Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | |||||||
Ders Kodu | INT 338 | |||||||
Ders Adı İngilizce | Technology and Space II | |||||||
Ders Adı Türkçe | Teknoloji ve Mekan II | |||||||
Öğretim Dili | EN | |||||||
Ders Türü | Ders | |||||||
Dersin Düzeyi | Orta | |||||||
Dönem | Bahar | |||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 80 saat | |||||||
Ders Kredileri | 3 AKTS | |||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||||
Ön Koşul |
FADA 211 - Digital Communication I |
|||||||
Yan Koşul | Yok | |||||||
Beklenen Ön Bilgi | AutoCAD, Photoshop,3D Modelleme | |||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | |||||||
Genel Eğitim Hedefi | HVAC, akustik ve aydınlatma sistemlerinin mekansal, yapısal ve teknolojik yönlerini ve tasarım prensiplerini CAD çizimleri, aydınlatma hesaplamaları ve dokümantasyonu açısından öğrenmek. | |||||||
Ders Açıklaması | Bu ders, ısıtma, soğutma ve havalandırma sistemleri, akustik ve aydınlatma tasarımı, iç mekan tasarımında kullanılan tasarım kriterleri ve hesaplamaları konularında temel bir anlayış ortaya koyan giriş dersidir. Ders kapsamında öğrencilerin, ısıtma, soğutma ve havalandırma sistemleri, aydınlatma ve akustik sistemler ile ilişkili güncel araştırma ve uygulama pratiklerini incelemeleri beklenmektedir. Ders, öğrencinin iç mekan projesini bina sistemleri entegrasyonu merceği aracılığıyla incelenecektir; sistemlerin teknik yönleri (yapı türleri, yapısal, güç, aydınlatma, görsel-işitsel, mekanik, sıhhi tesisat, yangın söndürme) ve iç ortamdaki insan refahı üzerindeki etkisi (termal konfor, iç hava kalitesi, akustik vb.) tartışılacaktır. Bu ders; öğrencilerin mimari aydınlatma tasarımını teknoloji, psikoloji ve fonksiyon açısından benimseyerek, edinecekleri bilgiyi iç mimari projelerinde kullanmalarını hedefler. Işığın insan davranışı ve duygularını etkilemesinin farkındalığına vararak ve ışığın ve aydınlatma armatürlerinin kullanımını hem bilimsel hem de tasarımsal açıdan yorumlayarak; mekan algısını ve insan deneyimini, kullanıcıların ihtiyaçlarına, mekanın ve/veya işverenin ihtiyaçlarına ve de çevresel faktörlere dayanarak, ışık niteliğini ve niceliğini tasarlama bilincine varmalarını amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) aydınlatma terminolojisini anlamak; 2) belirli bir mekandaki ışığın niteliğini ve niceliğini analiz etmek; 3) bir mekanın aydınlatma açısından ihtiyaçlarını tartışmak; 4) akustik, HVAC ve aydınlatma prensiplerini tasarım sürecine uygulamak, belirli bir alan için bir aydınlatma tasarım stratejisi üretmek; 5) akustik terminolojisini anlamak; 6) belirli bir mekandaki akustiğin kalitesini ve niceliğini analiz etmek; 7) bir mekanın akustik açıdan ihtiyaçlarını tartışmak; 8) Bir mekanın HVAC (Isıtma, Soğutma, Havalandırma) açısından ihtiyaçlarını tartışmak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | ||||||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | ||||||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | ||||||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | ||||||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | ||||||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | ||||||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | ||||||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | ||||||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | ||||||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | ||||||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | H | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | H | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | H |
Hazırlayan ve Tarih | , February 2020 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi BÜŞRA ÜNVER |
Hafta | Konu |
1) | Akustik, HVAC ve aydınlatma ile ilgili mimari ve ergonomik tasarım prensipleri HVAC, aydınlatma ve akustik sistem tasarımcılarının iç tasarımcılara karşı rolü nedir? Bir binanın akustik yönleri Sesin özellikleri Mekanın sesi Ses izolasyonu |
2) | Temel Akustik Prensipleri İç Mekan Akustiğinin İncelenmesi ve Kontrolü Ses Yalıtım Teknikleri sınıf içi egzersiz |
