LAW 322 Introduction to Prison Studies and Scandinavian Penal SystemMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code LAW 322
Course Title in English Introduction to Prison Studies and Scandinavian Penal System
Course Title in Turkish Cezaevi Çalışmaları ve İskandinav Cezaevi Sistemine Giriş
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Seçiniz
Semester Bahar,Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 94 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn key issues regarding Prison Studies and Scandinavian Penal System
Course Description This is an introductory program to the “Prison Studies and Scandinavian Penal System”. This course is designed to provide students with different perspectives to Crime Control, Law Enforcement, Carceral and Prison Studies. Although incarceration does not bring the ultimate solution to crime control, it is also unavoidable. Where and when alternative sanctions are insufficient, and despite its all the extremely high human and social costs imprisonment becomes a must, restorative justice assists us to use prisons more rationally and effectively. And in this respect in the growing field of comparative criminal justice, the Nordic Model (also called as Scandinavian Exceptionalism”) is used as an exception to the traditional, less welfare-oriented crime-control policies. This Course focuses on how to make prisons work better when there is no other way and how “Scandinavian Exceptionalism” and the Nordic Way provide such valuable insights with their exceptional qualities for penal institutions. The course will help students to fully understand the cost of imprisonment for individuals and the community, help them to acquire a more critical view to the inevitable outcomes of the incarceration policies. AND learn a better incarceration practice realized in the Scandinavian and Nordic Model , out of which prison conditions could be redesigned.
Course Description in Turkish Bu ders "Cezaevi Çalışmaları ve İskandinav Ceza Sistemi"ne giriş niteliğinde bir programdır. Bu ders, öğrencilere Suç Kontrolü, Kolluk Kuvvetleri, Hapishane ve Cezaevi Çalışmalarına ilişkin farklı bakış açıları sağlamak için tasarlanmıştır. Hapsetme, suç kontrolüne nihai çözüm getirmese de kaçınılmazdır. Alternatif yaptırımların yetersiz kaldığı ve tüm yüksek insani ve sosyal maliyetlerine rağmen hapsetmenin bir zorunluluk haline geldiği durumlarda onarıcı adalet, cezaevlerini daha akılcı ve etkili bir şekilde kullanmamıza yardımcı olur. Ve bu bağlamda, büyüyen karşılaştırmalı ceza adaleti alanında, İskandinav Modeli (İskandinav İstisnacılığı olarak da adlandırılır) geleneksel, daha az refah odaklı suç kontrol politikalarına bir istisna olarak kullanılmaktadır. Bu ders, başka bir yol olmadığında cezaevlerinin nasıl daha iyi çalıştırılabileceğine ve "İskandinav İstisnacılığı" ve Nordik Yol'un ceza infaz kurumları için istisnai nitelikleriyle nasıl bu kadar değerli içgörüler sağladığına odaklanmaktadır. Bu ders, öğrencilerin hapsetmenin bireyler ve toplum için maliyetini tam olarak anlamalarına, hapsetme politikalarının kaçınılmaz sonuçlarına daha eleştirel bir bakış açısı kazanmalarına yardımcı olacaktır. Ve cezaevi koşullarının yeniden tasarlanabileceği İskandinav ve Nordik Modeli'nde gerçekleştirilen daha iyi bir hapsetme uygulamasını öğreneceklerdir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Hapsetmenin genel amaç ve hedeflerini, tarihsel gelişmeleri ve cezaevi reform hareketinin önemini anlama
2) Dünya çapında hapishanelerin aşırı kalabalıklaşması gibi önemli bir soruna ve kitlesel hapsetmeyle ilgili güncel sorunlara odaklanarak, artan hapishane nüfusuyla ilişkili konuları anlamak ve tartışmak
3) Küresel cezaevi koşullarının iyileştirilmesi, cezaevi yönetiminin güçlendirilmesi ve mahkumların haklarına bağlı kalınması yönündeki kararlılığı yansıtan ilgili uluslararası standart ve normların tartışılması ve geliştirilmesine katkıda bulunulması.
4) Kişiselleştirilmiş cezalandırma, normalleştirilmiş rejimler ve yapıcı faaliyetler yoluyla uluslararası insan haklarını birleştirmeyi amaçlayan yaklaşımlara ve rejimlere odaklanarak, hapishanelerin insanca işleyebileceği İskandinav İstisnacılığı Yaklaşımından ilham alan çeşitli yollar hakkında bilinçli bir görüş geliştirmek
5) Mevcut hapsetme politikalarını eleştirmek ve daha insani hapsetme koşulları için gelecekteki politikaların geliştirilmesine yardımcı olmak
6) Hapsetmenin kapsamını daraltmada temel bir bileşen olarak hapis dışı tedbirlerin rolü de dahil olmak üzere, hapis cezasına alternatif yaklaşımların değerlendirilmesi.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S Participation,Presentation,Project
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. S Participation
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. S Participation,Presentation
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. H Participation,Presentation
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. S Participation,Presentation
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. H Participation,Project
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. H Project
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. H Project
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. N
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H Participation,Project
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. H Participation,Project
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. H Participation
Prepared by and Date İPEK ÖZEL , January 2024
Course Coordinator İPEK ÖZEL
Semester Bahar,Güz
Name of Instructor Öğr. Gör. İPEK ÖZEL

