POLS 222 Contemporary Political SystemsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Makine MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Makine Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu POLS 222
Ders Adı İngilizce Contemporary Political Systems
Ders Adı Türkçe Çağdaş Siyasal Sistemler
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 136 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Siyasi hayat, insan refahı ve devlet-toplum ilişkileri üzerindeki etkilerini anlamak için çağdaş siyasi sistemleri karşılaştırmalı bir perspektiften analiz etmeyi öğrenmek
Ders Açıklaması Ders, siyasal sistemlerin tarihsel kökenlerini, temel kurumlarını, ve günümüzdeki görünümlerini karşılaştırmalı bir perspektiften anlamaya çalışır. Demokrasinin farklı türlerini, hibrid rejimleri, farklı popülizm türlerini ve popülizmin rejim dönüşümlerindek etkisini, totaliter rejimleri, ve otoriteryanizmin farklı türlerini analiz eder. Bu konulara dair teorik arka planın yanı sıra, vaka çalışmalarından da yararlanarak, siyasal sistemlerin geçirdikleri dönüşümün siyasal hayat üzerindeki geniş etkilerini anlamaya çalışır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Farklı demokrasi ve otoriterlik türlerini ve bunların devlet-toplum ilişkileri üzerindeki etkilerini anlamak
2) Hibrit rejimlerin geçmişini ve bugününü incelemek
3) Farklı popülizm türlerini ve rejim geçişleri üzerindeki etkilerini analiz etmek
4) Dünyadaki demokratik yönetimin mevcut durumunu, sorunlarını ve potansiyel geleceğini değerlendirmek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi N
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi S Sınav
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi S Derse Katılım
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi S Sınav
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi S Sunum
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi S Ödev
Hazırlayan ve Tarih BEGÜM UZUN TAŞKIN , December 2023
Ders Koordinatörü BEGÜM UZUN TAŞKIN
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi BEGÜM UZUN TAŞKIN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş: Rejimler, Devletler, Kurumlar
2) Demokrasiyi Tanımlamak
3) Liberal Demokrasi ve Eleştirileri
4) Sosyal Demokrasi
5) Başkanlık sistemi vs Parlementer sistem: Hnagisi daha demokratik ve neden?
6) Totaliterlik
7) ara dönem sınavı
8) Otoriterlilk
9) Otoriterliğin Dayanıklılığı
10) Hibrit Rejimler
11) Bir Hibrit Rejim Tipi olarak Rekabetçi Otoriterlik
12) Popülizmi anlamak
13) Otoriter Popülizminden Çıkış var mı?: Demokrasiyi yeniden inşa etme İhtimali
14) Öğrenci Sunumları
15) final dönemi
16) Final dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarSchmitter, Philippe C., and Terry Lynn Karl. 1991. “What Democracy Is… and Is Not,” Journal of Democracy 2 (3 ): 75-88.  Kaplan, Seth. 2008. The remarkable story of Somaliland. Journal of Democracy 19(3): 143-57. 
