Makine Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | POLS 222 | ||||
Ders Adı İngilizce | Contemporary Political Systems | ||||
Ders Adı Türkçe | Çağdaş Siyasal Sistemler | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 136 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Siyasi hayat, insan refahı ve devlet-toplum ilişkileri üzerindeki etkilerini anlamak için çağdaş siyasi sistemleri karşılaştırmalı bir perspektiften analiz etmeyi öğrenmek | ||||
Ders Açıklaması | Ders, siyasal sistemlerin tarihsel kökenlerini, temel kurumlarını, ve günümüzdeki görünümlerini karşılaştırmalı bir perspektiften anlamaya çalışır. Demokrasinin farklı türlerini, hibrid rejimleri, farklı popülizm türlerini ve popülizmin rejim dönüşümlerindek etkisini, totaliter rejimleri, ve otoriteryanizmin farklı türlerini analiz eder. Bu konulara dair teorik arka planın yanı sıra, vaka çalışmalarından da yararlanarak, siyasal sistemlerin geçirdikleri dönüşümün siyasal hayat üzerindeki geniş etkilerini anlamaya çalışır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Farklı demokrasi ve otoriterlik türlerini ve bunların devlet-toplum ilişkileri üzerindeki etkilerini anlamak 2) Hibrit rejimlerin geçmişini ve bugününü incelemek 3) Farklı popülizm türlerini ve rejim geçişleri üzerindeki etkilerini analiz etmek 4) Dünyadaki demokratik yönetimin mevcut durumunu, sorunlarını ve potansiyel geleceğini değerlendirmek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | N | |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | S | Sınav |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | S | Derse Katılım |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | S | Sınav |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | S | Sunum |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | S | Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | BEGÜM UZUN TAŞKIN , December 2023 |
Ders Koordinatörü | BEGÜM UZUN TAŞKIN |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi BEGÜM UZUN TAŞKIN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş: Rejimler, Devletler, Kurumlar |
2) | Demokrasiyi Tanımlamak |
3) | Liberal Demokrasi ve Eleştirileri |
4) | Sosyal Demokrasi |
5) | Başkanlık sistemi vs Parlementer sistem: Hnagisi daha demokratik ve neden? |
6) | Totaliterlik |
7) | ara dönem sınavı |
8) | Otoriterlilk |
9) | Otoriterliğin Dayanıklılığı |
10) | Hibrit Rejimler |
11) | Bir Hibrit Rejim Tipi olarak Rekabetçi Otoriterlik |
12) | Popülizmi anlamak |
13) | Otoriter Popülizminden Çıkış var mı?: Demokrasiyi yeniden inşa etme İhtimali |
14) | Öğrenci Sunumları |
15) | final dönemi |
16) | Final dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Schmitter, Philippe C., and Terry Lynn Karl. 1991. “What Democracy Is… and Is Not,” Journal of Democracy 2 (3 ): 75-88. Kaplan, Seth. 2008. The remarkable story of Somaliland. Journal of Democracy 19(3): 143-57. Recommended: Sen, Amartya Sen. 1999. “Democracy as a Universal Value,” Journal of Democracy 10, ( 3): 3-17. Coppedge, M., Gerring, J., Altman, D., Bernhard, M., Fish, S., Hicken, A., ... & Semetko, H. A. 2011. Conceptualizing and measuring democracy: A new approach. Perspectives on Politics, 247-267. Held, David. 2007. Models of Democracy, 3rd edn, Cambridge: Polity Press, pp: 56-79. "Social Democracy." Britannica Academic, Encyclopedia Britannica, 20 Dec. 2016. ezproxy.mef.edu.tr:2152/levels/collegiate/article/social-democracy/68443. Accessed 4 Feb. 2021. Ryner, J. Magnus. 