IR 434 Crises and Current Issues in the EU MEF ÜniversitesiAkademik Programlar Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu IR 434
Ders Adı İngilizce Crises and Current Issues in the EU
Ders Adı Türkçe AB'de Krizler ve Güncel Konular
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Öğrencilerin AB ve Avrupa bütünleşmesi konularına aşina olmaları beklenmektedir.
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Öğrencilere, AB’nin iç ve dış farklılaştırılmış entegrasyon süreçlerini anlamalarına ve eleştirel bir şekilde değerlendirmelerine yardımcı olmak
Ders Açıklaması Bu ders, Avrupa entegrasyonu üzerine ileri düzey bir derstir.** Ders, AB'deki giderek artan farklılaştırılmış entegrasyonu (DI) kavramsal, teorik ve ampirik açılardan kapsamlı bir şekilde analiz eder. Bu konudaki en son ve en ileri düzeydeki araştırmaların bulgularına ve katkılarına dayanarak, önce farklı DI modellerinin kavramsallaştırmalarını, bunların ortaya çıkışına yönelik teorileri ve eski ve yeni AB üye devletleri üzerindeki sonuçlarını inceler. Daha sonra, son on yılda AB’nin krizleri (Euro krizi, Brexit, mülteci krizi ve yükselen popülizm gibi) üzerinde DI’nin nasıl etkili olduğunu ve bu krizlerden nasıl etkilendiğini inceleyerek ampirik genişlemelere odaklanır. Son olarak, farklı kurumsal modelleri ve iç DI ile olan ilişkisine odaklanarak dış farklılaştırılmış entegrasyonu (EDI) inceler. Ders, AB’nin hem iç hem de dış farklılaşmış geleceğini tartışarak sona erer.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) AB'nin karmaşık ve artan farklılaşmış bütünleşme sürecini anlamak ve eleştirel olarak değerlendirmek.
2) İç ve dış farklılaşmış bütünleşmeyi birbiriyle kıyaslamak.
3) AB'nin son dönemdeki krizleri ve farklılaşma bağlamında Avrupa bütünleşmesini değerlendirmek.
4) AB'nin geleceğine dair düşünceler geliştirmek.
5) İç ve dış farklılaşmış bütünleşme arasındaki etkileşimleri anlamak.
6) AB-Türkiye ilişkilerinin geleceği bağlamında dış farklılaşmış bütünleşmeyi tartışmak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi.
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama.
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği.
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği.
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği.
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği.
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği.
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği.
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği.
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. S Derse Katılım
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. S Derse Katılım
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. S Sınav
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. S Derse Katılım
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. N
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. N
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. H Derse Katılım
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. S Derse Katılım
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. H Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. N
Hazırlayan ve Tarih BEKEN SAATÇİOĞLU , January 2024
Ders Koordinatörü BEKEN SAATÇİOĞLU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. BEKEN SAATÇİOĞLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Okuma İzleğinin Sunumu ve Giriş Schimmelfennig ve Winzen, "Giriş".
2) Farklılaştırılmış Entegrasyonu Teorileştirmek Schimmelfennig ve Winzen, Bölüm 2 “Kavramlar: Farklılaştırılmış Entegrasyon ve Modları”; Bölüm 3 “Teori: Farklılaştırılmış Avrupa Tercihi”. Schimmelfennig, Frank, Dirk Leuffen ve Berthold Rittberger (2015) “Avrupa Birliği'nin Farklılaştırılmış Entegrasyon Sistemi Olarak: Karşılıklı Bağımlılık, Politizasyon ve Farklılaşma”, *Journal of European Public Policy*, 22 (6): 764-782.
3) Farklılaştırılmış Entegrasyonu Kavramsallaştırmak Schimmelfennig ve Winzen, Bölüm 4 “Farklılaştırılmış Entegrasyonu Haritalamak”. Avrupa Komisyonu (2017) “Avrupa'nın Geleceğine Dair Beyaz Kitap: 2025’e Kadar AB27 İçin Yansımalar ve Senaryolar”.
4) Farklılaştırılmış Entegrasyonun Temeli Schimmelfennig ve Winzen, Bölüm 5 “AB Antlaşmalarındaki Farklılaşmayı Açıklamak”; Bölüm 6 “AB Mevzuatındaki Farklılaşmayı Açıklamak”.
5) Farklılaştırılmış Entegrasyon ve Yeni Üye Devletler Schimmelfennig ve Winzen, Bölüm 7 “Normalleşme: Yeni Üye Devletler ve Farklılaştırılmış Entegrasyon”. Schimmelfennig, Frank (2014) “AB Genişlemesi ve Farklılaştırılmış Entegrasyon: Ayrımcılık mı Eşit Muamele mi?”, *Journal of European Public Policy*, 21 (5): 681-698.
6) Entegrasyona Yönelik Zorluklar: Euro Krizi Schimmelfennig ve Winzen, Bölüm 8 “Yol Bağımlılığı: Euro Krizinde Farklılaştırılmış Entegrasyon”. Dermot Hodson ve Uwe Puetter, “Euro Krizi ve Avrupa Entegrasyonu”, *Michelle Cini ve Nieves Pérez-Solórzano Borragán'ın Avrupa Birliği Politikası*, 6. Baskı (Oxford University Press), 2019.
