School/Faculty/Institute |
Faculty of Education |
Course Code |
PCG 312 |
Course Title in English |
Behavioral Disorders |
Course Title in Turkish |
Davranış Bozuklukları |
Language of Instruction |
EN |
Type of Course |
Flipped Classroom |
Level of Course |
Introductory |
Semester |
Bahar |
Contact Hours per Week |
Lecture: 3 |
Recitation: |
Lab: |
Other: |
|
Estimated Student Workload |
28 hours per semester |
Number of Credits |
4 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
PCG 214 - Developmental Psychology II
PCG 211 - Theories of Personality
EDS 103 - Educational Psychology
|
Expected Prior Knowledge |
Yok |
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
Only Undergraduate Students |
Overall Educational Objective |
|
Course Description |
This course aims students to learn the definitions and characteristics of emotional and behavioral disorders. The focus will be the study of thoughts, feeling and behaviors that interfere with psychologically adaptive functioning. |
Course Description in Turkish |
Bu ders öğrencilerin duygusal ve davranışsal bozuklukların tanımlarını ve özelliklerini öğrenmelerini amaçlamaktadır. Odak noktası, psikolojik olarak uyum sağlayıcı işlevselliğe müdahale eden düşünce, duygu ve davranışların incelenmesi olacaktır. |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Duygusal bozuklukları ve davranış bozukluklarını bilir
2) Farklı etki düzeylerinin (örneğin doğa ve yetiştirme) zihinsel bozuklukları oluşturmak ve sürdürmek için nasıl bir araya geldiğini veya etkileşime girdiğini anlayın.
3) Değerlendirme ve teşhis sürecini bilmek
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
1) |
|
|
|
2) |
|
|
|
3) |
|
|
|
4) |
|
|
|
5) |
|
|
|
6) |
|
|
|
7) |
|
|
|
8) |
|
|
|
9) |
|
|
|
10) |
|
|
|
11) |
|
|
|
12) |
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
|
H |
Exam
|
2) |
|
H |
Exam
|
3) |
|
H |
|
4) |
|
N |
|
5) |
|
N |
|
6) |
|
S |
Exam
|
7) |
|
N |
|
8) |
|
N |
|
9) |
|
S |
HW
|
10) |
|
N |
|
11) |
|
N |
|
12) |
|
N |
|
Prepared by and Date |
SERVET ALTAN , February 2024 |
Course Coordinator |
SERVET ALTAN |
Semester |
Bahar |
Name of Instructor |
Öğr. Gör. NAZLI MEREY |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
Anormal Psikolojiye Giriş: Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar |
2) |
Tarihsel Bir Perspektif |
3) |
Tanımlama ve Değerlendirme |
4) |
Biyofiziksel Model |
5) |
Psikodinamik Model |
6) |
Bilişsel Model
|
7) |
Davranış Modeli |
8) |
İçselleştirme Bozuklukları-1 : Depresyon |
9) |
İçselleştirme Bozuklukları-2 : Anksiyete Bozuklukları |
10) |
Dışsallaştırıcı Bozukluklar |
11) |
Gençlik |
12) |
Madde bağımlılığı
|
13) |
Gençlik Şiddeti |
14) |
Özet & Gözden Geçirme |
15) |
Final Sınavı Haftası |
16) |
Final Sınavı Haftası |