ME 299 Mechanical Engineering Practice IMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Makine MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Makine Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu ME 299
Ders Adı İngilizce Mechanical Engineering Practice I
Ders Adı Türkçe Makina Mühendisliği Pratiği I
Öğretim Dili EN
Ders Türü Staj
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar,Güz,Yaz Okulu
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 0 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 40
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 80 saat
Ders Kredileri 3 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Minimum 3 yarıyıl ders almış olmak
Kayıt Kısıtlamaları yok
Genel Eğitim Hedefi Makine mühendisliği ile ilgili bir alanda faaliyet gösteren bir şirkette temel bilim, mühendislik ve tasarım kavramlarını uygulamak.
Ders Açıklaması Bu staj öğrencilerin; makina mühendislerinin şirketlerde ne tür işler yaptığına dair fikir edinmelerini, üniversite öğrendikleri teknik bilgileri ürün geliştirme, tasarım, AR-GE ve imalat şirketlerinde en az 20 iş günü çalışmak sureti ile uygulama, öğrenme ve yeteneklerini geliştirme fırsatı verir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Bir makine mühendisliği faaliyetini, performans göstergelerini tanımlar ve ilgili verilerin/bilgilerin analizine dayalı olarak sorunlu konulara işaret eder;
2) Kapsamlı ve etkili , görsel ve grafik iletişimi iyi düzenlenmiş staj raporu yazar;
3) Küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamda makine mühendisliği çözümlerinin/faaliyetlerinin mesleki, etik sorumluluklarını ve etkilerini açıklar;
4) Bir ekibin bileşenlerini, organizasyonunu ve performansını tanımlar, açıklar ve değerlendirir;
5) Mesleki uygulamaya uygun olabilecek ek bilgi, beceri ve tutumları belirler ve açıklar.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi S Sunum
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi N
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi H Sunum
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi H Sunum
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi S Sunum
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi S Sunum
Hazırlayan ve Tarih ALİ ÇINAR , March 2024
Ders Koordinatörü ALİ ÇINAR
Dönem Bahar,Güz,Yaz Okulu
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. ALİ ÇINAR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Öğrencilerin raporlarını yazması
2) Öğrencilerin raporlarını yazması
3) Öğrencilerin raporlarını yazması
4) Raporun Taslak Hali
5) Raporun Taslak Hali
6) Raporun Taslak Hali
7) Raporun Taslak Hali
8) Öğrenciler rapor hakkında geri bildirim alırlar - geçerler/ raporda düzeltme istenir
9) Öğrenciler raporlarında düzeltme yaparlar
10) Öğrenciler raporlarında düzeltme yaparlar
11) Raporlarını tekrar teslim ederler
12) Notlandırma
13) Notlandırma
14) Notlandırma
15) Notlandırma
16) Harf notu değerlendirmesi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarStaj yönetmelikleri
Öğretme Teknikleriyok
Ödev ve Projeleryok
Laboratuvar Çalışmasıyok
Bilgisayar KullanımıRapor yazma
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Uygulama 20 % 100
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi cinara@mef.edu.tr
0536-704-0245
Öğretmen ofisi ve telefon numarası: 5. Kat 543 ofis saatleri: Perşembe / Cuma 13:00 – 14:00 e-posta adresi: cinara@mef.edu.tr Staj Yönetmeliği: Mühendislik Fakültesi ve Makine Mühendisliği Programı Staj Yönetmeliği. Blackboard ve MEF Üniversitesi web sitesinde mevcuttur Staj Raporu Kuralları: Rapor, Mühendislik Fakültesi tarafından talep edilen formatta İngilizce olarak yazılmalıdır. Rapor şablonu Blackboard'da mevcuttur. Şirket Anket Sonuçları: Öğrenci, şirket değerlendirme anketini getirmekle yükümlüdür. Şirketteki sorumlu kişi tarafından doldurulmalı ve mühürlenmeli; kapalı zarf içinde MEF Üniversitesi'ne teslim edilmelidir. Akademik dürüstlük: MEF Üniversitesi'ndeki tüm öğrencilerin dürüst olmaları ve akademik dürüstlüğe uymaları beklenir. Öğrencilerin kendi işlerini yapmaları ve yetkisiz yardım vermemeleri veya almamaları beklenir. Şüphe durumunda disiplin işlemi uygulanacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Rapor Teslimi 4 2 16 2 80
Toplam İş Yükü 80
Toplam İş Yükü/25 3.2
AKTS 3