ECON 347 Media EconomicsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu ECON 347
Ders Adı İngilizce Media Economics
Ders Adı Türkçe Medya Ekonomisi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 125 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans
Genel Eğitim Hedefi Dijital Medyanın ve ekonomisinin temellerini öğrenmek. Dijital medya sektöründe yayın yapmak ve kişisel bir medya kurmak.
Ders Açıklaması Bu dersin amaçlarından biri dijital medyanın dünyayı nasıl değiştirdiği konusuna vurgu yapmaktır. Ders djital dönüşümün media olan ekonomik etkileri üzerine odaklanacaktır. Dersin ikinci temel amacı “web radio”- “web tv” - “digital newspaper” – “podcasting” kavramları hakkında temel bilgiler vermek ve bu mecraların nasıl kurulacağını anlatmak ve kişisel içerik üretiminin bu mecralarda nasıl yayınlanacağını uygulamasını yapmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Türkiye'deki medya pazarını anlamak
2) Türkiye medya pazarının geçmişten günümüze yoğunlaşma oranlarını ve pazar yapısını kavrayabilme
3) Medya şirketlerinin nasıl yönetildiğini ve en uygun modellerin neler olduğunu analiz etmek
4) Medya endüstrisi ekonomisinin genel ekonomiden nasıl farklılaştığını açıklayınız.
5) Siyasetin ve diğer sosyal faktörlerin medya endüstrisine etkilerini anlamak
6) Medya şirketlerinin pazarlama karmasını nasıl kullandığını analiz edin
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. S Laboratuvar
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek H Derse Katılım
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak S Derse Katılım
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. H
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. S Derse Katılım
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. H Ödev
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. S Derse Katılım
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. S Ödev,Sunum
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). H Derse Katılım,Ödev
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. H Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. H Sınav
Hazırlayan ve Tarih MICHAEL KUYUCU , December 2023
Ders Koordinatörü MICHAEL KUYUCU
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. MICHAEL KUYUCU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Medya Ekonomisi - Tanımlar ve Kavram Hakkında Bilgi
2) Medya sektöründeki ana rol oyuncuları - kim ne yapıyor?
3) Medya endüstrisinin ekonomisini etkileyen faktörler
4) Genel ekonominin medya ekonomisine etkileri
5) Pazar Yapısı - medya endüstrisinde pazar türleri - Tekel, oligopol, tam rekabet
6) Konsatrasyon Oranları - CR4/ CR8 hesaplamaları
7) Vize ve Ödev Sunumları
8) Medyada Entegrasyon - Dikey ve Yatay Entegrasyonlar
9) Medya sektöründe fizibilite
10) Medya sektöründe fizibilite II
11) Medya yönetiminin işlevleri ve medya ortamına etkileri
12) Medyada Pazarlama Karması - Bölüm I
13) Medyada Pazarlama Karması - Bölüm II
14) Final Projeleri ve Sunumlar
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarDers notları, haftalık olarak ders tarihinden önce dersin öğretim üyesi tarafından verilecektir
Öğretme TeknikleriTers yüz öğrenme
Ödev ve Projeler1 Ödev + Final Projesi
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıEvet
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 2 % 30
Ödev 1 % 10
Projeler 1 % 20
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi kuyucum@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 2 1 70
Ödevler 3 5 9 42
Ara Sınavlar 1 3 2 5
Final 1 3 5 8
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5