Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | POLS 336 | ||||
Ders Adı İngilizce | Critical Thinking | ||||
Ders Adı Türkçe | Eleştirel Düşünme | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 120 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Öğrencilerin argümanlardaki akıl yürütmenin güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirebilmelerini sağlamak | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders öğrencilerin düşünce örüntülerini netleştirmelerini amaçlar; sık yapılan mantık hatalarını fark etmelerini, zayıf akıl yürütmeleri saptamalarını ve daha güçlü argümanlar kurmalarını sağlar. Eleştirel düşüncenin doğası ve argüman analizleri üzerine kısa bir girişten sonra, ders safsataları analiz etme üzerine yoğunlaşır. Dersin son haftalarında ahlaki, dini, estetik, yasal, bilimsel ve sahte-bilimsel akıl yürütmeler arasındaki farklar incelenecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Safsataları ayırt etmek 2) Güçlü akıl yürütmeyi zayıf akıl yürütmeden; argümanı demagojiden ayırt etmek 3) Ahlaki, dini, estetik, bilimsel ve sahte bilim arasındaki akıl yürütmelerdeki farklılıkları analiz etmek 4) Daha güçlü argümanlar kurabilmek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | ||||
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | ||||
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | ||||
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | ||||
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | ||||
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | ||||
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | ||||
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | ||||
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | N | |
2) | Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | N | |
3) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | S | Ödev,Sunum |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | S | Ödev,Sunum |
5) | Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | N | |
6) | Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | N | |
7) | Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | H | Derse Katılım,Sunum |
8) | Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | H | Ödev |
9) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | H | Sunum |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. | H | Sunum |
Hazırlayan ve Tarih | BAŞAK KEKİ , January 2024 |
Ders Koordinatörü | CANSU GÜLEÇ |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. BAŞAK KEKİ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Eleştirel Düşünceye Giriş |
3) | Argümanları Anlamlandırma |
4) | Retorik Yoluyla İkna |
5) | Psikolojik Safsatalar |
6) | İlgisizlik ve Kusurlu Tümevarım Safsataları |
7) | Varsayım ve Belirsizlik Safsataları |
8) | Nedensel Açıklama |
9) | İrrasyonel Eğilimler: Benmerkezcilik ve Rasyonellik |
10) | İrrasyonel Eğilimler: Toplum Merkezcilik ve Rasyonellik |
11) | Dinsel Akıl Yürütme |
12) | Ahlaki, Hukuki ve Estetik Akıl Yürütme |
13) | Bilim ve Sözde Bilim |
14) | Medya Hakkında Eleştirel Düşünme |
15) | Sınav dönemi |
16) | Sınav dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Bassham, Gregory & William Irwin & Henry Nardone & James M. Wallace. Critical Thinking: A Student’s Introduction, (New York: McGraw Hill, 2013). Burns, Elizabeth and Stephen Law. Philosophy for AS and A2, (London: Routledge, 2004). Cohen, Carl & Irving M. Copi. Introduction to Logic, (New Jersey: Pearson, 2005). Elder, Linda & Richard Paul. Critical Thinking: Tools for Taking Charge of Your Professional and Personal Life, (New Jersey: Pearson, 2014). Moore, Brooke Noel & Richard Parker. Critical Thinking, (New York: McGraw Hill, 2012). | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Tersyüz Eğitim Teknolojisi-Perusall | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Students are required to do the assigned readings, answer Perusall questions, write two response papers, and do group presentations. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
kekib@mef.edu.tr 0212 395 36 00 Devam ve aktif katılım zorunludur. Sağlık raporu sunulmadığı sürece, geç yapılan sunumlar ve ödevler kabul edilmeyecektir. MEF Üniversitesi, akademik dürüstlüğe büyük önem vermektedir. Bu nedenle, tüm öğrencilerin kopya çekme, intihal ve diğer akademik ihlallerin anlamını ve sonuçlarını öğrenci davranış kuralları ve disiplin prosedürleri kapsamında tam olarak anlamaları gerekmektedir. Her türlü uygunsuz davranış, akademik sahtekârlık veya intihal, YÖK Disiplin Yönetmeliği'ne tabidir. MEF Üniversitesi’nin Yapay Zekâ Politikası çerçevesinde, yapay zekânın eğitim süreçlerine entegre edilmesi ve etik kullanımının teşvik edilmesi amaçlanmaktadır. Politika belgesinin tam metnine buradan ulaşabilirsiniz:https://www.mef.edu.tr/tr/duyurular/mef-universitesi-yapay-zeka-politikasi-v2-yayimlandi |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 84 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 1 | 4 | |||
Ödevler | 14 | 1 | 1 | 28 | |||
Rapor Teslimi | 2 | 1 | 1 | 4 | |||
Toplam İş Yükü | 120 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.8 | ||||||
AKTS | 5 |