Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||
Ders Kodu | PSYC 442 | |||||
Ders Adı İngilizce | Readings and Research in Clinical Psychology II | |||||
Ders Adı Türkçe | Klinik Psikolojide Okuma ve Araştırma II | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Laboratuvar Çalışması,Proje | |||||
Dersin Düzeyi | İleri | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 188 saat | |||||
Ders Kredileri | 7.5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
PSYC 205 - Research Methods I |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Psikolojide Araştırma Yöntemleri | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Klinik psikolojinin ilgili konularında araştırma yapma ve ilgili konularda rapor okuma/yazma konusunda gerekli bilgi ve uzmanlığa sahip olmak. | |||||
Ders Açıklaması | Bu dersin ana odağı klinik psikoloji ile ilgili çalışmaları okumak, değerlendirmek ve eleştirel bir bakış açısıyla tartışmaktır. Öğrenciler dersin ilerleyen zamanlarında çeşitli araştırma makalelerini sunacak ve dönem boyunca topladıkları veriyi temel alarak bir araştırma raporu yazacaklardır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Klinik araştırmaların temeln ilkelerini öğrenmek 2) Bozukluklar hakkında etiyolojik ve terapötik sorunları ele almak 3) Psikopatoloji üzerindeki biyolojik, sosyal, öğrenme ve gelişimsel etkileri ve bunların birbirleriyle nasıl ilişkili olduğunu anlamak 4) Bir çalışmanın önemini eleştirel bir bakış açısıyla anlamak 5) Araştırmalarda birincil olarak metodolojideki son gelişmeleri kullanarak istatistiksel bir analiz yürütmek 6) Rapor yazma becerilerini ve verileri analiz etme yeteneğini geliştirmek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Sınav,Sunum,Proje |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Derse Katılım,Sunum |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | Derse Katılım |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | S | Derse Katılım |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | S | Laboratuvar,Proje |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Derse Katılım |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | N | |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Proje |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Proje |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Proje |
Hazırlayan ve Tarih | SENA CÜRE ACER , October 2024 |
Ders Koordinatörü | SENA CÜRE ACER |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | ASLI DİLA AKİŞ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Araştırma Süreci ve Temel Ölçüm |
3) | Psikolojik Yapılar ve Araştırma Malzemesinin Hazırlanması – LAB |
4) | Literatür Taraması - LAB |
5) | Seçme Konular - Kaygı Bozuklukları - Araştırma ve Terapiler |
6) | Seçme Konular - Obsesif-Kompulsif ve İlişkili Bozukluklar - Araştırma ve Terapiler |
7) | Seçme Konular - Travma Sonrası ve Strese Bağlı Bozukluklar - Araştırma ve Terapiler |
8) | Ara Sınav |
9) | Veri Taraması ve Analizi - LAB |
10) | Seçme Konular - Duygudurum Bozuklukları - Araştırma ve Terapiler |
11) | Seçme Konular - Kişilik Bozuklukları - Araştırma ve Terapiler |
12) | Seçme Konular - Madde İlişkili, Bağımlılık ve Dürtü Kontrol Bozuklukları - Araştırma ve Terapiler |
13) | Özet ve Araştırma Raporu Değerlendirmesi |
14) | Ders Yok |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Önerilen Okuma: Barker, C., Pistrang N. & Elliott R. (2016). Research methods in clinical psychology: An introduction for students and practitioners, Third Edition. West Sussex: Wiley-Blackwell Önerilen Okuma: Barlow, D. H. & Durand, M. V. (2015). Abnormal psychology: An integrative approach (7th ed). Stamford, CT: Cengage Learning. | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersler, ders anlatımı, sınıf tartışması ve araştırma makalesi sunumlarının bir karışımı olacaktır. İlgili makaleler sunulacak ve süreç, sınıf içi terapi tekniği gösterileri ve diğer uygulama türleri gibi ilgili aktivitelerle ayrıntılı olarak açıklanacaktır. Araştırma projesinin gerekli noktalarında laboratuvar toplantıları düzenlenecektir. Her öğrenci veri toplama, analiz etme ve toplanan verilerden bir araştırma makalesi yazacaktır. Öğrencilerin ders taslağını takip etmeleri, derse gelmeden önce verilen okumaları okumaları ve ders boyunca çeşitli konuların ve sınıf tartışmalarının tartışılmasına aktif olarak katılmaları beklenmektedir. | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Veri toplama, analiz etme ve rapor yazma | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Veri Analizi, Literatür Taraması | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | SPSS (veri analizi için) | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
acers@mef.edu.tr Öğrenciler, planlanan bir sınavı kaçırmak için meşru, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret göstermelidir. Öğrenciler ara sınavı kaçırırsa telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; buna ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermek de dahildir. İntihal ve sınavlar sırasında kopyalama gibi çeşitli biçimlerde hile, yalan ve aldatma eylemlerinin gerçekleştirilmesi dürüstlük dışıdır ve hoş görülmeyecektir. Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 4 | 112 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 7 | 1 | 8 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 1 | 9 | |||
Rapor Teslimi | 2 | 16 | 2 | 36 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 5 | 23 | ||
Toplam İş Yükü | 188 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 7.5 | ||||||
AKTS | 7.5 |