INT 338 Technology and Space IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İç MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İç Mimarlık
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu INT 338
Ders Adı İngilizce Technology and Space II
Ders Adı Türkçe Teknoloji ve Mekan II
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 80 saat
Ders Kredileri 3 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul FADA 211 - Digital Communication I
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi AutoCAD, Photoshop,3D Modelleme
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi HVAC, akustik ve aydınlatma sistemlerinin mekansal, yapısal ve teknolojik yönlerini ve tasarım prensiplerini CAD çizimleri, aydınlatma hesaplamaları ve dokümantasyonu açısından öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders, ısıtma, soğutma ve havalandırma sistemleri, akustik ve aydınlatma tasarımı, iç mekan tasarımında kullanılan tasarım kriterleri ve hesaplamaları konularında temel bir anlayış ortaya koyan giriş dersidir. Ders kapsamında öğrencilerin, ısıtma, soğutma ve havalandırma sistemleri, aydınlatma ve akustik sistemler ile ilişkili güncel araştırma ve uygulama pratiklerini incelemeleri beklenmektedir. Ders, öğrencinin iç mekan projesini bina sistemleri entegrasyonu merceği aracılığıyla incelenecektir; sistemlerin teknik yönleri (yapı türleri, yapısal, güç, aydınlatma, görsel-işitsel, mekanik, sıhhi tesisat, yangın söndürme) ve iç ortamdaki insan refahı üzerindeki etkisi (termal konfor, iç hava kalitesi, akustik vb.) tartışılacaktır. Bu ders; öğrencilerin mimari aydınlatma tasarımını teknoloji, psikoloji ve fonksiyon açısından benimseyerek, edinecekleri bilgiyi iç mimari projelerinde kullanmalarını hedefler. Işığın insan davranışı ve duygularını etkilemesinin farkındalığına vararak ve ışığın ve aydınlatma armatürlerinin kullanımını hem bilimsel hem de tasarımsal açıdan yorumlayarak; mekan algısını ve insan deneyimini, kullanıcıların ihtiyaçlarına, mekanın ve/veya işverenin ihtiyaçlarına ve de çevresel faktörlere dayanarak, ışık niteliğini ve niceliğini tasarlama bilincine varmalarını amaçlar.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) aydınlatma terminolojisini anlamak;
2) belirli bir mekandaki ışığın niteliğini ve niceliğini analiz etmek;
3) bir mekanın aydınlatma açısından ihtiyaçlarını tartışmak;
4) akustik, HVAC ve aydınlatma prensiplerini tasarım sürecine uygulamak, belirli bir alan için bir aydınlatma tasarım stratejisi üretmek;
5) akustik terminolojisini anlamak;
6) belirli bir mekandaki akustiğin kalitesini ve niceliğini analiz etmek;
7) bir mekanın akustik açıdan ihtiyaçlarını tartışmak;
8) Bir mekanın HVAC (Isıtma, Soğutma, Havalandırma) açısından ihtiyaçlarını tartışmak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7 8
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer).
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi.
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi.
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi.
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi.
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi.
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi.
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi.
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi.
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi.
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi.
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi.
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi.
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi.
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi.
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). H Ödev
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. H Ödev
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. S Ödev
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. S Ödev
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. N
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. N
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. S Ödev
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. H Ödev
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. N
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. S Ödev
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. N
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. S Ödev
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. H Ödev
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi S Ödev
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. N
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. S Ödev
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. S Ödev
Hazırlayan ve Tarih , February 2020
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi BÜŞRA ÜNVER

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Akustik, HVAC ve aydınlatma ile ilgili mimari ve ergonomik tasarım prensipleri HVAC, aydınlatma ve akustik sistem tasarımcılarının iç tasarımcılara karşı rolü nedir? Bir binanın akustik yönleri Sesin özellikleri Mekanın sesi Ses izolasyonu
2) Temel Akustik Prensipleri İç Mekan Akustiğinin İncelenmesi ve Kontrolü Ses Yalıtım Teknikleri sınıf içi egzersiz
3) Bir binanın termal yönleri HVAC prensipleri Dış ortam ve insan ihtiyaçları Isı ve Hava Akışı Nemli Hava
4) Isıl konfor ve yalıtım İklimsel duyarlı tasarım
5) Pasif kontroller, termal denge Enerji biçimleri ve aktif ısıtma/soğutma sınıf içi egzersiz
6) Bir binanın aydınlatma yönleri Işığın Fiziği Görme ve Algı Aydınlatma Tasarım İlkeleri ve Sistemleri: Richard Kelley'nin aydınlatma tasarımının üç ilkesi Aydınlatmanın Temelleri: Aydınlatma terminolojisi ve parametreleri Aydınlatmada Renk: Renksel geriverim indeksi, Renk Sıcaklığı, Renkli Aydınlatma sınıf içi egzersiz - 2'li gruplar halinde Uniq Mall'daki 3 farklı alanı fotoğraflamak ve bunları sınıfta sunarak aydınlatma tasarımının 3 ilkesini araştırmak
7) Işık Kaynakları ve Armatür Tipolojileri Aydınlatma Tipolojileri sınıf içi egzersiz - bir otel odasının aydınlatma düzeninin çizimi
8) Görsel performans ve Görsel konfor Aydınlatma Standartları Malzeme olarak ışık: Aydınlatmanın yarattığı ruh hali ve atmosfer sınıf içi egzersiz - ışığın uyandırdığı bir `duygu` taslağı çizmek ve herkesin taslağının ne hakkında olduğunu tahmin etmeye çalışmak.
