MATS 204 Materials ScienceMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu MATS 204
Ders Adı İngilizce Materials Science
Ders Adı Türkçe Malzeme Bilimi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 145 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Malzemelerin yapı, özellik ve performans arasındaki ilişkiyi anlayabilmek ve malzemelerin temel prensiplerini öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders, malzeme biliminin temellerine giriş sağlamaktadır. İçerdiği konular: Atomlar arası bağlar, kristal yapılar, kristal bozuklukları ve tane oluşumu, malzemelerin elastik ve plastik deformasyonu, mühendislik malzemelerinin fiziksel ve mekanik özellikleri, faz diyagramları ve faz dönüşümleri, metaller ve özellikleri, demir ve demir dışı alaşımlar, ısıl işlem ve malzeme seçiminin temelleri.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Malzeme özellikleri, atomlar arası bağlar, kristallerdeki atom dizilimi ve bunların kusurlar ve tane oluşumu üzerindeki etkileriyle ilgili sorunları belirler, analiz eder ve çözer;
2) Çekme gerilimi altındaki bir malzemenin gerilim-şekil değiştirme eğrisi, temel elastik sabitleri ve mekanik özellikleri ile ilgili problemleri analiz eder ve çözer;
3) Soğutma ve ısıtma işlemleri altında hem metalik ikili faz diyagramı problemlerini hem de Fe-C zaman dönüşüm diyagramı problemlerini analiz eder ve çözer;
4) Hem tane boyutu ölçümü hem de sertlik testi laboratuvar deneylerini yürütür, verileri analiz eder ve yorumlar, sonuçlar çıkarır ve laboratuvar raporlarını yazar;
5) Belirli bir mühendislik uygulaması için işleme, yapı, özellikler ve performansı anlamak amacıyla proje yapar, araştırır ve geliştirir;
6) Bir projeyi geliştirir ve profesyonel bir şekilde nihai raporunu yazmak için hedefler belirler, görevlerini tamamlar ve son teslim tarihlerine uyar, bir ekipte iletişim kurar ve işbirliği yapar;
7) Kendi kendine öğrenir ve yeni bilgiyi kendi imkânlarıyla uygular, yaşam boyu sürecek öğrenme becerisini geliştirir.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih DANTE DORANTES , January 2023
Ders Koordinatörü ALİ ÇINAR
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. MUSTAFA LUTFİ ÖVEÇOĞLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş. Malzemelerin sınıflandırılması.
2) Atom yapısı, atom bağları, bağlanma enerjisi ve atomlar arası boşluklar.
3) Kafes, baz, birim hücreler ve kristal yapılar. Birim hücredeki noktalar, yönler ve düzlemler.
4) Kusurlar, çıkıklar, yüzey kusurları.
5) Mekanik özellikler. Çekme yükleri ve gerilim-şekil değiştirme diyagramı altında davranış. Basınç, kesme ve burulma deformasyonları. Sertlik. Küçük uzunluk ölçeklerinde mekanik davranış.
6) Çıkıklar ve güçlendirme mekanizmaları.
7) Kırılma, yorulma ve sünmesi.
8) Faz Diyagramları.
9) Faz dönüşümleri.
10) Metal alaşımlarının uygulamaları ve işlenmesi.
11) Metallerin üretim teknikleri ve ısıl işlemleri.
12) Malzemelerin koroyona uğrayıp bozulması.
13) Mühendislik malzemelerinin seçimi. Proje sunumu.
14) Proje Sunumu.
15) Proje/Sunum dönemi.
16) Proje/Sunum dönemi.
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarMalzeme Bilimi ve Mühendisliğinin Temelleri, William Smith, Javad Hashemi, 6th Ed., McGraw-Hill, 2019 (Textbook) Diğer Referanslar: • Malzeme Bilimi ve Mühendisliği: Bir Giriş, W. D. Callister, 9th Ed., Wiley, 2013. • Malzeme Bilimi ve Mühendisliği, D.R. Askeland, P.P. Fulay, W.J. Wright, CENGAGE Learning, 6th Ed., 2010, ISBN-10: 0495296023, ISBN-13: 978-0495296027; • Malzeme Bilimi ve Mühendisliğinin Temelleri, W.F. Smith, J. Hashemi, 4th Ed., McGraw-Hill International Edition, 2006, ISBN-10: 0073529249, ISBN-13: 978-0073529240; • Michael F. Ashby; D. R. H. Jones, Mühendislik Malzemeleri 1: Özelliklere, Uygulamalara ve Tasarıma Giriş, Butterworth-Heinemann, 3rd Revised edition, 2005, ISBN-10: 0750663804, ISBN-13: 978-0750663809
Öğretme TeknikleriTers yüz eğitim
Ödev ve ProjelerProje: Belirli bir mühendislik uygulaması için bir malzemenin işlenmesi, yapısı, özellikleri ve performansı üzerine araştırma.
Laboratuvar ÇalışmasıNumunelerin metalografik mikroskopisi ve tane boyutunun ölçülmesi; sertlik testi.
Bilgisayar Kullanımıyok
Diğer Aktiviteleryok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Uygulama 12 % 20
Ödev 8 % 10
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 2 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi dorantesd@mef.edu.tr
0212 395 36 40
Katılım kuralları: Katılım, Ters Sınıf Uygulaması sırasında alınır. Laboratuvar uygulaması katılımı zorunludur. Katılımın en az %70'i zorunludur. Ters Sınıf Uygulaması Kuralları: Kaçırılan Ters Sınıf Uygulaması sınavlarına sıfır not verilecektir. Ekip çalışması sırasında kusurlu veya bireysel işbirliği tutumu eksikliği olan katılım sınavlarına bir not verilecektir. Başarılı katılım sınavlarına ve bireysel işbirliği tutumuna iki not verilecektir. Projenin geç teslimi kuralları: Her gecikme günü için 20/100 indirim uygulanacaktır. Bir ara sınavı kaçırma kuralları: Üniversite tarafından onaylanan ve sunulan geçerli bir resmi gerekçenin sağlanması koşuluyla, normal ara sınav tarihinden hemen bir hafta sonra telafi ara sınavı verilecektir. Dersi geçmek için izin verilen asgari not: Ara sınavlarda, proje ilerlemelerinde, proje raporunda, laboratuvar raporlarında tatmin edici notlar, her iki laboratuvar uygulamasına katılım ve en az %70 katılım. Uygun sınıf davranışı, öğrenci davranış kuralları hatırlatıcısı: YÖK Yönetmeliği İntihal hakkında açıklama: YÖK Yönetmeliği http://www.mef.edu.tr/Yonetmelikler

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 0 2 28
Laboratuvar 2 1 1.5 8 21
Proje 4 3 12 60
Ara Sınavlar 2 10 8 36
Toplam İş Yükü 145
Toplam İş Yükü/25 5.8
AKTS 5