 Recommended: Sen, Amartya Sen. 1999. “Democracy as a Universal Value,” Journal of Democracy 10, ( 3): 3-17. Coppedge, M., Gerring, J., Altman, D., Bernhard, M., Fish, S., Hicken, A., ... & Semetko, H. A. 2011. Conceptualizing and measuring democracy: A new approach. Perspectives on Politics, 247-267. Held, David. 2007. Models of Democracy, 3rd edn, Cambridge: Polity Press, pp: 56-79. "Social Democracy." Britannica Academic, Encyclopedia Britannica, 20 Dec. 2016. ezproxy.mef.edu.tr:2152/levels/collegiate/article/social-democracy/68443. Accessed 4 Feb. 2021. Ryner, J. Magnus. 2002. Capitalist Restructuring, Globalization and the Third Way: Lessons from the Swedish Model. London and New York: Routledge. Pp. 55-78. Linz, Juan J. 1990. "The Perils of Presidentialism," Journal of Democracy 1: 51–69 Horowitz, D. 1990. “Presidents vs. Parliaments: Comparing Democratic Systems,” Journal of Democracy 1(4): 73-79. Arendt, Hannah. The Origins of Totalitarianism. Florida: Harcourt. pp: 460-483. Berman, Sheri Berman. 1997. “Civil Society and the Collapse of the Weimar Republic.” World Politics 49(3): 401-429. Hagenloh, Paul M. 1999. “Socially Harmful Elements” and the Great Terror”. In S. Fitzpatrick (ed.) Stalinism: New Directions London: Routledge, pp.286-303. Linz, Juan J. 2000. Totalitarian and Authoritarian Regimes. London: Lynne Rienner Publishers. Pp. 169-171. Gandhi, Jennifer, and Przeworski, Adam. 2007. “Authoritarian Institutions and the Survival of Autocrats.” Comparative Political Studies 40(11): 1279–301. Bellin, Eva. 2012. “Reconsidering the Robustness of Authoritarianism in the Middle East: Lessons from the Arab Spring.” Comparative Politics 44, no. 2 : 127- 149. Recommended: Tansey, Oisin, Kevin Koehler, and Alexander Schmotz. 2017. “Ties to the Rest: Autocratic Linkages and Regime Survival,” Comparative Political Studies 50(9): 1221-1254. Collier, D., & Levitsky, S. 1997. Democracy with adjectives: Conceptual innovation in comparative research. World politics, 49(3), 430-451.  Diamond, Larry. 2002. “Thinking about Hybrid Regimes.” Journal of Democracy 13(2):21-35.  Levitsky, Steven and Lucan Way. 2010. Competitive Authoritarianism: Hybrid Regimes after the Cold War, New York: Cambridge University Press. Selected chapters. Bunce, Valierie J. and Sharon L. Wolchik . 2010. “Defeating dictators: Electoral change and stability in competitive authoritarian regimes”. World Politics 62 (1). 43–86. Recommended: Esen, B., & Gumuscu, S. 2016. “Rising competitive authoritarianism in Turkey”. Third World Quarterly, 37(9), 1581-1606. Barr, Robert R. 2019. “Populism as a Political Strategy”. In Carlos de la Torre (ed.) Routledge Handbook of Global Populism, London and New York: Routledge, pp: 44-56. Yannis Stavrakakis and Giorgos Katsambekis. 2014. ‘Left-wing populism in the European periphery: The Case of SYRIZA.’ Journal of Political Ideologies 19 (2): 119- 142. Rogenhofer, J. M., & Panievsky, A. 2020. Antidemocratic populism in power: comparing Erdoğan’s Turkey with Modi’s India and Netanyahu’s Israel. Democratization, 1-19. Wuthrich, F. M., & Ingleby, M. 2020. The Pushback Against Populism: Running on" Radical Love" in Turkey. Journal of Democracy, 31(2), 24-40. Diamond, L. 2020. Breaking Out of the Democratic Slump. Journal of Democracy, 31(1), 36-50.
Öğretme TeknikleriTers yüz öğrenme tekniklerinden olan ders öncesi videolar, ders öncesi ödevler, grup tartışmaları, kısa sınavlar ve ders sonrası değerlendirmeler
Ödev ve ProjelerDers öncesi ödevler, grup sunumu
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 15
Küçük Sınavlar 3 % 30
Ödev 3 % 40
Sunum 1 % 15
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi taskinbe@mef.edu.tr
0212 395 36 00
Devam ve aktif katılım gereklidir. Tıbbi rapor sunulmadıkça, geç sunumlar, sınavlar ve ödev teslimatları kabul edilmeyecektir. MEF Üniversitesi, akademik dürüstlüğe önem vermektedir. Bu nedenle, tüm öğrencilerin hile, intihal ve diğer akademik suçların anlamını ve sonuçlarını anlamaları gerekmektedir. Öğrenciler, akademik dürüstlük ihlalleri ve intihal için Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) Disiplin Yönetmeliklerine tabidir.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Sunum / Seminer 1 12 1 13
Ödevler 3 4 5 27
Küçük Sınavlar 3 3 1 12
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü/25 5.4
AKTS 5