Ders Açıklaması |
Bu dersin amacı çağdaş siyaset felsefesindeki temel tartışmaları ve sorunlara genel bir giriş yapmak, eleştirel bir bakışla farklı bakış açılarını değerlendirmek ve tartışabilmektir. Ders siyaset felsefesindeki üç temel pozisyonu tanımlayarak her sorunsala bu farklı pozisyonlardan verilen yanıtları sunacak ve karşılaştıracaktır. Bu eksende öğrenciler siyaset felsefesinin özgürlük, eşitlik, adalet haklar, kimlik gibi temel kavramlarını öğreneceklerdir. Derste ayrıca feminizm, vatandaşlık, demokrasi, nefret söylemi, kültürel haklar, kimlik siyaseti, sosyal devlet gibi çağdaş meseleler tartışılacaktır. |
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak |
N |
|
2) |
İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir |
N |
|
3) |
Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular |
S |
Derse Katılım
|
4) |
İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler |
N |
|
5) |
Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir |
S |
Derse Katılım
|
6) |
Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir |
S |
Derse Katılım,Sınav
|
7) |
Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) |
S |
Derse Katılım,Ödev,Sınav,Sunum
|
8) |
Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir |
N |
|
9) |
Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir |
N |
|
10) |
Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir |
N |
|
11) |
Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
S |
Ödev
|
Hafta |
Konu |
1) |
David Miller (2003), “Why do we need political philosophy?” A Very Short Introduction to Political Philosophy, Oxford University Press. 1-19. |
2) |
Rawls, J. A Theory of Justice (Cambridge, MA: Harvard University Press, 1999) Secs. 2-4, 9, 11-16, 20, 24-26.
(Konular: eşitlikçilik, özgürlük, adalet, hakkaniyet, cehalet perdesi, toplumsal sözleşme) |
3) |
Anderson, E. ‘What is the Point of Equality’, Ethics, 109, 2 (1999), 287-337. first half of the paper
(Eşitlik türleri, şans eşitliğinin eleştirisi, hak eden ve hak etmeyen yoksullar) |
4) |
Anderson, E. ‘What is the Point of Equality’, Ethics, 109, 2 (1999), 287-337 second half of the paper
(Sen'in Yetenek Yaklaşımı, politik eşitlik) |
5) |
Van Parijs, P. ‘Basic Income: A Simple and Powerful Idea for the Twenty-First Century’, in Ackerman, B. and Wright, E.O. (eds.) Redesigning Distribution (London: Verso, 2006).
(ihtiyaç veya evrensel temel gelire dayalı refah hükümleri) |
6) |
Okin, S. M. ‘The Family: Gender and Justice’ Clayton, M., and A. Williams, (eds.) Social Justice (Oxford: Blackwell, 2004). |
7) |
Tekrar ve Makale konularının tartışılması |
8) |
Philip Pettit, Negative and Positive Liberty, in Republicanism: A Theory of Freedom and Government, 17-27.
Philip Pettit, Liberty as Non-domination, in Republicanism: A Theory of Freedom and Government, 31-5. (Egemenlik kavramı, efendi-köle teması) |
9) |
Philip Pettit, Republican Freedom and Contestatory Democratization, 163-190
(Aktif vatandaşlık, demokratik katılım, rıza ve itiraz, karma hükümet, çoğunluğun tiranlığı.) |
10) |
Fraser and Gordon (1994), “’Dependency’ Demystified,” Social Politics: International Studies in Gender, State & Society, Volume 1, Issue 1, Spring 1994, Pages 4–31. |
11) |
Jeremy Waldron (2012), The Harm in Hate Speech, 1-34, Harvard University Press. |
12) |
Will Kymlicka (2002). Multiculturalism, In An Introduction to Contemporary Political Philosophy, 327-336. (Yeniden dağıtım politikası veya politika veya tanınma) |
13) |
Will Kymlicka (2002). Multiculturalism as Communitarianism, In An Introduction to Contemporary Political Philosophy, 336-343, 368-9. |
14) |
Genel tekrar, final makalesi konularının tartışılması |
15) |
Final Sınavı Dönemi |
16) |
Final Sınavı Dönemi |