9) Mimari Entegrasyon: Aydınlatma armatürleri olarak mekansal detaylar Proje Tipolojileri ve Dünyaca Ünlü Tasarımcılardan Örnekler: Tartışma sunumlar- her öğrenci, ışık kalitesi, armatür ve aydınlatma tipolojileri açısından dünyaca ünlü bir aydınlatma tasarım projesi sunar.
10) Dialux: Aydınlatma hesaplamasının temelleri ve armatür LDT dosyaları
11) Aydınlatma Sistemlerinin Devreye Alınması Aydınlatma tasarım hizmetleri; konsept tasarımından ihale dokümanlarına sınıf içi egzersiz - stüdyo projesinin ruh hali panosu tasarımı
12) Aydınlatma Kontrol Sistemleri Kontrol Grupları (anahtar planı) Yansıyan Tavan Planı Çizimi sunumlar - stüdyo projesinin ruh hali panosu sınıf içi egzersiz - stüdyo projesinin kavramsal aydınlatma planı ve stratejisi 3D renderlara göre verilen eleştiriler.
13) sunumlar : INT 302 Stüdyo projesinin aydınlatma tasarımı stratejisi sunumları
14) sunumlar : INT 302 Stüdyo projesinin aydınlatma tasarımı stratejisi sunumları
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalarhttp://www.erco.com/guide/basics/seeing-and-perception-2224/en/ http://www.erco.com/guide/designing-with-light/architectural-lighting-1874/en/ http://www.erco.com/guide/indoor-lighting/types-of-lighting-1789/en/ http://www.zumtobel.com/PDB/teaser/EN/lichthandbuch.pdf Allen, Edward & Swoboda D. (2005). How Buildings Work: The Natural Order of Architecture. New York, NY: Oxford University Press, ISBN: 9780195161984. Coppens, James V. Sanders, pp. 560. ISBN 0-471-84789-5. Wiley-VCH, December 1999., 560. Kuttruff, H. (2016). Room acoustics. Crc Press. Egan, M. D. (1988). Architectural acoustics (p. 21). New York: McGraw-Hill. Kinsler, L. E., Frey, A. R., Coppens, A. B., & Sanders, J. V. (1999). Fundamentals of acoustics. Fundamentals of Acoustics, 4th Edition, by Lawrence E. Kinsler, Austin R. Frey, Alan B. Lechner, N (2000). Heating, Cooling, Lighting: Design Methods for Architects. New York, NY: John Wiley & Sons, 2000. ISBN: 9780471241430.
Öğretme TeknikleriVideolar, Sınıf içi ödevler, Çevresel analiz, Vaka çalışmaları ve Studio Design Projects'in aydınlatma tasarımı geliştirme
Ödev ve ProjelerOkumalar, Sunumlar, Günlük, Sınıf içi ödevler, Studio Design Projects'in aydınlatma tasarımı proje kitapçığı.
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar KullanımıEvet
Diğer AktivitelerSaha çalışması, mekan fotoğraflama.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 15
Küçük Sınavlar 1 % 10
Sunum 1 % 25
Rapor Teslimi 1 % 10
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi ersup@mef.edu.tr

E-posta: ersup@mef.edu.tr Öğrencilerin teorik derslerde derslerin %70'ine katılmaları zorunludur. Dolayısıyla 4 haftayı (dersleri) aşan devamsızlık başarısızlıkla sonuçlanacaktır. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 56
Ödevler 3 2 1 2 15
Final 1 8 1 9
Toplam İş Yükü 80
Toplam İş Yükü/25 3.2
AKTS 3