7) Ara Sınav
8) Entegrasyona Yönelik Zorluklar: Brexit Schimmelfennig ve Winzen, Bölüm 9 “Farklılaştırılmış Ayrışma: Brexit”. Nieves Pérez-Solórzano Borragán ve Michelle Cini, “Brexit”, *Michelle Cini ve Nieves Pérez-Solórzano Borragán'ın Avrupa Birliği Politikası*, 6. Baskı (Oxford University Press), 2019.
9) Entegrasyona Yönelik Zorluklar: 2015 Mülteci Krizi ve Popülizm Sciopini, Marco (2018) “AB Göç Politikası'nda İleriye Gidememek?: 2015 Sığınma ve Göç Krizinden Sonra AB Entegrasyonu”, *Journal of European Public Policy*, 28 (9): 1357-1375. Nicolo Conti (2018) “Ulusal Siyasi Elitler, AB ve Popülist Meydan Okuma”, *Politics*. Kriesi, Hanspeter (2014) “Popülist Meydan Okuma”, *West European Politics*, 37 (2): 379-399.
10) Dış Farklılaştırılmış Entegrasyon I Schimmelfennig ve Winzen, Bölüm 10 “Bölgesel Farklılaşma: AB Üye Devletlerinin Ötesinde”. Sieglinde Gstöhl (2015) “AB’nin Farklı Komşuluk Modelleri”, *Erik O. Eriksen ve John Erik Fossum (der.), Avrupa Birliği'nin Üye Olmayan Devletleri: Hegemonya Altında Bağımsızlık?* (New York: Routledge). Sieglinde Gstöhl (2016) “‘Brexit’ Dersleri: AB'nin İç Pazarına Dış Ülkelerin Farklılaştırılmış Entegrasyonu”, *CEPOB College of Europe Policy*.
11) Dış Farklılaştırılmış Entegrasyon II Lavenex, Sandra (2015) “Farklılaştırılmış Entegrasyonun Dış Yüzü: Üçüncü Ülkelerin AB Sektörel Organlarına Katılımı”, *Journal of European Public Policy*, 22 (6): 836-853. Benjamin Leruth, Stefan Gaznle ve Jarle Trondal (2019) “Brexit Sonrası AB'de Farklılaştırılmış Entegrasyon ve Ayrışma: Riskler ve Fırsatlar”, *Journal of Common Market Studies*, 57 (6): 1383-1394.
12) **Farklılaştırmanın AB Üyesi Olmayan Üyelerle İlişkiler Üzerindeki Etkisi: Türkiye Örneği** Özer, Yonca (2019) “Türkiye ile Avrupa Birliği Arasında Dışsal Farklılaştırılmış Entegrasyon: Gümrük Birliği ve Revizyonu”, Türk Çalışmaları. Karakaş, Cemal (2013) “AB-Türkiye: Tam Üyelik Olmadan Entegrasyon veya Tam Entegrasyon Olmadan Üyelik? Üyelik Alternatifleri için Kavramsal Bir Çerçeve” Ortak Pazar Çalışmaları Dergisi, 51 (6): 1057-1073.
13) **Farklılaştırmanın AB Üyesi Olmayan Üyelerle İlişkiler Üzerindeki Etkisi: Türkiye Örneği** Agnieszka K. Cianciara ve Adam Szymański (2020) “Farklılaşma, Brexit ve AB-Türkiye İlişkileri”, İçinde: Stefan Gänzle, Benjamin Leruth, Jarle Trondal (der.), Post-Brexit Döneminde Farklılaştırılmış Entegrasyon ve Dağılım (New York: Routledge). Ülgen, Sinan (2017) “Brexit Müzakereleri: Bir UK-Türkiye Ortaklığı Görünümü”, Brookings’te Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa Merkezi, Türkiye Projesi Politika Notu, Sayı 11, Mart.
14) AB'nin Farklılaştırılmış Geleceği Schimmelfennig ve Winzen, Bölüm 11 “Sonuçlar: Farklılaşma Avrupa için İyi mi?”.
15) Final Dönemi
16) Final Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar• Frank Schimmelfennig ve Thomas Winzen (2020) Ever Looser Union? Differentiated European Integration (Oxford: Oxford University Press). • Başka derleme kitaplardan bölümler ve bilimsel dergi makaleleri.
Öğretme TeknikleriDersler, sınıf tartışmaları, grup çalışması.
Ödev ve ProjelerBlackboard ödevleri
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 3 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi beken.saatcioglu@mef.edu.tr
02123953678
Ofis Saatleri: Haftada 1.5 saat ve randevu ile Devam Kuralları: Öğrenciler yalnızca ders devamına göre notlandırılmaz, ancak düzenli olarak derse katılmaları beklenir ve sınıf katılımına göre notlandırılırlar. Quiz Kaçırma: Kaçırılan quizler telafi edilemez. Sınıf İçi Davranış ve Öğrenci Davranış Kuralları Hatırlatması: Öğrencilerin, profesöre ve diğer öğrencilere tam saygı göstermesi beklenir. Sürekli olarak uygunsuz davranan kişiler sınıftan çıkarılacaktır. Kopya Çekme Hakkında Açıklama: Kopya çekmek ciddi bir suçtur ve üniversitenin yönetmeliklerine göre işleme alınacaktır. Kopya çeken öğrenciler Dekanlığa bildirilecek ve daha ileri disiplin cezalarıyla karşı karşıya kalma riski taşıyacaktır. Herhangi bir uygunsuz davranış, akademik sahtekarlık veya intihal, YÖK Disiplin Yönetmeliği'ne tabidir.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 2 56
Küçük Sınavlar 3 6 0.5 19.5
Ara Sınavlar 1 23 2.5 25.5
Final 1 27 2 29
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5