FIN 436 Project FinanceMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu FIN 436
Ders Adı İngilizce Project Finance
Ders Adı Türkçe Proje Finansmanı
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 132 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Projelerin finansallarını değerlendirmeyi ve proje karar süreçlerine destek olmayı öğrenmek
Ders Açıklaması Bu dersin amacı, projeleri değerlendirirken finansal bir anlayış kazanma, projeler üzerinden finansal rakamları oluşturma ve tahmin etme ve karar verme için bir temel oluşturma becerisi geliştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) proje finansman tekniklerini anlamak
2) farklı proje senaryolarına finansal yöntemlerin farklı analizlerini uygulayabilir;
3) Finansal ortakların şirketlerin gelecekteki kararlarını nasıl destekleyebileceğini anlamak.
4) Alternatif projeleri gelecekteki getirileri ve maliyetleri açısından analiz etmek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak S Derse Katılım
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir S Derse Katılım
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular S Derse Katılım
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) H Proje
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Proje
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir N
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler N
Hazırlayan ve Tarih MERVE ÖZ , May 2023
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. ASU ULUTÜRK YAVUZ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş- Kavramsal Çerçeve (Proje- Proje Kararları)
2) Temel Finansal Tablolar
3) Paranın Zaman Değeri
4) Faiz Oranları
5) PW Analizi/ Yıllık Değer Analizi/ Getiri Oranı Analizi
6) PW Analizi/ Yıllık Değer Analizi/ Getiri Oranı Analizi
7) Başabaş/ Geri Ödeme Analizi
8) Değerlendirme
9) Sermaye Bütçelemesi Teknikleri
10) Sermaye Bütçelemesinde Risk
11) Finansman Yöntemleri-Kaldıraç ve Sermaye Yapısı
12) Finansman Yöntemleri-Kaldıraç ve Sermaye Yapısı
13) Proje Risk Tanımı Yöntemleri (Hassasiyet/Başabaş/Senaryo)
14) Proje Finansmanı ve Ekonomik Olmayan Nitelikler
15) Final Proje Sunumları
16) Final Sınavı Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarThe textbook and cases will be declared by the instructor. Engineering Economy, 8/e Leland Blank, Texas A & M University Anthony Tarquin, University of Texas at El Paso
Öğretme TeknikleriHer derse ait videolar, powerpoint sunumları, vakalar ve grup projeleri. Öğrencilerin her oturuma ders materyalini okuyup izlemiş olarak gelmeleri beklenmektedir. Ders vakaları ve projeleri içermektedir; öğrencilerin sınıf tartışmasına katılmaları ve edindikleri bilgileri bir takım ortamında uygulamaları beklenmektedir.
Ödev ve ProjelerProje
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıHer ders Blackboard kullanımını gerektirir; bu nedenle bilgisayar kullanımı şarttır.
Diğer Aktivitelerİlgili teorik kavramların pratik yönlerini vermek üzere konuk konuşmacılar davet edilecektir.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 20
Küçük Sınavlar 4 % 20
Ödev 4 % 20
Projeler 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi yavuzas@mef.edu.tr

Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerinde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Proje 3 13 3 48
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü/25 5.3
AKTS 5