IR 438 Theories of WarMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu IR 438
Ders Adı İngilizce Theories of War
Ders Adı Türkçe Savaş Teorisi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 135 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Politika ve Savaş Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Ders Açıklaması “Savaş, Devlet için hayati bir önem taşıyan; yaşam ya da ölüm; hayatta kalma ya da yıkım yolu olan bir meseledir. Tam anlamıyla incelenmesi zorunludur.” der Sun Tzu. Savaş, doğası gereği politik bir olgu olarak, Siyasi Bilim’in temel meselelerinden biri olmuştur. Çeşitli disiplinlerden akademisyenler, savaşın nedenlerini anlamak, çözmek ve analiz etmek için çeşitli yaklaşımlar ve perspektifler geliştirmiştir. Bu dersin ana odak noktası, hangi teorilerin ve metodolojilerin savaşın nedenlerini tanımlamak ve doğrulamak için en faydalı olduğunu, önde gelen teoriler arasında karşılaştırma yapmanın hangi kriterlerin daha uygun olduğunu ve savaşın bir kavram, notion ve olgu olarak tarihsel bağlamında genelleme yapmanın mümkün olup olmadığını bulmaktır. Ders, savaş çalışmaları alanındaki ana akım teorilerin sunduğu metodolojik yaklaşımlar üzerine kronolojik bir ifade, tarihsel veri analizi ve karşılaştırmalı değerlendirme temelinde inşa edilmiştir. Bu bağlamda, idealizm ve realizm tartışmaları ile birlikte, disiplinin ana başlangıç noktası olan gelenekselci ve davranışsalcı bakış açıları arasındaki büyük tartışma hakkında kapsamlı bilgi sağlamayı amaçlamaktadır. Ders, sınırlı savaş döneminden başlayarak -kısa bir şekilde klasik terimleri de içerecek şekilde- günümüze kadar geniş bir savaş çalışması olarak tasarlanmıştır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Savaş analiz biçimleri arasında farkları tespit edebilmek
2) Savaş analizi hakkında kendi görüşünü oluşturabilecek bireysel kapasite geliştirmek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular H Derse Katılım
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler S Ödev
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir S Derse Katılım
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) N
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir H Ödev
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir S Ödev
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir N
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler N
Hazırlayan ve Tarih BARIŞ ÇAĞLAR , January 2024
Ders Koordinatörü BARIŞ ÇAĞLAR
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. SELMIN SEDA COSKUN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Hafta 1: Savaşın Doğası ve Stratejik Düşünce Üzerine Düşüncelere Giriş
2) Savaşın Kavramsallaştırılması ve Analiz Düzeyleri
3) Savaş Üzerine Realist Teoriler
4) Savaş Üzerine Realist Teoriler Devamı
5) Hegemonik Teoriler
6) Hegemonik Teoriler Devamı
7) Savaş Üzerine Bağımlılık Teorileri
8) Demokrasi, Kurumsalcılık ve Savaş
9) Ara Sınav
10) Savaş Üzerine Konstrüktif Teoriler
11) Pozitivist Bakış Açısından Savaşta Varyasyonlar
12) Pozitivist Bakış Açısında Savaşta Varyasyonlar Devamı
13) Uluslararası Krizler Yaklaşımı
14) Karar Verme Modeli
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarOkumalar Blackboard'ta yayınlanmıştır.
Öğretme TeknikleriTers Yüz Sınıf Tartışmaları ve Ders Anlatımı
Ödev ve ProjelerÖğrencilerin, belirlenen haftalarda küçük ölçekli ödevlerini teslim etmeleri beklenmektedir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerSınıf içi katılım, toplam ders notunun %10'u olarak değerlendirilir.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi caglarb@mef.edu.tr

Kurs, Selmin Seda Coşkun tarafından yürütülmektedir. Bu form, Yrd. Doç. Dr. Barış Çağlar tarafından yönetilmektedir. E-posta adresi: baris.caglar@mef.edu.tr Akademik dürüstlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ödevler 1 5 2 7
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü/25 5.4
AKTS 5