Makine Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ME 299 | ||||
Ders Adı İngilizce | Mechanical Engineering Practice I | ||||
Ders Adı Türkçe | Makina Mühendisliği Pratiği I | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Staj | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Bahar,Güz,Yaz Okulu | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 80 saat | ||||
Ders Kredileri | 3 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Minimum 3 yarıyıl ders almış olmak | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | yok | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Makine mühendisliği ile ilgili bir alanda faaliyet gösteren bir şirkette temel bilim, mühendislik ve tasarım kavramlarını uygulamak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu staj öğrencilerin; makina mühendislerinin şirketlerde ne tür işler yaptığına dair fikir edinmelerini, üniversite öğrendikleri teknik bilgileri ürün geliştirme, tasarım, AR-GE ve imalat şirketlerinde en az 20 iş günü çalışmak sureti ile uygulama, öğrenme ve yeteneklerini geliştirme fırsatı verir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Bir makine mühendisliği faaliyetini, performans göstergelerini tanımlar ve ilgili verilerin/bilgilerin analizine dayalı olarak sorunlu konulara işaret eder; 2) Kapsamlı ve etkili , görsel ve grafik iletişimi iyi düzenlenmiş staj raporu yazar; 3) Küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamda makine mühendisliği çözümlerinin/faaliyetlerinin mesleki, etik sorumluluklarını ve etkilerini açıklar; 4) Bir ekibin bileşenlerini, organizasyonunu ve performansını tanımlar, açıklar ve değerlendirir; 5) Mesleki uygulamaya uygun olabilecek ek bilgi, beceri ve tutumları belirler ve açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | |||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | |||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | |||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | |||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | |||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | S | Sunum |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | N | |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | H | Sunum |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | H | Sunum |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | S | Sunum |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | S | Sunum |
Hazırlayan ve Tarih | ALİ ÇINAR , March 2024 |
Ders Koordinatörü | ALİ ÇINAR |
Dönem | Bahar,Güz,Yaz Okulu |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. ALİ ÇINAR |
Hafta | Konu |
1) | Öğrencilerin raporlarını yazması |
2) | Öğrencilerin raporlarını yazması |
3) | Öğrencilerin raporlarını yazması |
4) | Raporun Taslak Hali |
5) | Raporun Taslak Hali |
6) | Raporun Taslak Hali |
7) | Raporun Taslak Hali |
8) | Öğrenciler rapor hakkında geri bildirim alırlar - geçerler/ raporda düzeltme istenir |
9) | Öğrenciler raporlarında düzeltme yaparlar |
10) | Öğrenciler raporlarında düzeltme yaparlar |
11) | Raporlarını tekrar teslim ederler |
12) | Notlandırma |
13) | Notlandırma |
14) | Notlandırma |
15) | Notlandırma |
16) | Harf notu değerlendirmesi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Staj yönetmelikleri | |||||||||
Öğretme Teknikleri | yok | |||||||||
Ödev ve Projeler | yok | |||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | |||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Rapor yazma | |||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||
Ders Yönetimi |
cinara@mef.edu.tr 0536-704-0245 Öğretmen ofisi ve telefon numarası: 5. Kat 543 ofis saatleri: Perşembe / Cuma 13:00 – 14:00 e-posta adresi: cinara@mef.edu.tr Staj Yönetmeliği: Mühendislik Fakültesi ve Makine Mühendisliği Programı Staj Yönetmeliği. Blackboard ve MEF Üniversitesi web sitesinde mevcuttur Staj Raporu Kuralları: Rapor, Mühendislik Fakültesi tarafından talep edilen formatta İngilizce olarak yazılmalıdır. Rapor şablonu Blackboard'da mevcuttur. Şirket Anket Sonuçları: Öğrenci, şirket değerlendirme anketini getirmekle yükümlüdür. Şirketteki sorumlu kişi tarafından doldurulmalı ve mühürlenmeli; kapalı zarf içinde MEF Üniversitesi'ne teslim edilmelidir. Akademik dürüstlük: MEF Üniversitesi'ndeki tüm öğrencilerin dürüst olmaları ve akademik dürüstlüğe uymaları beklenir. Öğrencilerin kendi işlerini yapmaları ve yetkisiz yardım vermemeleri veya almamaları beklenir. Şüphe durumunda disiplin işlemi uygulanacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Rapor Teslimi | 4 | 2 | 16 | 2 | 80 | ||
Toplam İş Yükü | 80 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 3.2 | ||||||
AKTS | 3 |