3) | Bir binanın termal yönleri HVAC prensipleri Dış ortam ve insan ihtiyaçları Isı ve Hava Akışı Nemli Hava |
4) | Isıl konfor ve yalıtım İklimsel duyarlı tasarım |
5) | Pasif kontroller, termal denge Enerji biçimleri ve aktif ısıtma/soğutma sınıf içi egzersiz |
6) | Bir binanın aydınlatma yönleri Işığın Fiziği Görme ve Algı Aydınlatma Tasarım İlkeleri ve Sistemleri: Richard Kelley'nin aydınlatma tasarımının üç ilkesi Aydınlatmanın Temelleri: Aydınlatma terminolojisi ve parametreleri Aydınlatmada Renk: Renksel geriverim indeksi, Renk Sıcaklığı, Renkli Aydınlatma sınıf içi egzersiz - 2'li gruplar halinde Uniq Mall'daki 3 farklı alanı fotoğraflamak ve bunları sınıfta sunarak aydınlatma tasarımının 3 ilkesini araştırmak |
7) | Işık Kaynakları ve Armatür Tipolojileri Aydınlatma Tipolojileri sınıf içi egzersiz - bir otel odasının aydınlatma düzeninin çizimi |
8) | Görsel performans ve Görsel konfor Aydınlatma Standartları Malzeme olarak ışık: Aydınlatmanın yarattığı ruh hali ve atmosfer sınıf içi egzersiz - ışığın uyandırdığı bir `duygu` taslağı çizmek ve herkesin taslağının ne hakkında olduğunu tahmin etmeye çalışmak. |
9) | Mimari Entegrasyon: Aydınlatma armatürleri olarak mekansal detaylar Proje Tipolojileri ve Dünyaca Ünlü Tasarımcılardan Örnekler: Tartışma sunumlar- her öğrenci, ışık kalitesi, armatür ve aydınlatma tipolojileri açısından dünyaca ünlü bir aydınlatma tasarım projesi sunar. |
10) | Dialux: Aydınlatma hesaplamasının temelleri ve armatür LDT dosyaları |
11) | Aydınlatma Sistemlerinin Devreye Alınması Aydınlatma tasarım hizmetleri; konsept tasarımından ihale dokümanlarına sınıf içi egzersiz - stüdyo projesinin ruh hali panosu tasarımı |
12) | Aydınlatma Kontrol Sistemleri Kontrol Grupları (anahtar planı) Yansıyan Tavan Planı Çizimi sunumlar - stüdyo projesinin ruh hali panosu sınıf içi egzersiz - stüdyo projesinin kavramsal aydınlatma planı ve stratejisi 3D renderlara göre verilen eleştiriler. |
13) | sunumlar : INT 302 Stüdyo projesinin aydınlatma tasarımı stratejisi sunumları |
14) | sunumlar : INT 302 Stüdyo projesinin aydınlatma tasarımı stratejisi sunumları |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | http://www.erco.com/guide/basics/seeing-and-perception-2224/en/ http://www.erco.com/guide/designing-with-light/architectural-lighting-1874/en/ http://www.erco.com/guide/indoor-lighting/types-of-lighting-1789/en/ http://www.zumtobel.com/PDB/teaser/EN/lichthandbuch.pdf Allen, Edward & Swoboda D. (2005). How Buildings Work: The Natural Order of Architecture. New York, NY: Oxford University Press, ISBN: 9780195161984. Coppens, James V. Sanders, pp. 560. ISBN 0-471-84789-5. Wiley-VCH, December 1999., 560. Kuttruff, H. (2016). Room acoustics. Crc Press. Egan, M. D. (1988). Architectural acoustics (p. 21). New York: McGraw-Hill. Kinsler, L. E., Frey, A. R., Coppens, A. B., & Sanders, J. V. (1999). Fundamentals of acoustics. Fundamentals of Acoustics, 4th Edition, by Lawrence E. Kinsler, Austin R. Frey, Alan B. Lechner, N (2000). Heating, Cooling, Lighting: Design Methods for Architects. New York, NY: John Wiley & Sons, 2000. ISBN: 9780471241430. | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Videolar, Sınıf içi ödevler, Çevresel analiz, Vaka çalışmaları ve Studio Design Projects'in aydınlatma tasarımı geliştirme | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Okumalar, Sunumlar, Günlük, Sınıf içi ödevler, Studio Design Projects'in aydınlatma tasarımı proje kitapçığı. | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Saha çalışması, mekan fotoğraflama. | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
ersup@mef.edu.tr E-posta: ersup@mef.edu.tr Öğrencilerin teorik derslerde derslerin %70'ine katılmaları zorunludur. Dolayısıyla 4 haftayı (dersleri) aşan devamsızlık başarısızlıkla sonuçlanacaktır. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Ödevler | 3 | 2 | 1 | 2 | 15 | ||
Final | 1 | 8 | 1 | 9 | |||
Toplam İş Yükü | 80 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 3.2 | ||||||
AKTS | 3 |