Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||
Ders Kodu | MGMT 436 | |||||
Ders Adı İngilizce | Strategic Information Systems Management | |||||
Ders Adı Türkçe | Stratejik Bilgi Sistemleri Yönetimi | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | İleri | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 128 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Bilgi Sistemlerinin, e-işletmelerin, uygulamaların ve modellerin farklı organizasyonlarda rekabetçi bir strateji olarak kullanılmasına yönelik stratejik önemini öğrenmek ve anlamak. | |||||
Ders Açıklaması | Teknoloji ve iletişim sistemlerinin çok hızlı gelişmesi ile Bilişim sistemleri (BS) şirketlerin önemli bir gündemi haline geldi. Internet penetrasyonun artışı ve teknolojilerin gelişimi ile iş yapma şekli büyük ölçüde değişti. Bilgi sistemleri ve dijitalleşme, bir çok sektördeki rekabet ortamını temelden değiştiriyor. Dersimiz organizasyonlardaki BS yönetiminin stratejik önemini anlamak için BS yönetimi, değere dayalı BS, iş süreçleri ile BS stratejisi arasındaki uyum, elektronik işlerin değeri, BS ile yenilik, etik ve veri değeri gibi çeşitli konuları kapsayacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Bilgi Sistemlerinin iş süreçlerini nasıl mümkün kıldığına dair bütünsel bir bakış açısını kavramak 2) Organizasyonlarda BS stratejisinin temellerini anlamak 3) BS/Bİ'in stratejik yönetim üzerindeki etkilerini, iş süreçleri ile IS süreçleri arasında uyumun nasıl sağlanacağını açıklayın 4) BS ve e-işletmelerin yönlendirdiği değer hakkındaki temel kavramları analiz edin ve BS ile yeniliği açıklamak 5) Bilgi Sistemleri ve verinin değeri ile ilgili temel etik sorunları belirlemek 6) Başarılı proje yönetimindeki temel kavramları anlamak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | SELEN BALKAYA SOYER , May 2023 |
Ders Koordinatörü | CEYHAN MUTLU |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. SELEN BALKAYA SOYER |
Hafta | Konu |
1) | İş Odaklı BSY |
2) | İş Odaklı BSY – BS Yönetiminin 3 ERA'sı |
3) | Stratejik Yönetime Genel Bakış, BS/Bİ uygulamaları |
4) | Karar Destek Sistemleri |
5) | İş Süreçleri ve Değer Odaklı BS |
6) | E-İş Değeri |
7) | İş Operasyonları ve BS Stratejisi ile Uyumun Sağlanması |
8) | Ara Sınav |
9) | BS ile inovasyon |
10) | Kurumsal Uygulamalar ve İş İletişimleri |
11) | Etik ve Bilgi Güvenliği |
12) | Veri, Bilgi, Veritabanları |
13) | Proje Yönetimi |
14) | Grup Proje Sunumları |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Ders Kitabı (zorunlu): Business driven information systems, New York: McGraw-Hill/Irwin, 2020 by Baltzan, P. (Author), Phillips, A. L. (Author), Lynch, K. (Author) and Blakey, P. Dersi doğru bir şekilde takip edebilmek için her öğrencinin kitaba ve erişim koduna sahip olması gerekecektir. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders, öğrencilere stratejik bilgi sistemleri çağında IS/IT'den stratejik avantajlar yaratmak veya elde etmek için çeşitli iş süreçleri ve uygulamalarına maruz kalmalarını sağlamak için tasarlanmıştır. Öğrenme hedeflerine ulaşmak için kurs, bir dizi ilgili videoyu, okumaları, dersleri, problem çözme aktivitelerini ve yaratıcı süreçlerin yanı sıra gerçek hayattaki işlerle etkileşimleri içerecektir. Öğrenciler okumalar ve derslerle temel konuları kavrayabilecek, vaka çalışmaları ve tartışmalarla ise bakış açılarını genişletme ve teorik bilgileri gerçek hayat durumlarına uygulama fırsatı bulacaklar. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrenciler dersin sonunda grup halinde bir sunum yapacaklardır. Gruplar oluşturulacak ve projelerin detayları eğitmen tarafından daha sonra duyurulacaktır. Her grupta en fazla 5 üye bulunacak ve her ekip üyesi bireysel olarak kendi rolünü sunacaktır. Sunumlardan önce grup projelerinin proje raporuyla birlikte PPT dosyası olarak öğretim elemanı tarafından belirlenen süre içerisinde teslim edilmesi gerekmektedir. Geç teslim edilen ödevlere tam puan verilmeyecektir. | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Kişisel Bilgisayar | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
soyers@mef.edu.tr Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerinde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Proje | 1 | 14 | 2 | 2 | 18 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Toplam İş Yükü | 128 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.1 | ||||||
AKTS | 5 |