Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | EE 477 | ||||
Ders Adı İngilizce | Process Control and Scada Systems | ||||
Ders Adı Türkçe | Süreç Kontrolü ve SCADA Sistemleri | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 151 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
EE 201 - Circuit Analysis I | EE 212 - Electrical and Electronic Circuits |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Prior knowledge in electrical and electronics circuits in addition to systems and control is expected. | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Only Undergraduate Students | ||||
Genel Eğitim Hedefi | To learn the theory and application of process control systems involving PLCs (Programmable Logic Controllers) and SCADA (Supervisory Control and Data Acquisition) / HMI (Human Machine Interface) systems in addition to the implementation of different control techniques such as PI, PD and PID controllers into process control. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders süreç kontrolünün temellerinin öğrenilmesini ve SCADA/HMI sistemlerinin başta elektrik-elektronik mühendisliği olmak üzere farklı mühendislik süreçlerinde uygulanmasının anlaşılmasını sağlamaktadır. Aşağıdaki konular kapsanacaktır: süreç kontrolünün ve modellenmesinin temelleri, endüstriyel süreçlerin dinamik davranışları, geri-beslemeli ve ileri-beslemeli kontrol, programlanabilir lojik kontrolörler, PLC programlama ve fonksiyonel blok diyagramlar, endüstriyel haberleşme protokolleri, SCADA/HMI sistemleri ve SCADA tasarımı. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) identify, formulate and solve the control system problems; 2) comprehend the mathematical modeling of control systems; 3) design control systems; 4) apply and demonstrate knowledge on control systems using modern engineering tools. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | YUSUF AYDIN , November 2019 |
Ders Koordinatörü | YUSUF AYDIN |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. MUSTAFA DOĞAN |
Hafta | Konu |
1) | Fundamentals of Process Control |
2) | Basic Principles of Process Modeling |
3) | Dynamic Behavior of Industrial Processes |
4) | Feedback Control |
5) | Feedforward Control |
6) | Implementation of Controller Design Techniques into Process Control |
7) | Programmable Logic Controllers (PLCs) |
8) | PLC Programming: Mathematical Operations, Timers and Counters |
9) | PLC Programming: Digital and Analog I/Os |
10) | PLC Standard IEC 61131-3 Function Block Diagrams |
11) | Industrial Communication Protocols |
12) | Introduction to SCADA/HMI Systems |
13) | SCADA System Design Case Study 1 |
14) | SCADA System Design Case Study 2 |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | T. E. Marlin, "Process Control: Designing Processes and Control Systems for Dynamic Performance", 2nd Ed., McGraw Hill, Boston, 2000. J. A. Rehg, G. J. Sartori, “Programmable Logic Controllers”, Pearson, Prentice Hall, 2007. S. A. Boyer, “SCADA: Supervisory Control And Data Acquisition”, 4th Ed., Elsevier, 2009. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Contact hours using “Flipped Classroom” as an active learning technique | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | There will be two projects related with PLC and SCADA Systems | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | ||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Students will use PLC and SCADA software in the lecture and the projects. | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | ||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
tba tba |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 84 | |||
Proje | 2 | 6 | 10 | 32 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 20 | 3 | 23 | |||
Toplam İş Yükü | 151 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.0 | ||||||
AKTS | 6 |