LAW 322 Introduction to Prison Studies and Scandinavian Penal SystemMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Hukuk Fakültesi
Ders Kodu LAW 322
Ders Adı İngilizce Introduction to Prison Studies and Scandinavian Penal System
Ders Adı Türkçe Cezaevi Çalışmaları ve İskandinav Cezaevi Sistemine Giriş
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Bahar,Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 94 saat
Ders Kredileri 4 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Cezaevi Çalışmaları ve İskandinav Ceza İnfaz Sistemi ile ilgili temel konuları öğrenmek
Ders Açıklaması Bu ders "Cezaevi Çalışmaları ve İskandinav Ceza Sistemi"ne giriş niteliğinde bir programdır. Bu ders, öğrencilere Suç Kontrolü, Kolluk Kuvvetleri, Hapishane ve Cezaevi Çalışmalarına ilişkin farklı bakış açıları sağlamak için tasarlanmıştır. Hapsetme, suç kontrolüne nihai çözüm getirmese de kaçınılmazdır. Alternatif yaptırımların yetersiz kaldığı ve tüm yüksek insani ve sosyal maliyetlerine rağmen hapsetmenin bir zorunluluk haline geldiği durumlarda onarıcı adalet, cezaevlerini daha akılcı ve etkili bir şekilde kullanmamıza yardımcı olur. Ve bu bağlamda, büyüyen karşılaştırmalı ceza adaleti alanında, İskandinav Modeli (İskandinav İstisnacılığı olarak da adlandırılır) geleneksel, daha az refah odaklı suç kontrol politikalarına bir istisna olarak kullanılmaktadır. Bu ders, başka bir yol olmadığında cezaevlerinin nasıl daha iyi çalıştırılabileceğine ve "İskandinav İstisnacılığı" ve Nordik Yol'un ceza infaz kurumları için istisnai nitelikleriyle nasıl bu kadar değerli içgörüler sağladığına odaklanmaktadır. Bu ders, öğrencilerin hapsetmenin bireyler ve toplum için maliyetini tam olarak anlamalarına, hapsetme politikalarının kaçınılmaz sonuçlarına daha eleştirel bir bakış açısı kazanmalarına yardımcı olacaktır. Ve cezaevi koşullarının yeniden tasarlanabileceği İskandinav ve Nordik Modeli'nde gerçekleştirilen daha iyi bir hapsetme uygulamasını öğreneceklerdir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Hapsetmenin genel amaç ve hedeflerini, tarihsel gelişmeleri ve cezaevi reform hareketinin önemini anlama
2) Dünya çapında hapishanelerin aşırı kalabalıklaşması gibi önemli bir soruna ve kitlesel hapsetmeyle ilgili güncel sorunlara odaklanarak, artan hapishane nüfusuyla ilişkili konuları anlamak ve tartışmak
3) Küresel cezaevi koşullarının iyileştirilmesi, cezaevi yönetiminin güçlendirilmesi ve mahkumların haklarına bağlı kalınması yönündeki kararlılığı yansıtan ilgili uluslararası standart ve normların tartışılması ve geliştirilmesine katkıda bulunulması.
4) Kişiselleştirilmiş cezalandırma, normalleştirilmiş rejimler ve yapıcı faaliyetler yoluyla uluslararası insan haklarını birleştirmeyi amaçlayan yaklaşımlara ve rejimlere odaklanarak, hapishanelerin insanca işleyebileceği İskandinav İstisnacılığı Yaklaşımından ilham alan çeşitli yollar hakkında bilinçli bir görüş geliştirmek
5) Mevcut hapsetme politikalarını eleştirmek ve daha insani hapsetme koşulları için gelecekteki politikaların geliştirilmesine yardımcı olmak
6) Hapsetmenin kapsamını daraltmada temel bir bileşen olarak hapis dışı tedbirlerin rolü de dahil olmak üzere, hapis cezasına alternatif yaklaşımların değerlendirilmesi.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S Derse Katılım,Sunum,Proje
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. S Derse Katılım
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. S Derse Katılım,Sunum
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. H Derse Katılım,Sunum
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. S Derse Katılım,Sunum
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. H Derse Katılım,Proje
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. H Proje
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. H Proje
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. N
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H Derse Katılım,Proje
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. H Derse Katılım,Proje
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. H Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih İPEK ÖZEL , January 2024
Ders Koordinatörü İPEK ÖZEL
Dönem Bahar,Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. İPEK ÖZEL

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Hoşgeldiniz ve Giriş
2) Hapsedilmeye ilişkin Temel Kavram ve İlkelerin Öğrenilmesi
3) Hapsedilme ve özgürlüğü bağlayan cezalara eleştirel bir yaklaşım
4) Kişi Özgürlüğü ve Kamu Güvenliği Hakkı
5) Hapis cezasının amacı ve hapis cezasının rolü
6) İnsan hakları, hapis cezasına ilişkin uluslararası, ulusal yasa ve düzenlemeler
7) Hapishane Paradoksu: Suçun önlenmesinde hapis cezasının rolü
8) Hapsetmeye Alternatif Yaklaşımlar
9) Vize Sınavı
10) İskandinav Cezaevi Sistemine Giriş
11) İskandinav Cezaevi Sisteminin Yapı Taşları
12) Hayatın normalleşmesi, Cezaevlerinde güvenlik ve özerklik
13) Cezaevi sonrası yaşam ve topluma yeniden entegrasyon
14) Hapis cezasının bir bütün olarak toplum üzerindeki etkisi ve suçun önlenmesi & Gözden Geçirme
15) Finaller
16) Finaller
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarDerslerde tartışılacak konulara ilişkin makaleler ders öncesi kullanıma açılacaktır. Andersen T, Holmström B, HonkapohjaS, Korkman S, Söderström H, Vartiainen J, The Nordic Model: Embracing globalization and sharing risks, Ashley , Rubin, & Deflem, Mathieu. (2019). History of the Prison. Baer, L.D. And Ravneberg, B. The Outside And İnside İn Norwegian And English Prisons, Geografiska Annaler Series B, Human Geography , 2008 Coyle A, A Human Rights Approach To Prison Management: Handbook For Prison Staff International Centre For Prison Studies, 3rd edition, July 2018 Demirbaş T, İnfaz Hukuku, Seçkin Yayıncılık, Ankara, Eylül 2020 Fridhov, I., ve Grøning, L., Penal Ideology And Prison Architecture Foucault, M., Discipline and Punish. London : Allen Lane Publishing 1977 Kivivuori J and Bernburg J. G “Crime and Justice in Scandanavia” ,August 2011, Vol. 40, No. 1, , The University of Chicago Press Lappi-Seppa¨la¨ T , Penal policy in Scandinavia, Crıme, Punıshment, And Polıtıcs In Comparatıve Özel İ, Ceza İnfaz Sisteminde İstisnai Bir Yaklaşım: İskandinavya Örneği , Onİki Levha Yayınları, 2021 Perspectıve, Book Chapter, The University of Chicago Press, 2007. Scott D ve Flynn N, Prisons and Punishment: The Essentials. Sage 1988 Ugelvik and Dullum (eds.) Penal Exceptionalism? Nordic Prison Policy and Practice, Routledge 2012. Walmsley, World Prison Population List , 12th edition, S 18, Institute for Criminal Policy Research, Birbick College, November 2018
Öğretme TeknikleriDers anlatımı, sunumlar ve açık sınıf tartışması
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi ozeli@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 2 70
Laboratuvar 14 0 0
Ara Sınavlar 1 7 1 8
Final 1 14 2 16
Toplam İş Yükü 94
Toplam İş Yükü/25 3.8
AKTS 4