MKTG 339 International MarketingMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu MKTG 339
Ders Adı İngilizce International Marketing
Ders Adı Türkçe Uluslararası Pazarlama
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 134 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul MKTG 201 - Marketing
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Pazarlama kavramlarının temel bilgisi
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Uluslararası pazarlama stratejileri ve operasyonlarının kavramlarını, prensiplerini ve uygulamalarını öğrenmek ve anlamak.
Ders Açıklaması Bu ders, uluslararası pazarlama ve satış stratejierinin ilke ve kavramlarına ve bu stratejilerin uygulanmasına bir giriş ve gelişim sağlamak için tasarlanmıştır. Bu ders, günümüzün uluslararası pazarlama sistemini yönetsel bir bakış açısıyla inceler ve günümüz iş dünyasında uluslararası pazarlama operasyonları kavramlarını vurgulamaya yardımcı olacak güncel bileşenlere sahiptir. Kapsanan konular arasında uluslararası pazarlama ve ticaret ortamı, sosyal-kültürel-politik-yasal ve düzenleyici ortamlar, segmentasyon, hedefleme ve konumlandırma, uluslararası pazara giriş stratejileri, marka-ürün- fiyatlandırma - uluslararası pazarlama iletişimi kararları, ithalat, ihracat operasyonları, kaynak sağlama, incoterms ile uluslararası tedarik zinciri yönetimi bulunmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Global pazarlama operasyonları ve lojistik kavramını, amaçlarını, kapsamını ve unsurlarını anlamak
2) Uluslararası pazarlama ile satış, lojistik ve diğer tedarik zinciri operasyonları arasındaki etkileşimi anlamak
3) Uluslararası pazarı analiz etmek ve değerlendirmek, global tüketici kültürünü ve çok uluslu stratejideki artan seçenek çeşitliliğini incelemek
4) Küresel çevre faktörlerinin (ekonomik, sosyal, yasal, sosyal) pazara giriş, ürün geliştirme, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım gibi pazarlama kararlarına etkisini anlamak ve değerlendirmek
5) Analitik ve stratejik olarak uluslararası pazar seçme ve pazarlama iletişimi kararları verme
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. N
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. N
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. N
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Hazırlayan ve Tarih RÜYA YÜKSEL , May 2023
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. IRMAK BAKİOĞLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Uluslararası Pazarlamaya Giriş
2) Uluslararası Pazarlama ve Ticaret Çevresi
3) Uluslararası Sosyal ve Kültürel, Siyasi, Hukuki ve Düzenleyici Çevre
4) İthalat, İhracat ve Kaynak Temini
5) Incoterms (Uluslararası Ticari Terimler)
6) Uluslararası Pazarlama Kanalları ve Fiziksel Dağıtım
7) Uluslararası Tedarik Zinciri Yönetimi / Operasyonlar ve Lojistik Yönetimi
8) Pazar Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma
9) Uluslararası Pazara Giriş Stratejileri: Lisanslama, Yatırım ve Stratejik İşbirlikleri
10) Küresel Pazarlamada Marka ve Ürün Kararları
11) Fiyatlandırma Kararları
12) Uluslararası Pazarlama İletişim Kararları I: Reklam ve Halkla İlişkiler
13) Uluslararası Pazarlama İletişim Kararları II: Satış Promosyonu, Kişisel Satış ve Pazarlamanın Özel Biçimleri
14) Uluslararası Pazarlama ve Dijital Devrim
15) Final Dönemi
16) Final Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarGerekli: Keegan, Warren J. and Mark C. Green (2014), Global Marketing, 9th Edition, Pearson. Önerilen: Heizer, Render, Munson (2017) Operations Management: Sustainability and Supply Chain Management, 12th Edition, Global Edition, Pearson.
Öğretme TeknikleriTers yüz edilmiş sınıf modeli. Konuya katkıda bulunmak ve bilgi, fikir ve sorularını özgürce paylaşmak sınıfın her üyesinden beklenir. Ders boyunca deneyimsel, araştırma temelli ve yansıtıcı öğretim stratejileri kullanılır. Gerçek hayat vaka çalışmaları, grup projeleri, sunumlar, sınıf içi tartışmalar, beyin fırtınası ve konuk konuşmacılar dersin önemli bir parçası olacaktır.
Ödev ve ProjelerÖğrencilerden beklenenler: Verilen okuma/videoları çalışmak Zamanında sınıf içi veya çevrimiçi oturumlara katılmak Final projesini hazırlamak
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıDers sırasında kişisel bilgisayar kullanımı
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 20
Ödev 9 % 10
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 2 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi ruya.yuksel@mef.edu.tr

Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 56
Proje 1 20 6 26
Ödevler 9 2 18
Ara Sınavlar 2 15 2 34
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü/25 5.4
AKTS 5