Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||
Ders Kodu | ENGR 452 | |||||
Ders Adı İngilizce | Engineering Project Management | |||||
Ders Adı Türkçe | Mühendislik Proje Yönetimi | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 144 saat | |||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
CE 300 - Civil Engineering Practice I | COMP 200 - Computer Engineering Practice I | EE 200 - EE Engineering Practice I | IE 200 - IE Summer Practice I | ME 200 - Mechanical Engineering Practice I | ME 299 - Mechanical Engineering Practice I |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Lisans veya yüksek lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Mühendislik proje yönetiminin temel yapısını öğrenmek. | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders, vaka çalışmaları ve senaryo tabanlı öğrenmeyi kullanarak BT uzmanının gözünden proje yönetimi çerçevesini inceler. Konular, PMI tanımlı proje yönetimi bilgi alanlarını, proje yaşam döngülerini ve çeşitli organizasyonel tasarımlar içinde uygulamayı içerir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Mühendislik, bilim ve matematik ilkelerini uygulayarak mühendislik proje yönetimi problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer; 2) Proje sunumları aracılığıyla çeşitli kitlelere etkili bir şekilde iletişim kurar; 3) Proje yönetimi ve ilgili konularıyla doğrudan ilgili mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanır ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurur; 4) Üyelerinin birlikte liderlik sağladığı, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yarattığı, hedefler belirlediği, görevleri planladığı ve hedeflere ulaştığı bir ekipte etkili bir şekilde çalışır; 5) Proje yönetimi yaşam döngüsüyle ilgili vakalar için verileri analiz etmek, yorumlamak ve mühendislik yargısını kullanarak sonuçlar çıkarmak amacıyla uygun örnekler geliştirir ve uygular; 6) Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak proje yönetiminde çağdaş konuları ve yöntemleri edinir ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | ADEM KARAHOCA , March 2021 |
Ders Koordinatörü | ADEM KARAHOCA |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. DİLEK KARAHOCA |
Hafta | Konu |
1) | Proje Yönetimine Giriş |
2) | Kurumsal Bağlam: Strateji, Yapı ve Kültür |
3) | Proje Seçimi ve Portföy Yönetimi |
4) | Liderlik ve Proje Yöneticisi |
5) | Kapsam Yönetimi |
6) | Proje Takımı Oluşturma, Çatışma ve Müzakere |
7) | Risk Yönetimi |
8) | Maliyet Tahmini ve Bütçeleme |
9) | Proje Zamanlaması: Ağlar, Süre Tahmini ve Kritik Yol |
10) | Proje Zamanlaması: Gecikmeler, Kısaltma ve Aktivite Ağları |
11) | Planlama ve Zamanlamada İleri Konular: Çevik ve Kritik Zincir |
12) | Kaynak Yönetimi |
13) | Proje Değerlendirme ve Kontrol |
14) | Proje Kapanışı ve Sonlandırma |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | 1. Project Management: Achieving Competitive Advantage, 5th Edition, ISBN 978-0-134-73033-2 by Jeffrey K. Pinto, published by Pearson Education © 2019 2. A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide)–Sixth Edition by Project Management Institute series PMBOK® Guide | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Tersyüz derslik, proje tabanlı öğrenme | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ödev, Dönem Projesi | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Gerekli | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
karahocaa@mef.edu.tr Eğitmenin ofisi ve telefon numarası, ofis saatleri, e-posta adresi: Prof. Dr. Adem Karahoca, 556, karahocaa@mef.edu.tr Devam Kuralları: Quiz kaçırma: Mazeret belgelerinin sunulması şartıyla, öğrencinin kaçırdığı her quiz için diğer quizlerin not ortalamasına eşit bir not verilecektir. Telafi yapılmayacaktır. Ara sınav kaçırma: Mazeret belgelerinin sunulması şartıyla telafi sınavı yapılacaktır. Final kaçırma: Fakülte yönetmeliği geçerlidir. Sınıf içi uygun davranış ve öğrenci davranış kuralları hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri İntihal: YÖK Yönetmelikleri |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Proje | 6 | 5 | 3 | 2 | 60 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 2 | 1 | 14 | ||
Toplam İş Yükü | 144 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.8 | ||||||
AKTS | 6 |