PSYC 442 Readings and Research in Clinical Psychology IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 442
Ders Adı İngilizce Readings and Research in Clinical Psychology II
Ders Adı Türkçe Klinik Psikolojide Okuma ve Araştırma II
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Laboratuvar Çalışması,Proje
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: None Laboratuvar : 1 Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 188 saat
Ders Kredileri 7.5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul PSYC 205 - Research Methods I
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Psikolojide Araştırma Yöntemleri
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Klinik psikolojinin ilgili konularında araştırma yapma ve ilgili konularda rapor okuma/yazma konusunda gerekli bilgi ve uzmanlığa sahip olmak.
Ders Açıklaması Bu dersin ana odağı klinik psikoloji ile ilgili çalışmaları okumak, değerlendirmek ve eleştirel bir bakış açısıyla tartışmaktır. Öğrenciler dersin ilerleyen zamanlarında çeşitli araştırma makalelerini sunacak ve dönem boyunca topladıkları veriyi temel alarak bir araştırma raporu yazacaklardır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Klinik araştırmaların temeln ilkelerini öğrenmek
2) Bozukluklar hakkında etiyolojik ve terapötik sorunları ele almak
3) Psikopatoloji üzerindeki biyolojik, sosyal, öğrenme ve gelişimsel etkileri ve bunların birbirleriyle nasıl ilişkili olduğunu anlamak
4) Bir çalışmanın önemini eleştirel bir bakış açısıyla anlamak
5) Araştırmalarda birincil olarak metodolojideki son gelişmeleri kullanarak istatistiksel bir analiz yürütmek
6) Rapor yazma becerilerini ve verileri analiz etme yeteneğini geliştirmek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. H Sınav,Sunum,Proje
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Derse Katılım,Sunum
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. S Derse Katılım
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. S Derse Katılım
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. S Laboratuvar,Proje
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. H Derse Katılım
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. N
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. N
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. H Proje
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Proje
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Proje
Hazırlayan ve Tarih SENA CÜRE ACER , October 2024
Ders Koordinatörü SENA CÜRE ACER
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) ASLI DİLA AKİŞ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Araştırma Süreci ve Temel Ölçüm
3) Psikolojik Yapılar ve Araştırma Malzemesinin Hazırlanması – LAB
4) Literatür Taraması - LAB
5) Seçme Konular - Kaygı Bozuklukları - Araştırma ve Terapiler
6) Seçme Konular - Obsesif-Kompulsif ve İlişkili Bozukluklar - Araştırma ve Terapiler
7) Seçme Konular - Travma Sonrası ve Strese Bağlı Bozukluklar - Araştırma ve Terapiler
8) Ara Sınav
9) Veri Taraması ve Analizi - LAB
10) Seçme Konular - Duygudurum Bozuklukları - Araştırma ve Terapiler
11) Seçme Konular - Kişilik Bozuklukları - Araştırma ve Terapiler
12) Seçme Konular - Madde İlişkili, Bağımlılık ve Dürtü Kontrol Bozuklukları - Araştırma ve Terapiler
13) Özet ve Araştırma Raporu Değerlendirmesi
14) Ders Yok
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarÖnerilen Okuma: Barker, C., Pistrang N. & Elliott R. (2016). Research methods in clinical psychology: An introduction for students and practitioners, Third Edition. West Sussex: Wiley-Blackwell Önerilen Okuma: Barlow, D. H. & Durand, M. V. (2015). Abnormal psychology: An integrative approach (7th ed). Stamford, CT: Cengage Learning.
Öğretme TeknikleriDersler, ders anlatımı, sınıf tartışması ve araştırma makalesi sunumlarının bir karışımı olacaktır. İlgili makaleler sunulacak ve süreç, sınıf içi terapi tekniği gösterileri ve diğer uygulama türleri gibi ilgili aktivitelerle ayrıntılı olarak açıklanacaktır. Araştırma projesinin gerekli noktalarında laboratuvar toplantıları düzenlenecektir. Her öğrenci veri toplama, analiz etme ve toplanan verilerden bir araştırma makalesi yazacaktır. Öğrencilerin ders taslağını takip etmeleri, derse gelmeden önce verilen okumaları okumaları ve ders boyunca çeşitli konuların ve sınıf tartışmalarının tartışılmasına aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
Ödev ve ProjelerVeri toplama, analiz etme ve rapor yazma
Laboratuvar ÇalışmasıVeri Analizi, Literatür Taraması
Bilgisayar KullanımıSPSS (veri analizi için)
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 5
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Rapor Teslimi 1 % 35
Final 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acers@mef.edu.tr

Öğrenciler, planlanan bir sınavı kaçırmak için meşru, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret göstermelidir. Öğrenciler ara sınavı kaçırırsa telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; buna ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermek de dahildir. İntihal ve sınavlar sırasında kopyalama gibi çeşitli biçimlerde hile, yalan ve aldatma eylemlerinin gerçekleştirilmesi dürüstlük dışıdır ve hoş görülmeyecektir. Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 4 112
Sunum / Seminer 1 7 1 8
Ara Sınavlar 1 8 1 9
Rapor Teslimi 2 16 2 36
Final 1 16 2 5 23
Toplam İş Yükü 188
Toplam İş Yükü/25 7.5
AKTS 7.5