2002. Capitalist Restructuring, Globalization and the Third Way: Lessons from the Swedish Model. London and New York: Routledge. Pp. 55-78. Linz, Juan J. 1990. "The Perils of Presidentialism," Journal of Democracy 1: 51–69 Horowitz, D. 1990. “Presidents vs. Parliaments: Comparing Democratic Systems,” Journal of Democracy 1(4): 73-79. Arendt, Hannah. The Origins of Totalitarianism. Florida: Harcourt. pp: 460-483. Berman, Sheri Berman. 1997. “Civil Society and the Collapse of the Weimar Republic.” World Politics 49(3): 401-429. Hagenloh, Paul M. 1999. “Socially Harmful Elements” and the Great Terror”. In S. Fitzpatrick (ed.) Stalinism: New Directions London: Routledge, pp.286-303. Linz, Juan J. 2000. Totalitarian and Authoritarian Regimes. London: Lynne Rienner Publishers. Pp. 169-171. Gandhi, Jennifer, and Przeworski, Adam. 2007. “Authoritarian Institutions and the Survival of Autocrats.” Comparative Political Studies 40(11): 1279–301. Bellin, Eva. 2012. “Reconsidering the Robustness of Authoritarianism in the Middle East: Lessons from the Arab Spring.” Comparative Politics 44, no. 2 : 127- 149. Recommended: Tansey, Oisin, Kevin Koehler, and Alexander Schmotz. 2017. “Ties to the Rest: Autocratic Linkages and Regime Survival,” Comparative Political Studies 50(9): 1221-1254. Collier, D., & Levitsky, S. 1997. Democracy with adjectives: Conceptual innovation in comparative research. World politics, 49(3), 430-451. Diamond, Larry. 2002. “Thinking about Hybrid Regimes.” Journal of Democracy 13(2):21-35. Levitsky, Steven and Lucan Way. 2010. Competitive Authoritarianism: Hybrid Regimes after the Cold War, New York: Cambridge University Press. Selected chapters. Bunce, Valierie J. and Sharon L. Wolchik . 2010. “Defeating dictators: Electoral change and stability in competitive authoritarian regimes”. World Politics 62 (1). 43–86. Recommended: Esen, B., & Gumuscu, S. 2016. “Rising competitive authoritarianism in Turkey”. Third World Quarterly, 37(9), 1581-1606. Barr, Robert R. 2019. “Populism as a Political Strategy”. In Carlos de la Torre (ed.) Routledge Handbook of Global Populism, London and New York: Routledge, pp: 44-56. Yannis Stavrakakis and Giorgos Katsambekis. 2014. ‘Left-wing populism in the European periphery: The Case of SYRIZA.’ Journal of Political Ideologies 19 (2): 119- 142. Rogenhofer, J. M., & Panievsky, A. 2020. Antidemocratic populism in power: comparing Erdoğan’s Turkey with Modi’s India and Netanyahu’s Israel. Democratization, 1-19. Wuthrich, F. M., & Ingleby, M. 2020. The Pushback Against Populism: Running on" Radical Love" in Turkey. Journal of Democracy, 31(2), 24-40. Diamond, L. 2020. Breaking Out of the Democratic Slump. Journal of Democracy, 31(1), 36-50. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme tekniklerinden olan ders öncesi videolar, ders öncesi ödevler, grup tartışmaları, kısa sınavlar ve ders sonrası değerlendirmeler | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ders öncesi ödevler, grup sunumu | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
taskinbe@mef.edu.tr 0212 395 36 00 Devam ve aktif katılım gereklidir. Tıbbi rapor sunulmadıkça, geç sunumlar, sınavlar ve ödev teslimatları kabul edilmeyecektir. MEF Üniversitesi, akademik dürüstlüğe önem vermektedir. Bu nedenle, tüm öğrencilerin hile, intihal ve diğer akademik suçların anlamını ve sonuçlarını anlamaları gerekmektedir. Öğrenciler, akademik dürüstlük ihlalleri ve intihal için Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) Disiplin Yönetmeliklerine tabidir. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 12 | 1 | 13 | |||
Ödevler | 3 | 4 | 5 | 27 | |||
Küçük Sınavlar | 3 | 3 | 1 | 12 | |||
Toplam İş Yükü | 136 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
AKTS | 5 |