Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | CE 490 | ||||
Ders Adı İngilizce | Senior Design Project Research | ||||
Ders Adı Türkçe | İnşaat Mühendisliği Tasarım Projesi Araştırması | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Proje | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar,Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 34 saat | ||||
Ders Kredileri | 1 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | İnşaat mühendisliği tasarımında teori, metodoloji ve uygulama hakkında temel bilgi. | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri - 4. Sınıf | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Belirli bir gerçekçi inşaat mühendisliği problemi hakkında nasıl araştırma yapılacağını öğrenmek ve önceki derslerden edinilen bilgi ve becerileri kullanarak mühendislik standartlarını, gerçekçi kısıtlamaları ve koşulları içeren bu problemi modelleyen bir tasarım süreci zaman çizelgesi önermektir. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders İnşaat Mühendisliği bitirme tasarım projesinin ilk ayağını oluşturmaktadır. Öğrenciler takım olarak seçtikleri bir problem üzerine öncelikle literatür taraması içeren bir araştırma yapacaklardır. Daha sonra seçilen problemi baz alan bir inşaat mühendisliği sistemi veya prosesi için bir tasarım akışı önereceklerdir. Tüm süreç danışmanın idaresinde sürdürülecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Uygulama için gerekli uygun teknikleri, becerileri ve modern mühendislik araçlarını uygulayarak pratik bir inşaat mühendisliği tasarım problemini tanımlamak 2) İncelenen bir tasarım projesi için resmi yazılı formatta bir tasarım süreci zaman çizelgesi sunmak; 3) Etkili sunum becerileri göstermek; 4) Etkin bir şekilde bir ekibin üyesi olarak çalışmak; 5) Gerektiğinde yeni bilgi edinmenin ve uygulamanın önemini anlamak ve kendi kendine öğrenme becerilerini göstermek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Hazırlayan ve Tarih | BAHADIR ŞADAN , November 2023 |
Ders Koordinatörü | GÖRKEM AKYOL |
Dönem | Bahar,Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi BAHADIR ŞADAN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Araştırma nasıl yapılır ? İntihal nedir? |
3) | Teknik rapor yazımı |
4) | Proje yönetiminin temelleri |
5) | Bitirme Tasarım Projesi ve Geoteknik Tasarım |
6) | İnşaat mühendisliğinde tasarım ve ulaştırma sistemleri tasarımının temelleri |
7) | Yapısal analiz ve sismik tasarımın temelleri |
8) | Çelik yapı tasarımının temelleri |
9) | Su kaynakları tasarımının temelleri |
10) | Takım belirleme, proje konusu seçimi |
11) | Bireysel araştırma |
12) | Bireysel araştırma |
13) | Bireysel araştırma |
14) | Sunulan taslak zaman çizelgesi aracılığıyla proje zaman çizelgesinin ilerlemesinin değerlendirilmesi |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | • Proje Şartları • Proje konusuyla ilgili kitaplar, makaleler, kodlar ve diğer referanslar | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders içi seminerler ve toplantılar | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | Bitirme Tasarım Projesi Zaman Çizelgesi | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
sadanb@mef.edu.tr Öğretim Üyesi ofisi ve telefon numarası: 5. Kat, A544 Ofis saatleri: E-posta ile E-posta adresi: sadanb@mef.edu.tr Danışman ile görüşme: Danışmanınızla olan tüm görüşme düzenlemelerinden siz sorumlusunuz. Rapor: Geç teslim yapılamaz. Raporlarını zamanında teslim etmeyen öğrenciler dersten kalır. Sunum: Sunum gününü/saati kaçıran öğrenciler dersten kalır. Sınıf içi davranış hatırlatıcısı, öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmelikleri İntihal beyanı: YÖK Yönetmelikleri Feragatname: Eğitmen, gerektiğinde notlandırma politikasını değiştirme, sınav tarihlerini değiştirme ve müfredatı ile ders içeriğini düzenleme hakkını saklı tutar. Değişiklikler BB üzerinden duyurulacaktır. Duyurulan değişikliklerden öğrenciler sorumludur. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 10 | 0 | 1 | 10 | |||
Uygulama | 1 | 3 | 1 | 4 | |||
Proje | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 34 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 1.4 | ||||||
AKTS | 1 |