CE 446 Water Supply and Disposal SystemsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu CE 446
Ders Adı İngilizce Water Supply and Disposal Systems
Ders Adı Türkçe Su Temini ve Kanalizasyon Sistemleri
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Ders,Proje
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: None Laboratuvar : None Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Akışkanlar mekaniği temel kavramları bilgisi beklenmektedir.
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Su kaynakları geliştirmesini ve gerekli metodolojileri anlamak ve su kaynakları sorunlarının çözümünde matematik, bilim ve mühendislik bilgilerini uygulama becerileri kazanmak.
Ders Açıklaması Bu ders inşaat mühendisliği uygulamaları açısından su temini ve kirli suların uzaklaştırılması konularını ele almaktadır. Ayrıntılı olarak incelenen konular şöyledir: nüfus tahmin yöntemleri, su kalitesi ve akım karakteristikleri, isale hatları, su hazneleri, su dağıtım şebekeleri, atık suların toplanması, atık su mecraları, yağmur suyunun uzaklaştırılması, ekoloji.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Nüfus tahmini ile ilgili problemleri çözmek;
2) Akış özellikleriyle ilgili problemleri çözmek;
3) Su iletim hatları ve su dağıtım şebekeleri ile ilgili problemleri çözmek;
4) Atık su toplama ve atık su bertarafı ile ilgili problemleri çözmek;
5) Yağmur suyunun drenajı ile ilgili problemleri çözmek;
6) Etkili sözlü sunumlar yapmak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih EMİNE BEYHAN YEĞEN , November 2023
Ders Koordinatörü EMİNE BEYHAN YEĞEN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. EMİNE BEYHAN YEĞEN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş ve Nüfus Tahmin Yöntemleri
2) Su Kalitesi ve Akış Özellikleri
3) Su İletim Hatları
4) Su İletim Hatları devamı
5) Su Hazneleri
6) Su Dağıtım Ağları
7) Atıksuların Toplanması
8) Atıksu Boruları
9) Atıksu Boruları devamı
10) Yağmur Suyu Drenajı
11) Yağmur Suyu Drenajı devamı
12) Ekoloji
13) Tekrar
14) Sunumlar
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarGerekli Ders Kitapları:
 McGhee, T.Water Supply & Sewerage, McGraw Hill Pub., 6th edition, 1991. Önerilen Ders Kitapları: Fair, G.M. and Geyer, J.C., Elements of Water Supply and Waste Water Disposal, John Wiley & Sons, 1958.
Öğretme TeknikleriDersler, aktif öğrenme yöntemi "ters-yüz öğrenme" kullanılarak gerçekleştirilecektir.
Ödev ve ProjelerYok
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 10 % 40
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 45
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi yegene@mef.edu.tr

Öğretim Üyesinin Ofisi : 5. Kat Ofis Saatleri: E-posta Adresi: yegene@mef.edu.tr Devam Kuralları: Minimum %70 devam zorunluluğu vardır. Sınıf içi uygulamalar final notunun %15'ini oluşturur. Ara sınavı kaçırma: Gerekli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde telafi yapılacaktır. Final sunumunu kaçırma: Fakülte yönetmelikleri. Ders içi davranış ve öğrenci davranış kuralları hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri İntihal ile ilgili açıklama: YÖK Yönetmelikleri

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 0 3 42
Sunum / Seminer 1 20 1 21
Küçük Sınavlar 10 4 1 50
Ara Sınavlar 1 15 2 17
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5