İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||
Ders Kodu | ECON 348 | |||||
Ders Adı İngilizce | Digital Media Broadcasting | |||||
Ders Adı Türkçe | Dijital Medya Yayıncılığı | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 125 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Dijital Medyanın ve ekonomisinin temellerini öğrenmek. Dijital medya sektöründe yayın yapmak ve kişisel bir medya kurmak. | |||||
Ders Açıklaması | Bu dersin amaçlarından biri dijital medyanın dünyayı nasıl değiştirdiği konusuna vurgu yapmaktır. Ders djital dönüşümün media olan ekonomik etkileri üzerine odaklanacaktır. Dersin ikinci temel amacı “web radio”- “web tv” - “digital newspaper” – “podcasting” kavramları hakkında temel bilgiler vermek ve bu mecraların nasıl kurulacağını anlatmak ve kişisel içerik üretiminin bu mecralarda nasıl yayınlanacağını uygulamasını yapmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Türkiye'deki medya pazarını anlamak 2) Türkiye medya pazarının geçmişten günümüze yoğunlaşma oranlarını ve pazar yapısını kavrayabilme 3) Medya şirketlerinin nasıl yönetildiğini ve en uygun modellerin neler olduğunu analiz etmek 4) Medya endüstrisi ekonomisinin genel ekonomiden nasıl farklılaştığını açıklayınız. 5) Siyasetin ve diğer sosyal faktörlerin medya endüstrisine etkilerini anlamak 6) Medya şirketlerinin pazarlama karmasını nasıl kullandığını analiz edin |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | ||||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | ||||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | ||||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | ||||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | ||||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | ||||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | ||||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | ||||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | ||||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | ||||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | MICHAEL KUYUCU , December 2023 |
Ders Koordinatörü | MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. MICHAEL KUYUCU |
Hafta | Konu |
1) | Son 5 yılda dünya genelinde dijital medya tüketimi. Dijital medya / Yeni Medya kavramları ile geleneksel medya kavramlarının teknolojik terimlere dayalı olarak tarihsel gelişimleri. |
2) | 2022'de Türkiye'deki dijital medya tüketimi verileri. Son on yılda dijital medyanın nasıl arttığı. |
3) | Reklam ekonomisinde "Dijital"ın yeri. |
4) | Web Radyo Kavramı - Tarihçesi, Özellikleri, Dijital Medya ile Geleneksel Medya açısından Web Radyo'nun Ekonomisi. |
5) | Bir web radyo kurma, araçlar, çevrimiçi unsurlar ve bir web radyo (uygulama) açmak için gerekli tüm bilgileri sağlama. |
6) | Web TV Kavramı - Tarihçesi, Özellikleri ve dünya genelindeki web TV pazarının ekonomisi. Bir Web TV kurmanın temel unsurları. Teknik bilgiler, çevrimiçi araçlar ve bir web TV açmaya yardımcı olan hizmetler. |
7) | Dijital medyada videonun önemi. Dijital video platformları: "YouTube", "Vimeo", "Daily Motion", "İzlesene", "YouKnow". "YouTube"un küresel dijital yayıncılıktaki yeri. |
8) | Sosyal medya ve dijital yayıncılık |
9) | Yayıncılık için sosyal medya platformları: "TikTok", "Instagram", "Pinterest". |
10) | Dijital Müzik Tarihi. Dijitalleşmenin müzik endüstrisine etkileri. |
11) | Podcast Kavramı - Tarihçesi, içerik ve dağıtımı. Bir podcast nasıl açılır? Podcastlerin penetrasyon tarihi ve ekonomisi. Dijital medyada podcastin önemi. Podcastlerin iTunes, Spotify, Google ve Deezer'daki dağıtımı. Popüler podcast örnekleri üzerine vaka çalışması atölyesi. Anchor.fm |
12) | Geleneksel Gazetelerden Çevrimiçi Gazetelere ve Vatandaş Gazeteciliğine. |
13) | Dijital medyada QR Kodun kullanımı ve önemi ile dijital haber yayıncılığı için "Flipboard". |
14) | Final projeleri ve sunumlar |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Ders notları, haftalık olarak ders tarihinden önce dersin öğretim üyesi tarafından verilecektir. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 1 Ödev + Final Projesi | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
kuyucum@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Ödevler | 3 | 6 | 9 | 45 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
Final | 1 | 3 | 5 | 8 | |||
Toplam İş Yükü | 125 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |