Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ME 299 | ||||
Ders Adı İngilizce | Mechanical Engineering Practice I | ||||
Ders Adı Türkçe | Makina Mühendisliği Pratiği I | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Staj | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Bahar,Güz,Yaz Okulu | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 80 saat | ||||
Ders Kredileri | 3 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Minimum 3 yarıyıl ders almış olmak | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | yok | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Makine mühendisliği ile ilgili bir alanda faaliyet gösteren bir şirkette temel bilim, mühendislik ve tasarım kavramlarını uygulamak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu staj öğrencilerin; makina mühendislerinin şirketlerde ne tür işler yaptığına dair fikir edinmelerini, üniversite öğrendikleri teknik bilgileri ürün geliştirme, tasarım, AR-GE ve imalat şirketlerinde en az 20 iş günü çalışmak sureti ile uygulama, öğrenme ve yeteneklerini geliştirme fırsatı verir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Bir makine mühendisliği faaliyetini, performans göstergelerini tanımlar ve ilgili verilerin/bilgilerin analizine dayalı olarak sorunlu konulara işaret eder; 2) Kapsamlı ve etkili , görsel ve grafik iletişimi iyi düzenlenmiş staj raporu yazar; 3) Küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamda makine mühendisliği çözümlerinin/faaliyetlerinin mesleki, etik sorumluluklarını ve etkilerini açıklar; 4) Bir ekibin bileşenlerini, organizasyonunu ve performansını tanımlar, açıklar ve değerlendirir; 5) Mesleki uygulamaya uygun olabilecek ek bilgi, beceri ve tutumları belirler ve açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Hazırlayan ve Tarih | ALİ ÇINAR , March 2024 |
Ders Koordinatörü | ALİ ÇINAR |
Dönem | Bahar,Güz,Yaz Okulu |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. ALİ ÇINAR |
Hafta | Konu |
1) | Öğrencilerin raporlarını yazması |
2) | Öğrencilerin raporlarını yazması |
3) | Öğrencilerin raporlarını yazması |
4) | Raporun Taslak Hali |
5) | Raporun Taslak Hali |
6) | Raporun Taslak Hali |
7) | Raporun Taslak Hali |
8) | Öğrenciler rapor hakkında geri bildirim alırlar - geçerler/ raporda düzeltme istenir |
9) | Öğrenciler raporlarında düzeltme yaparlar |
10) | Öğrenciler raporlarında düzeltme yaparlar |
11) | Raporlarını tekrar teslim ederler |
12) | Notlandırma |
13) | Notlandırma |
14) | Notlandırma |
15) | Notlandırma |
16) | Harf notu değerlendirmesi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Staj yönetmelikleri | |||||||||
Öğretme Teknikleri | yok | |||||||||
Ödev ve Projeler | yok | |||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | |||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Rapor yazma | |||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||
Ders Yönetimi |
cinara@mef.edu.tr 0536-704-0245 Öğretmen ofisi ve telefon numarası: 5. Kat 543 ofis saatleri: Perşembe / Cuma 13:00 – 14:00 e-posta adresi: cinara@mef.edu.tr Staj Yönetmeliği: Mühendislik Fakültesi ve Makine Mühendisliği Programı Staj Yönetmeliği. Blackboard ve MEF Üniversitesi web sitesinde mevcuttur Staj Raporu Kuralları: Rapor, Mühendislik Fakültesi tarafından talep edilen formatta İngilizce olarak yazılmalıdır. Rapor şablonu Blackboard'da mevcuttur. Şirket Anket Sonuçları: Öğrenci, şirket değerlendirme anketini getirmekle yükümlüdür. Şirketteki sorumlu kişi tarafından doldurulmalı ve mühürlenmeli; kapalı zarf içinde MEF Üniversitesi'ne teslim edilmelidir. Akademik dürüstlük: MEF Üniversitesi'ndeki tüm öğrencilerin dürüst olmaları ve akademik dürüstlüğe uymaları beklenir. Öğrencilerin kendi işlerini yapmaları ve yetkisiz yardım vermemeleri veya almamaları beklenir. Şüphe durumunda disiplin işlemi uygulanacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Rapor Teslimi | 4 | 2 | 16 | 2 | 80 | ||
Toplam İş Yükü | 80 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 3.2 | ||||||
AKTS | 3 |