IR 326 Security and IntelligenceMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu IR 326
Ders Adı İngilizce Security and Intelligence
Ders Adı Türkçe Güvenlik ve İstihbahrat
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 135 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi Temel güvenlik ve istihbarat konularını ve süreçlerini analiz etmeyi öğrenmek
Ders Açıklaması Bu ders, öğrencilerin güvenlik ve istihbarat kavramını anlamalarını kolaylaştırmayı ve günümüz dünyasının istihbarat gereksinimlerini daha iyi anlamalarını amaçlamaktadır. Ders, bütün seviyelerde güvenliğin temel amaçlarını, işlevlerini ve yapılarını açıklar. Güvenliğin ana odağının "bireysel", "ulusal" veya "uluslararası" güvenlik olması gerektiği konusunda büyük bir anlaşmazlık vardır. Ders, “kimin güvenliğinin kiminle ilgisiolduğu”kritik konu dikkate alınarak tartışılır. Kurs, istihbaratın temel amaçlarını açıklar. Ayrıca bu bilginin nasıl ve nereden geldiğini inceler?

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Güvenlik kaygılarının ortaya çıkışı ve evrimi ile ilgili tarihsel arka planı ve teorik yaklaşımları açıklar
2) Temel güvenlik ve istihbarat sorunlarını ve süreçlerini listeleyin.
3) Devletlerin neden istihbarat örgütleri kurduğunu tartışın.
4) İstihbarat ve süreç konusunda durumsal farkındalığı gösterin.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi.
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama.
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği.
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği.
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği.
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği.
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği.
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği.
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği.
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. N
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. S Derse Katılım
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. H Sunum
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. H Sunum
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. H Sunum
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. H Sunum
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. S Derse Katılım
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. H Ödev
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. H Ödev
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. H Ödev
Hazırlayan ve Tarih AYŞEGÜL KİBAROĞLU , December 2023
Ders Koordinatörü AYŞEGÜL KİBAROĞLU
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. MEHMET ALKANALKA

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş: Dersin içeriği ve yöntemi üzerine genel tartışma
2) Güvenliğin teorik anlamı nedir? Güvenliğin seviyesi nedir? (Barry Buzan, Bölüm 1)
3) Bireysel güvenlik ve ulusal güvenlik nedir? (Barry Buzan, Bölüm 1)
4) Ulusal güvenlik ile devletin doğası arasındaki ilişki nedir? (Barry Buzan, Bölüm 2)
5) Ulusal güvensizlik ve tehditlerin doğası (Barry Buzan, Bölüm 3) Grup Münazarası
6) İstihbarat nedir? Ne anlama gelir? (J.Ransom Clark, Bölüm 1)
7) İstihbarat nasıl elde edilir? (J.Ransom Clark, Bölüm 2)
8) Ödev
9) Karşı istihbarat nedir? (J.Ransom Clark, Bölüm 4)
10) Yabancı faaliyetlere karşı kendimizi nasıl koruruz? (J.Ransom Clark, Bölüm 4)
11) Stratejik istihbaratın paradoksları ve stratejik sürpriz problemi nelerdir? (Richard K. Betts, Thomas G. Mahnken, Bölüm 1)
12) Açık kaynak istihbaratı ve sosyal medya istihbaratına giriş (Christopher Hobbs, Matthew Moran ve Daniel Salisbury, Bölüm 1)
13) Sosyal Medya İstihbaratı Disiplinine Doğru" (Christopher Hobbs, Matthew Moran ve Daniel Salisbury, Bölüm 2)
14) Ödev Grup Çalışması
15) Final Sınavları Haftası
16) Final Sınavları Haftası
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarPeople, States, andFear: National Security Problem in International Relations, BarryBuzan, Sussex, WheatsheafBooks LTD, 1983. IntelligenceandNational Security: A Reference Handbook, J.RansomClark, Praeger Security International, 2007. Paradoxes of Strategic Intelligence: Essays in Honor of Michael I.Handel, Richard K.Betts, Thomas G.Mahnken, Frank Cass Publisher,2003. Open Source Intelligence in TheTwenty-First Century New ApproachesandOpportunities, ChristopherHobbs, MatthewMoranand Daniel Salisbury, PalgraveMacmillan, 2014.
Öğretme TeknikleriTarihten ve güncel dünyadan akılda kalıcı örneklerle anlatım biçimi
Ödev ve ProjelerGüvenlik ve İstihbarat konularının öğrenilmesine yönelik iki Ana Ödev verilecektir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 25
Ödev 5 % 50
Sunum 1 % 25
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi mehmet.alkanalka@mef.edu.tr
05433149870
MEF Üniversitesi akademik dürüstlüğe değer vermektedir. Bu nedenle, tüm öğrenciler kopya çekmenin, intihalin ve diğer akademik suçların öğrenci davranış kuralları ve disiplin prosedürleri kapsamındaki anlamını ve sonuçlarını anlamalıdır. Her türlü uygunsuz davranış, akademik sahtekarlık veya intihal YÖK Disiplin Yönetmeliğine tabidir.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 3 3 2 112
Sunum / Seminer 1 4 1 5
Ödevler 2 7 2 18
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü/25 5.4
AKTS 5