14) Karar Verme Modeli
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarOkumalar Blackboard'ta yayınlanmıştır.
Öğretme TeknikleriTers Yüz Sınıf Tartışmaları ve Ders Anlatımı
Ödev ve ProjelerÖğrencilerin, belirlenen haftalarda küçük ölçekli ödevlerini teslim etmeleri beklenmektedir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerSınıf içi katılım, toplam ders notunun %10'u olarak değerlendirilir.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi caglarb@mef.edu.tr

Kurs, Selmin Seda Coşkun tarafından yürütülmektedir. Bu form, Yrd. Doç. Dr. Barış Çağlar tarafından yönetilmektedir. E-posta adresi: baris.caglar@mef.edu.tr Akademik dürüstlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ödevler 1 5 2 7
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü/25 5.4
AKTS 5