PHIL 207 Contemporary Political PhilosophyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PHIL 207
Ders Adı İngilizce Contemporary Political Philosophy
Ders Adı Türkçe Çağdaş Siyaset Felsefesi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: None Laboratuvar : None Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Eleştirel düşünmek, rasyonel olmak, daha iyi tartışmak için gerekli muhakeme araçlarını edinmek; Görünüşte basit olan günlük meselelerin ve bilimsel gelişmelerin etik karmaşıklıklarını öğrenmek ve başkalarının argümanlarını belirleme, tartışma, sorgulama ve değerlendirme becerileri kazanmak.
Ders Açıklaması Bu dersin amacı çağdaş siyaset felsefesindeki temel tartışmaları ve sorunlara genel bir giriş yapmak, eleştirel bir bakışla farklı bakış açılarını değerlendirmek ve tartışabilmektir. Ders siyaset felsefesindeki üç temel pozisyonu tanımlayarak her sorunsala bu farklı pozisyonlardan verilen yanıtları sunacak ve karşılaştıracaktır. Bu eksende öğrenciler siyaset felsefesinin özgürlük, eşitlik, adalet haklar, kimlik gibi temel kavramlarını öğreneceklerdir. Derste ayrıca feminizm, vatandaşlık, demokrasi, nefret söylemi, kültürel haklar, kimlik siyaseti, sosyal devlet gibi çağdaş meseleler tartışılacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Liberal eşitlikçi düşüncenin temel ilkelerinin lehinde ve aleyhinde öne sürülen temel argümanları kavramak
2) Çağdaş siyaset felsefesindeki temel konumları kavramak
3) Politik felsefede eleştirel ve iyi yapılandırılmış argümanlar sunmak
4) Liberal eşitlikçi düşüncedeki çağdaş tartışmalarda farklı konumların zayıflıklarını ve güçlü yönlerini karşılaştırmak
5) Argümanları açık ve öz bir şekilde birleştirmek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular S Derse Katılım
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir S Derse Katılım
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir S Derse Katılım,Sınav
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Derse Katılım,Ödev,Sınav,Sunum
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir N
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir N
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Ödev
Hazırlayan ve Tarih SENA CÜRE ACER , October 2024
Ders Koordinatörü SENA CÜRE ACER
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. TUĞBA SEVİNÇ YÜCEL

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) David Miller (2003), “Why do we need political philosophy?” A Very Short Introduction to Political Philosophy, Oxford University Press. 1-19.
2) Rawls, J. A Theory of Justice (Cambridge, MA: Harvard University Press, 1999) Secs. 2-4, 9, 11-16, 20, 24-26. (Konular: eşitlikçilik, özgürlük, adalet, hakkaniyet, cehalet perdesi, toplumsal sözleşme)
3) Anderson, E. ‘What is the Point of Equality’, Ethics, 109, 2 (1999), 287-337. first half of the paper (Eşitlik türleri, şans eşitliğinin eleştirisi, hak eden ve hak etmeyen yoksullar)
4) Anderson, E. ‘What is the Point of Equality’, Ethics, 109, 2 (1999), 287-337 second half of the paper (Sen'in Yetenek Yaklaşımı, politik eşitlik)
5) Van Parijs, P. ‘Basic Income: A Simple and Powerful Idea for the Twenty-First Century’, in Ackerman, B. and Wright, E.O. (eds.) Redesigning Distribution (London: Verso, 2006). (ihtiyaç veya evrensel temel gelire dayalı refah hükümleri)
6) Okin, S. M. ‘The Family: Gender and Justice’ Clayton, M., and A. Williams, (eds.) Social Justice (Oxford: Blackwell, 2004).
7) Tekrar ve Makale konularının tartışılması
8) Philip Pettit, Negative and Positive Liberty, in Republicanism: A Theory of Freedom and Government, 17-27. Philip Pettit, Liberty as Non-domination, in Republicanism: A Theory of Freedom and Government, 31-5. (Egemenlik kavramı, efendi-köle teması)
9) Philip Pettit, Republican Freedom and Contestatory Democratization, 163-190 (Aktif vatandaşlık, demokratik katılım, rıza ve itiraz, karma hükümet, çoğunluğun tiranlığı.)
10) Fraser and Gordon (1994), “’Dependency’ Demystified,” Social Politics: International Studies in Gender, State & Society, Volume 1, Issue 1, Spring 1994, Pages 4–31.
11) Jeremy Waldron (2012), The Harm in Hate Speech, 1-34, Harvard University Press.
12) Will Kymlicka (2002). Multiculturalism, In An Introduction to Contemporary Political Philosophy, 327-336. (Yeniden dağıtım politikası veya politika veya tanınma)
13) Will Kymlicka (2002). Multiculturalism as Communitarianism, In An Introduction to Contemporary Political Philosophy, 336-343, 368-9.
14) Genel tekrar, final makalesi konularının tartışılması
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarOkumaların listesi ve bunların gerekli olup olmadığı veya önerilip önerilmediği belirtilir.
Öğretme TeknikleriHem öğrenciler hem de öğretim personeli için bundan kaynaklanan öğretim stratejisi ve beklentileri. Öğrenci çalışma modları (bağımsız ve/veya takımlar halinde). Coğrafi veya endüstri sektörü gibi dış topluluklarla yapılan herhangi bir çalışma.
Ödev ve ProjelerMakaleler ve yansıtma yazıları
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıEvet
Diğer AktivitelerMakaleler ve yansıtma yazıları
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acers@mef.edu.tr

Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 2 2 84
Sunum / Seminer 1 4 4
Ödevler 1 4 4
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5