Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||
Ders Kodu | PSYC 411 | |||||
Ders Adı İngilizce | Readings and Research in Social Psychology I | |||||
Ders Adı Türkçe | Sosyal Psikolojide Okuma ve Araştırma I | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | İleri | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 180 saat | |||||
Ders Kredileri | 7.5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
PSYC 205 - Research Methods I |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Psikolojide Araştırma Yöntemleri | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Sosyal ve politik psikolojinin temel alanlarının ileri kuramsal altyapısına aşina olmak; psikolojik araştırma pratiğini bütünleştirebilmek ve saygın psikoloji dergilerinde yayımlanmış deneysel makaleleri anlayabilmek, eleştirebilmek ve sunabilmek. | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders, güç ve gruplar arası ilişkilerde okumalar ve araştırmalar üzerine ileri bir derstir. Dersin temel hedefleri, öğrencileri politik psikoloji ve gücün teorik arka planıyla tanıştırmak ve öğrencilerin bu kavramlara klinik, bilişsel, evrimsel ve sosyal sinirbilim gibi psikolojinin çeşitli perspektiflerinden yaklaşmalarını sağlamaktır. Dersin sonunda, öğrenciler ileri sosyal ve politik psikolojideki teoriler hakkında gerekli bilgiyle donatılacak ve çok beğenilen psikoloji dergilerinde yayınlanan deneysel makaleleri anlayıp eleştirebileceklerdir. Öğrenciler ayrıca araştırma yapabilecek, bulguları değerlendirebilecek ve bunları deneysel bir formatta yazabileceklerdir. Bu dersin temel amaçlarından biri, öğrencilerin bilimsel dergilerde iletilen araştırma bulgularını eleştirel bir şekilde değerlendirmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Politik psikoloji ve gruplar arası ilişkilerdeki temel teorileri anlamak 2) Bilimsel makaleleri kullanılan araştırma yöntemleri ve teorileri açısından değerlendirmek 3) Bilimsel araştırma yürütmek 4) Araştırma bulgularını SPSS aracılığıyla değerlendirmek 5) Araştırma bulgularını deneysel bir formatta yazmak 6) Psikolojik kuramları ve araştırmaları doğru etik formatta tartışmak ve sunmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | H | Sınav,Derse Katılım,Proje |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | S | Ödev,Derse Katılım,Proje |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | H | Ödev,Derse Katılım,Proje |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | H | Proje |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | H | Ödev,Proje |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Sınav,Derse Katılım,Proje |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | H | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Ödev,Proje |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | H | Ödev,Proje |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Ödev,Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | MÜJDE PEKER BOOTH , October 2024 |
Ders Koordinatörü | SENA CÜRE ACER |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. MÜJDE PEKER BOOTH |
Hafta | Konu |
1) | Hayvanlar Arasında Evrim, Güç ve Eşitlikçi Davranış |
2) | Gücün Vücut Bulmuş Hali |
3) | Gücün Belirleyicileri ve Sonuçları |
4) | Sosyal Nörobilim |
5) | Baskınlık ve Sağlık |
6) | Adalet, Değerler, Ahlak ve Siyaset |
7) | Politik Psikolojide Biliş ve Duygu |
8) | Deneysel Varoluşçu Psikoloji |
9) | İç Grup Kayırmacılığını Anlamak: SIT, SJT ve SDO'yu Karşılaştırmak |
10) | Kolektif Narsisizm |
11) | Davranışsal Ekonomi ve Güç |
12) | Toplumsal Cinsiyet, Güç ve Cinsel Saldırganlık |
13) | Güçlendirmeye İlişkin Uygulamalar |
14) | Tekrar |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Önerilen Okuma: Guinote, A. & Vescio, T. K. (2010). The social psychology of power. (1st ed.). London, UK: Guildford Press. Ayrıca, gerekli okuma olarak bir takım bilimsel makale olacaktır. | ||||||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders tamamen flipped formatta öğretilecektir. Öğrencilere her hafta bir okuma materyali atanacaktır. Ders süresince, öncelikle öğrencilerin bu makalelerdeki temel kavramları kavrayışları değerlendirilecek ve pekiştirilecektir. Her hafta, bir dizi öğrenci makaleyle ilgili tartışma soruları oluşturmaktan sorumlu olacak ve makaleler araştırma metodolojileri ve teorik geçmişlerine göre tartışılacaktır. Ayrıca, her hafta öğrenciler literatür inceleme becerilerini ve SPSS'te kodlama ve analiz etme becerilerini geliştirmeyi öğreneceklerdir. Öğrencilerin hazırlık materyallerinde ustalaşmak için yeterli zaman harcayarak derse hazırlanmaları beklenecektir. Ayrıca, sınıf tartışmalarına uygun şekilde katkıda bulunmaları ve diğer öğrencilerin öğrenmesine yardımcı olmaları beklenecektir. Eğitmen olarak her ders için yüksek kaliteli materyaller hazırlamayı ve seçmeyi taahhüt ediyorum. Bu ders son sınıf Psikoloji öğrencilerine yöneliktir. | ||||||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilerden, yüksek etkili psikoloji dergilerinde yayınlanan bir makalenin zorunlu okumasına dayanarak dersin tartışma oturumlarından birini koordine etmeleri istenecektir. Bu makalelere dayalı bir sunum yapmaları ve tartışma soruları sunmaları istenecektir. Öğrencilerden ayrıca veri toplamaları, bunları SPSS'te kodlamaları ve analiz etmeleri ve bu analizlere dayalı olarak APA formatında deneysel bir makale yazmaları istenecektir. | ||||||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Öğrenciler topladıkları verileri girmek ve analiz etmek ve ayrıca deneysel çalışmaları için literatür taraması yapmak amacıyla laboratuvar SPSS olanaklarını kullanacaklardır. | ||||||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Öğrenciler, topladıkları verileri girmek ve analiz etmek ve ayrıca deneysel çalışmaları için literatür taraması yapmak amacıyla SPSS ile çalışacaklardır. | ||||||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Öğrencilerden her haftanın makalelerini o haftanın sınıf oturumundan önce okumaları istenecektir. Sınıf tartışmaları bu okumalara dayanacaktır. | ||||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
mujde.peker@mef.edu.tr Geç veya hazırlıksız gelen öğrenciler o dersten men edilecektir ve bu da sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir. Öğrenciler, planlanan bir sınavı kaçırmak için meşru, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret göstermelidir. Öğrenciler ara sınavı kaçırırsa telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; buna ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermek de dahildir. İntihal ve sınavlar sırasında kopyalama gibi çeşitli biçimlerde hile, yalan ve aldatma eylemlerinin gerçekleştirilmesi dürüstlük dışıdır ve hoş görülmeyecektir. Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 15 | 1 | 3 | 4 | 120 | ||
Uygulama | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Ödevler | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Rapor Teslimi | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 180 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 7.2 | ||||||
AKTS | 7.5 |