Course Contents

Hafta Konu
1) Hoşgeldiniz ve Giriş
2) Hapsedilmeye ilişkin Temel Kavram ve İlkelerin Öğrenilmesi
3) Hapsedilme ve özgürlüğü bağlayan cezalara eleştirel bir yaklaşım
4) Kişi Özgürlüğü ve Kamu Güvenliği Hakkı
5) Hapis cezasının amacı ve hapis cezasının rolü
6) İnsan hakları, hapis cezasına ilişkin uluslararası, ulusal yasa ve düzenlemeler
7) Hapishane Paradoksu: Suçun önlenmesinde hapis cezasının rolü
8) Hapsetmeye Alternatif Yaklaşımlar
9) VİZE SUNUM VE SAVUNMALARI
10) VİZE SUNUM VE SAVUNMALARI
11) İskandinav Cezaevi Sistemine Giriş
12) İskandinav Cezaevi Sisteminin Yapı Taşları
13) Hayatın normalleşmesi, Cezaevlerinde güvenlik ve özerklik
14) Gözden Geçirme - Cezaevi sonrası yaşam ve topluma yeniden entegrasyon
Required/Recommended ReadingsArticles regarding issues that will be discussed during the lectures will also be provided before the program starts. Andersen T, Holmström B, HonkapohjaS, Korkman S, Söderström H, Vartiainen J, The Nordic Model: Embracing globalization and sharing risks, Ashley , Rubin, & Deflem, Mathieu. (2019). History of the Prison. Baer, L.D. And Ravneberg, B. The Outside And İnside İn Norwegian And English Prisons, Geografiska Annaler Series B, Human Geography , 2008 Coyle A, A Human Rights Approach To Prison Management: Handbook For Prison Staff International Centre For Prison Studies, 3rd edition, July 2018 Demirbaş T, İnfaz Hukuku, Seçkin Yayıncılık, Ankara, Eylül 2020 Fridhov, I., ve Grøning, L., Penal Ideology And Prison Architecture Foucault, M., Discipline and Punish. London : Allen Lane Publishing 1977 Kivivuori J and Bernburg J. G “Crime and Justice in Scandanavia” ,August 2011, Vol. 40, No. 1, , The University of Chicago Press Lappi-Seppa¨la¨ T , Penal policy in Scandinavia, Crıme, Punıshment, And Polıtıcs In Comparatıve Özel İ, Ceza İnfaz Sisteminde İstisnai Bir Yaklaşım: İskandinavya Örneği , Onİki Levha Yayınları, 2021 Perspectıve, Book Chapter, The University of Chicago Press, 2007. Scott D ve Flynn N, Prisons and Punishment: The Essentials. Sage 1988 Ugelvik and Dullum (eds.) Penal Exceptionalism? Nordic Prison Policy and Practice, Routledge 2012. Walmsley, World Prison Population List , 12th edition, S 18, Institute for Criminal Policy Research, Birbick College, November 2018
Teaching MethodsLecture, Presentations & open class discussion
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 6 % 40
Sunum 2 % 30
Projeler 2 % 30
TOTAL % 100
Course Administration ozeli@mef.edu.tr

Rules for attendance: Attendance is mandatory per University policy. E-Mail: ipekozel@gmail.com cc akgulse@mef.edu.tr Missing an exam: Per University policy

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 2 70
Laboratuvar 14 0 0
Sunum / Seminer 3 7 1 24
Total Workload 94
Total Workload/25 3.8
ECTS 4